Tiscali, opsætning af Cisco 677 router?
Fra : Agricola

Dato : 16-09-02 16:06

Hej

Er der nogen her der kan hjælpe mig med at tilslutte/opsætte en cisco 677
router, således den virker sammen med mit tiscali abonnement?

Jeg har et Eicon modem lige nu, men det kører mildest talt elendigt, så jeg
overvejer at vælge router vejen istedet for (anbefalet af tiscali's kunde
service). Men inden jeg sender mit Eicon modem tilbage, vil jeg gerne prøv
om router løsningen skulle virke bedre. Og da jeg i forvejen har en Cisco
router, tænkte jeg at det måtte kunne lade sig gøre.

Fra : Rudi Stegen

Dato : 17-09-02 11:06

Hej Agricola, du skrev i dk.edb.internet.udbydere.xdsl:

> Er der nogen her der kan hjælpe mig med at tilslutte/opsætte en
> cisco 677 router, således den virker sammen med mit tiscali
> abonnement?

Du må ikke (jf. betingelserne), og du kan med rimelig sikkerhed
heller ikke.

Men der er da ikke noget forkert ved at kigge på deres vejledning:
<http://support.tiscali.dk/adsl/opsaetningrouter/installationcisco677/index.php>

Efter at den er tilsluttet, skal den nulstilles, hvilket det fikse
ligge program her klarer:
<http://support.tiscali.dk/adsl/download/routerreconfig.php>

Derefter skal den konfigureres/registreres til Tiscalis net, hvilket
sker på <http://services.tiscali.dk/adsl/>

Det er også her, kæden formentlig hopper af. Jeg tror ikke, at
dit aktuelle brugernavn og kodeord fungerer på den side (men
jeg kan da tage fejl).

Hvis du i forvejen var routeropkoblet, ville sagen være anderledes.
Formelt måtte du stadig ikke bruge den anden men ellers identisk
router, men reelt ville der ikke være noget problem. (En nulstillet
677'er og en nulstillet 677'er ville for registrationsprogrammet
se ens ud).

> Men inden jeg sender mit Eicon modem tilbage, vil jeg gerne
> prøv om router løsningen skulle virke bedre.

Du kan være stort set helt sikker på, at det gør.

Et modem har det problem, at dets firmware skal snakke med dit
styresystem, og ikke alle konfigurationer er lige velegnede.
En router skal bare snakke med netkortet, hvorfor styresystemet
og dets konfiguation er uden interesse for routeren (firkantet
sagt).

--
Hygge fra Århus - Rudi

Fra : Agricola

Dato : 17-09-02 15:25

Du har sikkert ret mht. at det ikke vil virke, men det skader vel ikke at
prøve.

Mange tak for hjælpen.