MS Windows
briani 27239
Kan ikke gemme fotos i billedmapppen i dok~
Fra : ha

Dato : 16-09-02 15:02

Som andre, havde jeg også det problem, at når jeg højreklikkede på
et billede på en webside, og ville gemme det, blev JPG fotos gemt som
JPE.

Dette har jeg rettet i registreringsdatabasen som vist på
dette link. http://www.haweb.dk/test/3.jpg

Nu gemmes billeder som JPG, men hvis jeg i stedet for at gemme,
trækker billedet over i Paint Shop Pro, og derefter gemmer det i
billedmappen (systemmappen), får jeg en fejlmeddelelse der
siger http://www.haweb.dk/test/1.jpg og derefter endnu en der
fortæller om en fejl i Paint Shop Pro http://www.haweb.dk/test/2.jpg

Jeg synes det lyder lidt mystisk, at det er paint Shop der skulle
være fejl i, når det fint kan gemme i alle andre mapper, og fejlen
er først opstået efter jeg rettede i reg.databasen.

mvh
ha

Fra : Madsen

Dato : 17-09-02 00:12

ha skrev:

> Jeg synes det lyder lidt mystisk, at det er paint Shop der skulle
> være fejl i, når det fint kan gemme i alle andre mapper, og fejlen
> er først opstået efter jeg rettede i reg.databasen.

Er Paint Shop Pro associeret med JPG-filer?

Madsen.

Fra : ha

Dato : 17-09-02 09:33

> Er Paint Shop Pro associeret med JPG-filer?

Ja det er, og jeg har osse forsøgt mig med en geninstallation
uden resultat. Nu har jeg kontaktet ProSoft for at se om de
kender noget til problemet.

Tak for input.

mvh
ha

Fra : Madsen

Dato : 17-09-02 11:03

ha skrev:

> Ja det er, og jeg har osse forsøgt mig med en geninstallation
> uden resultat. Nu har jeg kontaktet ProSoft for at se om de
> kender noget til problemet.

Ok.
Det var bare denne her jeg tænkte på:
http://home2.inet.tele.dk/jenso/psp.htm

Min teori var så at den ikke gjorde det hvis den var associeret
med *.jpg, men åbenbart ikke.

Madsen.

Fra : ha

Dato : 17-09-02 13:41

> Min teori var så at den ikke gjorde det hvis den var associeret
> med *.jpg, men åbenbart ikke.

Nej, det havde jeg forsøgt mig med. Jeg har talt med Prosost, som
vil kontakte Jasc Software som har lavet programmet.

mvh
ha

Fra : Madsen

Dato : 17-09-02 13:53

ha skrev:

> Jeg har talt med Prosost, som vil kontakte Jasc Software som har
> lavet programmet.

Ok.
Meld gerne tilbage når og hvis du finder ud af noget.

Madsen.

Fra : ha

Dato : 02-10-02 14:57

> Ok.
> Meld gerne tilbage når og hvis du finder ud af noget.

Jeg fik et program fra Prosoft som kunne rense reg.databasen for
alle PSP oplysninger, jeg afinstallerede PSP, installerede igen og
var tilbage ved udgangspunktet hvor jeg stadigvæk ikke kan gemme
i billedmappen.
Har nu opgivet det, og gemmer nu i en anden mappe som ikke er
en systemmappe.

mvh
ha

Fra : Madsen

Dato : 02-10-02 15:38

ha skrev:

> Har nu opgivet det, og gemmer nu i en anden mappe som ikke er
> en systemmappe.

Ok og tak for tilbagemeldingen. :)

Madsen.