Rapportudskrivning i Acces, udvælge??????
Fra : Kurt Pagels

Dato : 22-02-01 10:58

Hej.
Jeg har i Acces 2000 det problem, at når jeg vil lave en rapport over f.eks.
en database over bøger, så kommer alle bøger med.
Hvis jeg f.eks. kun vil have udskrevet en rapport der har emnet "biler"
hvordan gør jeg så.
Min database er opbygget sådan at et felt hedder Tittel, forfatter o.s.v. og
så er der et felt som hedder "Emne" og her har jeg så biler - katte -
hunde - computer o.s.v.HER ER SÅ PROBLEMET, HVORDAN GØR JEG NÅR JEG KUN VIL
VÆLGE F.EKS. BILER????

Når jeg kigger i eksempeldatabasen Nortwind, så kan jeg se at i en af dens
rapporter, kan man i en lille dialogboks vælge kriterier som der skal
udskrives en rapport efter, hvordan gør jeg det.

Håber at nogen har gode råd til mig.
Hilsen Kurt Pagels

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 22-02-01 11:36

"Kurt Pagels" <Kurt@Pagels.dk> skrev:

>Håber at nogen har gode råd til mig.

Prøv at spørge i <news:dk.edb.database.ms-access>

FUT dertil (svar på dette indlæg havner i Access-gruppen).

--
Jens Gyldenkærne Clausen
MF (medlem af FIDUSO - www.fiduso.dk)

Fra : pre

Dato : 22-02-01 13:25

Ifald det skulle være svært for svareren at forstå, så er ACCES et
fuldgyldigt medlem af Office-gruppen og svjv sidder der her i gruppen
indtil flere, der samarbejder mellem Acces, Outlook og Word.
Så gem de dårlige råd til katten. Og vær opmærksom på, at du ikke har
nogensomhelst ret hverken til at diktere andres valg af nyhedsgruppe, og
langt mindre til at bryde ind og dirigere hvor den pågældende indsender
skal hente sine svar.

--
Venlig hilsen
pre

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 22-02-01 13:50

"pre" <ingenmail@image.dk> skrev:

> [...]
>af nyhedsgruppe, og langt mindre til at bryde ind og dirigere
>hvor den pågældende indsender skal hente sine svar.

Der er nok nogen der har fået morgenkaffen galt i halsen.

Hvor i min tekst finder du at jeg "dikterer" andres valg af
nyhedsgrupper?

Hvorfor er det et dårligt råd at henvise til en gruppe der
specifikt handler om Access? Det er normal praksis at et spørgsmål
bør stilles i den mest specifikke gruppe (se evt.
http://usenet.dk/netikette/gruppe.html).

Hvis jeg havde været grov i min henvisning - og f.eks. skrevet:
Hvorfor spørger du dog her? - spørg i <gruppe>, kunne jeg måske
have forstået din reaktion. Men jeg skrev:

> Prøv at spørge i <news:dk.edb.database.ms-access>

Hvorfor mener du at jeg "bryder ind" - der var ingen der havde
svaret på spørgsmålet da jeg svarede. Er det fordi det kun er dig
der har lov til at svare her i gruppen?

Hvad er det lige ved FUT (Opfølgning-Til) du ikke kan lide? Der
findes andre grupper end denne, og nogen emner hører altså hjemme
der. Det er desuden altid frivilligt om man vil følge en FUT, så
jeg har svært ved at se problemet.

Jeg er ikke i tvivl om at der sidder folk her der ved en masse om
Access - og jeg har aldrig påstået at spørgeren havde valgt en
forkert gruppe. Jeg tillod mig at foreslå en anden, fordi
spørgsmålet handlede om Access alene, og der som bekendt findes en
gruppe til den slags spørgsmål.

FUT: dk.admin.netikette (jeg _anbefaler_ at videre diskussion føres
i netikettegruppen, da det i hvert fald ikke handler om MS Office
mere).

Fra : pre

Dato : 22-02-01 13:21

Hvis du har overstået alt det der med grafisk layout, sidehoved og -fod,
så skal du først vælge hvor mange detailler du vil ha' med
(beskrivelser, billeder etc.). Hvis alt skal med, er det nok en ny
query, som desværre duplikerer grafikken for enhver record med en
kæmpefil som resultat.

Prøv følgende: Marker hele rapporten ved at klikke på det grå kvadrat i
venstre tophjørne (eller Rediger,Marker Rapport). I dialogboksen for
egenskaber, skift Rekord kildens til Kategorier. Byg nu en undergruppe
ved at klikke på Sorter/Grupper ikonet og vælge stigende sorterings
orden.
Aktiver en gruppe-sidehoved, fod og skift Hold sammen egenskaben til
Total gruppe for at tvinge detaillerne til at blive ved hoved og fod.

Nu skulle du kunne scrolle gennem materialet.

Du er velkommen til at kontakte mig for mere.

--
Mvh.
pre