hvad kræves der af en dedicated server?
Fra : Thomas Jensen

Dato : 16-09-02 12:42

Hej,

hvad kræves der af en dedicated server til fx. cs, 1942 o. lign?

kan en celeron 1 ghz med 256 mb ram klare det?

thomas

Fra : Michael Petersen

Dato : 16-09-02 15:39

"Thomas Jensen" <tgsj@mail.dk> skrev i news:am4g1t$dac$1@sunsite.dk:

> Hej,
>
> hvad kræves der af en dedicated server til fx. cs, 1942 o. lign?
>
> kan en celeron 1 ghz med 256 mb ram klare det?
>
> thomas

sagtens så længe den bare står som dedicated server (ingen der spiller
direkte på maskinen)
Det kommer dog også an på hvilken forbindelse du har. en 512/512 er nok
minimum mens en 1024/1024 er nok at foretrække!

--
Michael

Who is General Failure and why is he reading my harddrive?

Fra : David Lebech

Dato : 21-09-02 14:40

"Thomas Jensen" <tgsj@mail.dk> skrev i en meddelelse
> Hej,
>
> hvad kræves der af en dedicated server til fx. cs, 1942 o. lign?
>
> kan en celeron 1 ghz med 256 mb ram klare det?
>
> thomas

Jeg har en gammel Pentium 166MHz, 24MB ram med Mandrake Linux, som sagtens
kan køre CS dedicated, så det burde ikke være noget problem for dig :)

Mvh
David

Fra : Stephan Larsen

Dato : 21-09-02 22:56

Et tillægsspg. til Thomas's
Kan en dedicated (lan)server køre flere slags spil samtidig.... dog kun med
brugere på et spil af gangen;
fx: Køre som dedicated server (på lan) til UT + Q3 + evt. andre - men os der
kobler op til serveren, vil naturligtvis kun spille et spil af gangen??
Hvis ja, hvor meget kræves der så af serveren (så'n hardwaremæssigt)

Vh.

Stephan Larsen

Fra : GrandOldMan

Dato : 22-09-02 01:02

Du kan have flere spil liggende og så kun køre et af gangen... Men det
største (dyreste) problem er nok båndbredden..

HL (dayofdefeat) er et ikke særligt krævende spil, mener jeg.. der kan
spille 12 personer på en 512/512 men jeg tror at andre spil kræver mere..

måske kan du få en ide om hvad der krævet hvis du lige læser dette indlæg på
http://www.dayofdefeat.dk/artikler/view_article.asp?id=37

Det forklarer da noget om at sætte en server op..

--
Hilsen

GrandOldMan
CL in TheOutlaws a Danish DayOfDefeat Clan
HP: http://home19.inet.tele.dk/andersson
mIRC: Channel #theoutlaws on Quakenet

Fra : Stephan Larsen

Dato : 22-09-02 17:08

Tak for svaret...
Men...
1. serveren skal betjene et lan, ikke internet...
2. den vil stå svært tilgængeligt, så derfor det med at have flere slags
dedicated servers kørende samtidigt!
3. vil det alternativt være bedre at køre noget remote styring på den, så de
enkelte spil kan startes op fra en anden pc tilsluttet lan? - i givet fald
hvilken remote software?

Venlig hilsen

Stephan Larsen