Billigt batteri?
Fra : Jesper Rasmussen

Dato : 16-09-02 11:28

Hej

Hvor kan man købe et batteri til en Wallstreet billigst?

OfficeLine tager 1896 ex moms men det _må_ kunne gøres billegere?
Evt ved import fra et andet Eu land?

Mvh
Jesper

Fra : Henrik Lindskou

Dato : 16-09-02 15:50

Jesper Rasmussen wrote:

> [...]
>
>Hvor kan man købe et batteri til en Wallstreet billigst?
>
>OfficeLine tager 1896 ex moms men det _må_ kunne gøres billegere?

Tjek : http://www.batterier.dk/

Mvh.

Henrik Lindskou

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 16-09-02 18:45

Hej Jesper

Prøv på www.batterier.dk - de har eller kan skaffe batterier til næsten
alle Mac bærbare, og det til priser, der godt kan konkurrere med andre
EU lande.

Jesper Rasmussen wrote:

> Hvor kan man købe et batteri til en Wallstreet billigst?
>
> OfficeLine tager 1896 ex moms men det _må_ kunne gøres billegere?
> Evt ved import fra et andet Eu land?

mvh. Erik Richard

Fra : Janus Sandsgaard

Dato : 16-09-02 20:08

"Jesper Rasmussen" <nej@til.spam> writes:

> Hvor kan man købe et batteri til en Wallstreet billigst? OfficeLine
> tager 1896 ex moms men det _må_ kunne gøres billegere? Evt ved
> import fra et andet Eu land?

Skriv gerne her til gruppen med din konklusion. Staar selv og skal
have nyt batteri til min Pismo, og bander groft ovre prisniveauet.

-j

--
"I modsætning til på basis er der et tillidsforhold indbygget i ens
login-profil (...). På HUM-BAS skulle man aflevere en ren

Fra : Ben Knudsen

Dato : 16-09-02 21:13

spam@janus.dk writes:
>Skriv gerne her til gruppen med din konklusion. Staar selv og skal
>have nyt batteri til min Pismo, og bander groft ovre prisniveauet.

Jeg _har_ lige købt et nyt og overvejer nu at eksperimentere med det
gamle. Efter at have læst lidt op på emnet, kan jeg konstatere, at li-ion
batterier er følsomme størrelser - får de for meget strøm, kan de
eksplodere. Derfor er styrelektronikken halvkompliceret - den sikrer at
batteriet aldrig overlades.
Det skulle dog ikke betyde, at man ikke selv kan skifte cellerne, hvis man
kan finde nogen med præcis samme specs som dem, der sidder i batteriet i
forvejen. Indtil videre har jeg kun fundet nogle med samme fysiske mål
(let at måle sig frem til), men jeg er ikke sikker på, at de holder samme
data som originalerne (som er fra Sony, mens erstatningstypen er fra
Panasonic).

Hvis projektet går godt, kan man renovere et pismo-batteri med nye celler
for cirka 600 kroner, hvilket jo er noget mindre end de næsten 2300,- et
nyt koster. Men jeg samler altså stadig mod...

Ben

Fra : Hanne Hertzog

Dato : 17-09-02 00:59

Ben Knudsen writes:
> [...]
>for cirka 600 kroner, hvilket jo er noget mindre end de næsten 2300,- et
>nyt koster. Men jeg samler altså stadig mod...

Hej Ben,
Føj for nogel priser, jeg sender lige din beskrivelse videre til en
ingeniør jeg kender

Hilsen hanne

::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::
Giv Enterpol gødning og lad den blive storblomstrende.

Fra : Lars Kr. Sørensen

Dato : 17-09-02 09:25

Hanne Hertzog <hanne@enterpol.dk> wrote:

> Hej Ben,
> Føj for nogel priser, jeg sender lige din beskrivelse videre til en
> ingeniør jeg kender

> Jeg har modtaget et svar.
> Jeg vil sender det til dig.

Og gerne til gruppen. Vi er også andre, der er interesserede!

Lars Kr. Sørensen
musiker og musikpædagog

Fra : Hanne Hertzog

Dato : 17-09-02 08:21

Ben Knudsen writes:
> [...]
>for cirka 600 kroner, hvilket jo er noget mindre end de næsten 2300,- et
>nyt koster. Men jeg samler altså stadig mod...

Hej Ben,
Jeg har modtaget et svar.
Jeg vil sender det til dig.
Hilsen Hanne

Fra : Hanne Hertzog

Dato : 17-09-02 10:26

lksorensen@mac.com writes:

>Og gerne til gruppen. Vi er også andre, der er interesserede!
>
>--
>Med venlig hilsen
>
>Lars Kr. Sørensen
>musiker og musikpædagog

Det er klart, men lad os nu lige se, hvad der bliver fundet ud af, så skal
jeg nok melde tilbage. Kender jeg Ben ret, så kommer hans resultater frem
i lyset

Hilsen Hanne

Fra : Ben Knudsen

Dato : 18-09-02 07:18

Hanne Hertzog writes:
>Det er klart, men lad os nu lige se, hvad der bliver fundet ud af, så
>skal jeg nok melde tilbage. Kender jeg Ben ret, så kommer hans resultater
>frem i lyset

Jeg skal nok illuminere gruppen, hvis jeg kan - lige nu er der bare _så_
travlt på arbejdet, så hav lidt tålmodighed

Mvh Ben