MS Windows
briani 27239
XP kan ikke finde printer
Fra : Trine & Claus

Dato : 16-09-02 09:17

Jeg har en ældre Canon printer som efter installationen af XP-Pro ikke
findes?

Er det muligt at få skidtet til at virke, eller skal der investeres?

mvh
claus

Fra : Erik Henrichsen

Dato : 16-09-02 09:46

Hej

Du kan jo prøve om du kan finde en passende driver på
http://www.canon.dk/index1.htm

mvh
Erik

Fra : Trine & Claus

Dato : 16-09-02 14:31

> Hej
>
> Du kan jo prøve om du kan finde en passende driver på
> [...]

Hej igen,

der er ingen drivere til denne printer - den kører på det såkaldte
"Microsoft Windows Printing System" som kommer med en melding i retning af :

"Windows Printing system kræver Windows 3,1 eller nyere eller Windows 95"

Men printeren har fungeret upåklageligt til nu med Win-ME ??

Findes dette printing system til XP også?

mvh
claus

Fra : Erik Henrichsen

Dato : 16-09-02 14:35

Nej desværre! Hverken til Windows NT, 2000 eller XP. Jeg måtte investerer

Fra : Edmund

Dato : 16-09-02 20:32

Trine & Claus skrev:
> Men printeren har fungeret upåklageligt til nu med Win-ME ??

Hvad hedder printeren udover Canon.

Fra : Trine & Claus

Dato : 17-09-02 16:49

"Edmund" skrev i en meddelelse

> Hvad hedder printeren udover Canon.

Den hedder LBP-460. Jeg har søgt lidt frem og tilbage, og det ser ud til at
den sidst kendte 'driver' er til WIN98.

Er det normalt at der ikke er mulighed for at bruge ældre hardware til XP?

~claus

Fra : Preben Andersen

Dato : 17-09-02 17:10

> [...]
> den sidst kendte 'driver' er til WIN98.
>
> Er det normalt at der ikke er mulighed for at bruge ældre hardware til XP?

Normalt kan man godt bruge ældre hardware, men de såkaldte Windowsprintere
virker ikke under XP, Windows 2000 eller Linux. Det gælder også LBP 465, som
jeg selv har haft. Jeg solgte den til naboen, som var ligeglad, han bruger
win98

mvh
Preben