MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
Win98 start problemer
Fra : Niels Bjørk Pedersen

Dato : 16-09-02 18:26

Jeg får følgende besked fra win98se lige efter den er begyndt at indlæse
filerne til windows, men dog ikke kommet ind i windows:

"Windows beskyttelses fejl, fejl under initialisering af NTKern, genstart
computeren"

(N.B Det er ikke en "blå-skærm meddelelse", men en sort!).

Så for at komme ind i windows genstarter jeg -> vælger fejlsikret tilstand->
genstarter og så booter windows op !!.
Dette har den hele tiden gjort heletiden, det kan være hver gang jeg tænder
PC'en eller hveranden gang.
Jeg har prøvet at geninstallere windows, formatere, skifte HD - men ingen
ting hjælper.
Jeg har win98se på min anden PC og den har aldrig gjort dette i de 2år jeg
har brugt den. Har jeg bare fået et elendig windows98se version eller hvad.
Når en HD skift ikke hjælper hvad hjælper så. Der er et eller andet galt med
denne win98se version.
Og nej jeg har kun win98se på min PC og der har ikke været NT,2000,XP
installeret.
Jeg ved NTKern er at finde i NT,2000,XP men hvad i alverden laver den i
win98, denne version er jo ikke NT-baseret. Fx når jeg søger efter NTKern
som fil finder den en mappe der hedder NTKern i windows98se men er det en
der skal være der eller har den intet at gøre der - (denne mappe/fil ligger
også på min win98se CD-rom).

Er der nogen der ved hvad der er galt - det er p**** irriterende at skulle
genstarte 2 gange for at få windows igang ??.
Al hjælp påskønnes.

PS: Det er ikke en hardwarefejl, PC har været til reperation for at se om
det var en defekt hardware del der provokerede fejlen og PC'en har fået
skifte al hardware ud med nyt uden det hjælp. Køling problem er det heller
ikke- har 3 kabinet blæsere og en kraftig CPU'køler.
VH.
-Niels-

Fra : Johnny Nielsen

Dato : 16-09-02 18:37

"Niels Bjørk Pedersen" <njb.pedersen@12mail.dk> skrev i en
meddelelse news:9toh9.77582$ww6.5574150@news010.worldonline.dk...
> [...]
NTKern, genstart
> computeren"

> (N.B Det er ikke en "blå-skærm meddelelse", men en sort!).

[snip]
> [...]
det heller
> ikke- har 3 kabinet blæsere og en kraftig CPU'køler.

Ud fra det du skriver kan det vel antages at det sker på en ren
Windows uden anden software installeret. Du skriver at al hardware
er skiftet ud - men prøv alligevel med andre RAM eller brug en anden
slot til RAM.

Johnny Nielsen
http://www.wintip.dk/
Artikler, guides og tips til Windows 9x/Me og XP.

Fra : Bjørn E. Thorup

Dato : 16-09-02 20:43

Niels Bjørk Pedersen <njb.pedersen@12mail.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:9toh9.77582$ww6.5574150@news010.worldonline.dk...
> [...]

> skifte al hardware ud med nyt uden det hjælp. Køling problem er det heller
> ikke- har 3 kabinet blæsere og en kraftig CPU'køler.

Jeg bruger win98.
Når jeg tænder min computer, skal trykke på tænd og sluk knappen ca. 2 gange
før der kommer noget i skærmen. Den begynder ikke at loade.
Når jeg så har gjordt det, tænder den og siger.
"Windows beskyttelsesfejl. Genstart computeren."
Jeg genstarter og der kommer en menu med, Normal start, fejlsikret tilstand,
trinvis bekræftelse, osv.
Hvis jeg prøver normal start kommer der samme meddelelse. Windows
beskyttelsesfejl.
Hvis jeg prøver fejlsikret tilstand, kan jeg komme ind. Hvis jeg derefter i
fejlsikret tilstand lukker computeren, kan jeg godt tænde den igen hvor den
går normalt ind.(Ikke aldtid i første forsøg)
Jeg har prøvet at geninstalerer win98 men hjalp ikke.
Har også prøvet at tilføje
SYSTEM.INI

[VCACHE]
maxfilecache=6144

Men den siger det sammen.

Der er ikke nogen problemer i endhedshåndtering!
Kan det være virus? Jeg har brugt Mcaffe

Har selv dette problem.
Prøv at tjek for bios virus
http://www.dtek.chalmers.se/groups/d1proj-2000/d1proj21/virustyper.shtml

Det er rent udsagt S**** irriterende.
Jeg fik at vide, at det måske var rammen der var problemer med når man har
start problemer. Alså man skal tænde den 2 gange.

Jeg har stadig problemet og jeg ved ikke hvad der er galt. Har prøvet at
installerer samme win98 cd på en anden com. Og der var der ikke problemer.

Jeg er selv fortabt i problemet. Overvejer måske at formaterer min HD. Men
det har du jo prøvet.

Har indtil videre ikke nogen løsning på mit/dit problem. Men jeg søger
videre.

--
Bjørn E. Thorup

"This is not Nam, This is bowling. There are rules"
Nobody calls me Lebowski. You got the wrong guy. I'm the Dude, man

Fra : Morten

Dato : 16-09-02 20:49

> Jeg fik at vide, at det måske var rammen der var problemer med når man har
> start problemer. Alså man skal tænde den 2 gange.

Så prøv at tjekke dine ram med dette program:
http://www.memtest86.com/

Du må i øvrigt meget gerne klippe det væk, du ikke direkte svarer på, så man
ikke skal scrolle unødigt meget ned for at læse dit indlæg.

Mvh.
Morten

Fra : \(4913\) Jørgen Mads~

Dato : 16-09-02 21:49

Hej Niels
Prøv at beskrive din computer, i detaljer,
bundkort,processor,grafikkort,lydkort,m.m.
Hvordan din (e) harddisk(e) og cd-rom drev m.m. er tilsluttet,om de kører
Master
eller Slave,harddiskstørrelse(fabrikat) og så videre.
De harddiske ,du har prøvet med ,har du partitioneret dem før formatering.
Mvh.
Jørgen