LED lyser på MB. (gigabyte GA-8IDML)
Fra : KH

Dato : 16-09-02 16:53

Efter at have skiftet et styks møgblæser/støjgenerator ud med Silent Viking
(drømmekøler), har jeg nu konstateret, at en lille Led lyser gult på mit
MB. Har først lagt mærke til det efter indgrebet. Lyste den mon også før?
Skal jeg være nervøs over noget? Og hvad indikerer en sådan fætter?

Ydermere kan jeg konstatere, at køleprofilen til Silent Viking har en lille
lyserød måtte af en slags monteret.
Er den lige så effektiv som alm. kølepasta?
Albefales det at eftermontere med Arctic Silver? (eller lign.)

PS. Nu kan jeg høre, hvad jeg selv tænker. Og jeg kan høre min HD, når den
kører... ØV!

Med venlig hilsen
Klaus.

Fra : Henrik Sørensen

Dato : 16-09-02 17:30

KH wrote:
> [...]
> Albefales det at eftermontere med Arctic Silver? (eller lign.)
>
> PS. Nu kan jeg høre, hvad jeg selv tænker. Og jeg kan høre min HD,

Mht. Silent Viking.
Jeg har skiftet den ulækre måtte ud med Arctic Silver og er egentligt godt
tilfreds med det.
Cpu idle er 44 under spil 50
Kabinet temp. er 31 grader (2 blæsere suger ind,3 ud)

Mvh Henrik

Fra : Peter

Dato : 17-09-02 08:07

Hejsa

Du kan være helt rolig, den lille gule led som sidder på bundkortet, mener
den sidder i nærheden af rammen indikerer bare at der er strøm på bundkort.
Så når den lyser skal man ikke pille ved noget

/peter

Fra : KH

Dato : 17-09-02 12:11

"Peter" <@> skrev i en meddelelse
> [...]
bundkort.
> Så når den lyser skal man ikke pille ved noget

Hej Peter.

Tusind tak for oplysningen.
Så er jeg mere rolig.
Jeg har ellers ledt og ledt i min manual uden at finde noget.
Putteren kører ellers kanon godt, men nu er der ikke plads til min extra HD
pga. blæserens størrelse.
Og ja, det er et lille kabinet, men det kan der jo laves om på ;) ...
Jeg har været en tur omkring studiedata´s website og har fundet et kabinet
med digital temp.disp.
Er det noget værd? Jeg ved, det måske er den forkerte NG at spørge i, men
hvad...
Jeg kunne nemlig godt finde på at lege lidt med lidt case-modificering.

Mvh. Klaus.