3510 PROBLEMER
Fra : Ole Germer

Dato : 16-09-02 15:43

Hej Gruppe

Jeg ville høre om der var et par kloge hoveder der kunne hjælpe mig med min
nokia 3510 ??

Jeg købte for et par måneder siden en 3510 gennem Wannasave.dk... Og jeg har
indsat mit gamle nummer med Tiscali i den..
Jeg synes den var vildt god den første udes tid, men siden er jeg blevet
skuffet over mange ting!!

1. Ringetonerne (Volumen) er fantastisk lav på denne telefon, - Især ved de
toner man selv har sendt!! Kan det virkelig være rigtigt at man næsten ikke
kan høre sin telefon når den ringer og er skruet helt op til volume 5 ?? Jeg
bliver nødt til at have en tone der minder om Tinitus lyden, - Bare for at
ku høre den !!

2. Telefonen går sommetider bare ud, slukker, og starter igen.. F.eks når
man skriver eller kigger i menuerne.. Kan man gøre noget ved det ??

3. Og her har jeg et VIRKELIG mærkeligt problem angående sms !!
Når jeg f.eks. sender en sms til en ven eller lignende er der i starten
ingen problemer. Men flere dage efter hvor jeg skriver med en person, og jeg
ska til at få besvaret min sms, kommer der i stedet en sms ind hvor der står
"Noget tekst Mangler" + noget tekst fra en besked han sendte flere dage
inden.. Lad mig komme med et eksempel hvis ikke jeg gør det klart: Mandag
modtager jeg et svar på et spørgsmål eller lignende. F.eks. "Ja vi mødes
under uret, det er også længe siden... vi ses". Flere dage efter spørger jeg
den person f.eks. "Hva har vi for i Tysk??" og jeg modtager et svar "Noget
tekst mangler..uret, der også længe siden..vi ses" !!!
UNDERLIGT synes jeg. Og det sker flere gang hver dag!! Det værste er at jeg
bliver nødt til at bruge penge på at skrive tilbage f.eks. " Kan du ikke
lige sende den igen, der er jo fejl i 3510".. Og så virker den ellers typisk
normalt igen.. Altså at jeg får en normal besvarelse!! Jeg har brugt omkring
200 kr på at skrive til folk at de skal skrive beskeden igen!! DET KAN IKKE
VÆRE RIGTIGT !!

4. Endnu et problem med sms: Sommetider modtager jeg blanke beskeder,
hvorefter hvis jeg så skriver til den person, kommer der en sms mere fra den
person hvor der så står "Indhold: + den tekst der sku ha stået i den første
besked!! og det er ikke fordi at personen sender beskeden igen!!

Håber VIRKELIG at der er nogen der kan hjælpe mig. Jeg kan ikke holde den
telefon ud ret meget længere. Der var ikke noget problem da jeg havde det
samme simkort i min nokia 3310 eller 3210. Det var først da jeg købte 3510
!!

MVH Germer

Fra : Thorolv Valentinsen

Dato : 16-09-02 19:34

"Ole Germer" <Olegermer@hotmail.com> skrev i melding
> [...]
>
> 2. Telefonen går sommetider bare ud, slukker, og starter igen.. F.eks når
> man skriver eller kigger i menuerne.. Kan man gøre noget ved det ??

- - - -

Ringetonene er ikke av de høyeste, det er sikkert, spesielt de polyfoniske.

Det er en del som har opplevd samme SW-problemet, som du beskriver. Den
slukker og starter igjen. Den ble levert inn til oppgradering, og etter to
uker var problemet fikset. I stedet hadde en eller annen sopp klart å
ødelegge en piksel i displayet, for det sto på ordreseddelen at de hadde
gjort et hardwareinngrep også. Telefonen ble dermed levert inn igjen. Nå er
det gått over to uker, mens jeg venter på at telefonen fikses, eller
erstattes med en ny.

Ellers har jeg vært meget godt fornøyd med min 3510.

Mvh

Thorolv Valentinsen

Fra : Klaus Rene Hansen

Dato : 16-09-02 19:48

On Mon, 16 Sep 2002 16:43:21 +0200, Ole Germer wrote:

> [...]
> har indsat mit gamle nummer med Tiscali i den.. Jeg synes den var vildt
> god den første udes tid, men siden er jeg blevet skuffet over mange

Jeg er også er skuffet over den

> [...]
> næsten ikke kan høre sin telefon når den ringer og er skruet helt op til
> volume 5 ?? Jeg bliver nødt til at have en tone der minder om Tinitus

Du kan prøve og hente nogen ringetoner fra wap.jtw.dk/midi/ (du skal lige
sende en email med brugernavn/password til m  jtw.dk) så kan det være
du kan finde nogen der er høje nok.

> 2. Telefonen går sommetider bare ud, slukker, og starter igen.. F.eks
> når man skriver eller kigger i menuerne.. Kan man gøre noget ved det ??

Du kan se om den kan blive software opdateret (den kan den vist ikke da
den er for ny)

Hilsen Klaus Rene Hansen

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 17-09-02 10:41

Ole Germer <Olegermer@hotmail.com> skrev:
>1. Ringetonerne (Volumen) er
>fantastisk lav på denne telefon, - Især ved de
>toner man selv har sendt!

Det er også min erfaring, dog skal man sørge for
ikke at dække højttaleren på venstre side af telefonen.

>2. Telefonen går sommetider bare ud,
>slukker, og starter igen.. F.eks når
>man skriver eller kigger i menuerne..

Det har jeg oplevet 2 gange på et par måneder,
så jeg ser det ikke som et problem.

>Kan man gøre noget ved det ?

Der var vist en der skrev, at der findes en SW
update.

>3. Og her har jeg et VIRKELIG
>mærkeligt problem angående sms !!
[snip forklaring]

Jeg tror ikke det er et telefon problem,
men du kan jo sende telefonen ind og få
den tjekket samt opdateret.
Det er temmelig nemt, ring på dette nr:
8010 1080