Foto
IBM760 5420
Teil 3020
2 spørgsmål
Fra : KO

Dato : 16-09-02 15:47

Jeg har lige 2 hovedspørgsmål.

1) Er på jagt efter et Olympus C-720 zoom. I den forbidelse, har jeg set det
til godt 4100 danske kroner på http://www.alfadigi.com . Nogen som ved, om
det kan findes billigere?

2) Kan ikke rigtig bestemme mig, for hvilket kamera jeg vil have. Er meget
varm på et Olympus C-720 zoom p.g.a. zoom-funktionen. Har også læst, at det
tage OK billeder. Men er der andre kamera jeg burde kikke på i stedet? Max
prisen er 5000 kr. Jeg er stadig begynder, men regner da med at jeg er
blevet øvet til december

Takker for alle råd

Fra : Nicolai Lang

Dato : 16-09-02 18:38

On Mon, 16 Sep 2002 16:47:09 +0200, "KO" <kim.olsen@tdcadsl.dk> wrote:

>1) Er på jagt efter et Olympus C-720 zoom. I den forbidelse, har jeg set det
>til godt 4100 danske kroner på http://www.alfadigi.com . Nogen som ved, om
>det kan findes billigere?

Det tror jeg du får svært ved. Jeg søgte markedet grundigt af for 3
uger siden, billigste jeg kunne finde var 4495,-

Jeg valgte at betale 4995 hos Foto/C fordi de dengang var de eneste
der kunne levere med det samme - og inden 3 uger for den sags skyld.
Angiveligt skulle Olympus fra ca. i dag kunne levere modellen til
distributørene igen.

I øvrigt er det et kamera der har levet op til alle mine
forventninger. Og hvis jeg bare (brokke skumle bande) kunne få Apache
Gallery til at virke på min FreeBSD server så skulle i se nogen
billeder. Bl.a. fra Jarre koncerten.

Mvh
Nicolai

--
http://nicolai.hjorth.com

Fra : KASO

Dato : 17-09-02 07:52

"KO" skrev d. 16-09-02 15:47 dette indlæg :
> [...]
Max
> prisen er 5000 kr. Jeg er stadig begynder, men regner da med at jeg er

Jeg ville - hvis jeg var dig - vælge at tøve et øjeblik og vente på
c-730Z. Den minder meget om C-720, men har tilslutning for ekstern blitz
samt 10xzoom (mod 8x i C-720). Se mere
http://www.dpreview.com/news/0209/02091202olyc730uzquick.asp

http://www.kandu.dk/

Fra : KO

Dato : 17-09-02 08:01

> Jeg ville - hvis jeg var dig - vælge at tøve et øjeblik og vente på
> c-730Z. Den minder meget om C-720, men har tilslutning for ekstern blitz
> [...]

Takker for rådet. De ligner jo hinanden meget.
Hvornår skal det komme på markedet? Næste måned?
Det vigtigste er nok prisen! Tror du, den bliver højere? Hvis ja, over 5500
kr.?

Fra : Nicolai Lang

Dato : 17-09-02 10:27

On Tue, 17 Sep 2002 09:01:07 +0200, "KO" <kim.olsen@tdcadsl.dk> wrote:

>Hvornår skal det komme på markedet? Næste måned?

Nok snarere næste år vil jeg tro. C720 har kun været på markedet 2
måneder nu ikke?

Jeg spurgte ekspedienten da jeg købte det, og han sagde at hvis det
først lige er blevet annonceret i Taiwann så går der et år før det
kommer her til landet. Selvfølgelig havde han en interese i at sælge
til mig, men jeg må nok sige jeg er overrasket hvis vi ser den her de
første 6 måneder.

>Det vigtigste er nok prisen! Tror du, den bliver højere? Hvis ja, over 5500
>kr.?

Det er umuligt at sige - men mon ikke den lige får et par eller 3
tusinde oveni C-720?

Det der gjorde at jeg købte C-720 var at jeg ikke kunne vente på
"næste model" - uanset er det jo sådan at man kan blive ved med at
vente på det næste bedre. Så jeg kommer ikke til at fortryde at jeg
ikke ventede, selvom C-730 skulle komme på markedet i næste måned til
4500 kr.

For så havde jeg jo ikke haft kamera de sidste 2 måneder og fået en
masse nytte af det.

Men kan ærgre og bekymre sig syg hvis man først går i gang med den
slags spekulationer

/Nicolai

--
http://nicolai.hjorth.com