Kan katte ikke tåle tun ?
Fra : Søren Foged

Dato : 22-02-01 12:57

Min kat elsker tun (fra dåse), men nu har en bekendt lige fortalt mig at
katte ikke kan tåle tun.

Er det rigtigt ?

De bedste hilsner,

Søren

Fra : Nina El Falaki

Dato : 22-02-01 17:41

Der findes et meget højt indhold af magnesium i tun, derfor fraråder man at
give det for ofte. Magnesiumindholdet kan nemlig være skyld i urinvejssten,
som er en meget smertefuld sygdom, der kan være dødelig.

Det samme gælder for øvrigt også rejer.

--
Nina El Falaki
Feca somali- & bengalcats

Fra : mimivilford & svante~

Dato : 23-02-01 10:01

Mine katte har aldrig taget skade af at få tun en gang imellem. Hvis du bare
ikke fodrer dem med det hver dag, men med måde, og kun giver dem lidt af
gangen, tror jeg ikke på de tager skade. Det er vel ligesom med slik og fed
mad blandt mennesker.
hej fra Mimi