main metoden, return?
Fra : Rico Wind

Dato : 16-09-02 16:06

Fra : Lars Dam

Dato : 16-09-02 16:34

On Mon, 16 Sep 2002 17:05:57 +0200, Rico Wind <rw@cs.auc.dk> wrote:

>Har lige et hurtigt spørgsmål.
>Er det muligt at retunere noget via main metoden i et java program eller

Nej

>skal metoden være static void?

Ja

>Kan selvfølgelig retunere med java.lang.System klassen, men er det også

Du tænker vel på System.exit(int)?

>muligt via main metoden.

Igen nej.

>Har ikke kunnet finde noget hverken i min java bog eller på java.sun.com.
>Håber i kan hjælpe, gerne med et link.

System.exit(int)

>/Rico

vh.ld

---
"Time is the fire in which we burn"

Fra : Bjarne

Dato : 16-09-02 16:42

On Mon, 16 Sep 2002 17:05:57 +0200, Rico Wind wrote something like:

> Er det muligt at retunere noget via main metoden i et java program eller
> skal metoden være static void?

Hej Rico,

Main metoden SKAL være public static void og tage et String array som
parameter, ellers kan JVM'en ikke finde ud af at eksekvere den.

- Bjarne

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 16-09-02 17:39

Rico Wind skrev:

>Er det muligt at retunere noget via main metoden i et java program eller
>skal metoden være static void?

Den skal være static og void. Man kan nemt få lov at lave en
metode der hedder main() som ikke er nogen af delene, men så får
man denne her når man kalder klassen:

Exception in thread "main" java.lang.NoSuchMethodError: main

--
Bertel

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 17-09-02 02:08

Rico Wind <rw@cs.auc.dk> writes:

> Er det muligt at retunere noget via main metoden i et java program eller
> skal metoden være static void?

Den skal være static void. Ønsker du at returnere en kode til det
kaldende system, så brug exit( kode).

--
Thorbjørn Ravn Andersen
http://homepage.mac.com/ravn