Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Hvordan gør man det ?
Fra : JMN

Dato : 16-09-02 07:18

Hej i gruppen !

Er det ikke muligt at lægge sine billeder over på en cd i et format der gør
det muligt at se dem på sit tv via sin dvd-spiller eller lign. ?

Hvis nogen ved hvordan vil jeg sætte stor pris på det.

På forhånd tak

Jørgen

Fra : Gjøl

Dato : 16-09-02 07:25

JMN wrote:
> Hej i gruppen !
>
> Er det ikke muligt at lægge sine billeder over på en cd i et format
> der gør det muligt at se dem på sit tv via sin dvd-spiller eller
> lign. ?

Hej
Hvis du har Win XP så er det muligt at brænde dem og bagefter se dem på
dit TV, det er indbygget i XP.

Fra : JMN

Dato : 16-09-02 07:41

Tak for dit svar, men jeg har desværre ikke Win XP.
Er der en anden mulighed ?

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 16-09-02 08:49

"JMN" <jmn@kmd.dk> skrev i en meddelelse news:3d857cfb$0$64181$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> Tak for dit svar, men jeg har desværre ikke Win XP.
> Er der en anden mulighed ?

Nero kan lave vcd og svcd med billeder som kan vises i en
almindelig dvd afspiller.

Flere andre brænderprogrammer kan det samme - men jeg har
kun prøvet med Nero - og det virker fint !

Ellers er der programmer som f.x. Ulead Picture Show.....

Ellers prøv at søge i gruppen - spørgsmålet bliver
stillet jævnligt........

--

Jan Vestergaard
jan@NOSPAMjve.dk Web: www.jve.dk

Fra : Ebbe Hansen

Dato : 18-09-02 19:56

On Mon, 16 Sep 2002 09:49:14 +0200, "Jan Vestergaard"
<jan@NOSPAMjve.dk> wrote:

>Nero kan lave vcd og svcd med billeder som kan vises i en
>almindelig dvd afspiller.

Det kunne jeg ikke finde ud af, du gider vel ikke forklare det
lidt mere omstændeligt, for en rigtig nybegynder
jeg har Nero 5.5.9 og WXP, samt digtal billeder,
men hvordan ?
mvh Ebbe

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 19-09-02 16:58

Start Nero.
Fra New Compilation vælg VCD.
Afkryds eventuelt "Store source pictures in:"
Tjek at der er valgt PAL.
Gå derefter på Menu tab'en
Vælg "Enable menu" og lav ønskede indstillinger.
Det burde ikke være nødvendigt at ændre andet, så Klik på "New"
Du har nu et tredelt vindue der hedder Video1. Fra fillisten eller
Windows Explorer trækker du de ønskede billeder over i den nederste
tomme del af Video1 vinduet. Du kan herefter arrangere rækkefølgen ved
at trække et billede højere op eller længere ned i listen. Når du er
færdig så brænd CD'en.

Fra : Ebbe Hansen

Dato : 19-09-02 18:43

On Thu, 19 Sep 2002 17:58:29 +0200, Jens Peter Karlsen
<jpkarlsen@mvps.org> wrote:

klip
>On Wed, 18 Sep 2002 20:56:07 +0200, Ebbe Hansen
><ebbeh@mail1.stofanet.dk> wrote:
klip

mange tak for hjælpen, fantastisk, det virker,
og det var let, peace of cake, (med experthjælp altså)
1000 tak Ebbe

Fra : KASO

Dato : 16-09-02 08:36

"JMN" skrev d. 16-09-02 07:18 dette indlæg :
> [...]
> det muligt at se dem på sit tv via sin dvd-spiller eller lign. ?
>
> Hvis nogen ved hvordan vil jeg sætte stor pris på det.

Det kan gøres mere eller mindre avanceret. Der findes programmer, der
kan løse opgaven med menuer, baggrundsmusik etc. - men den simple (og
billige) løsning er at bruge f.eks. Nero (brænderprogram, der følger med
mange brændere) og brænde CD-en som en VCD. Her Nero sørger selv for at
dine JPG kommer i et format, der kan ses vha. DVD-afspilleren.

http://www.kandu.dk/