MS Windows
briani 27239
Xp og gammelt hardware.
Fra : Steen Jakobsen

Dato : 15-09-02 22:10

Hej.

Jeg overvejer om jeg skal indstallere XP i min nye computer når jeg får den,
men er i tvivl om om jeg kan bruge alt mit gamle udstyr ( scanner, printer
mv ) samt lydkort. Det kræver vel nye drivere eller hvad? Jeg har f.eks.
været på Plextors hjemmeside for at kigge efter driver til min brænder men
kunne kun finde noget firmware som jeg ikke tror indeholder drivere.Skal jeg
smide det hele ud hvis jeg opgraderer? Der er intet af det jeg har der har
drivere nyerere end til win 98 elle Me.

Med venlig hilsen
Steen.

Fra : Madsen

Dato : 15-09-02 23:53

Steen Jakobsen skrev:

> [...]
> jeg får den, men er i tvivl om om jeg kan bruge alt mit gamle
> udstyr ( scanner, printer mv ) samt lydkort. Det kræver vel nye

Jeps. Du skal have hentet WinXP-drivere til det hardware som evt.
skal med over i den nye pc. Der følger dog mange standarddrivere
med til WinXP så du kunne evt. prøve at installere WinXP og se
hvad den finder. Der er meget stor chance for at den kender både
scanner og printer. De helt rigtige drivere kan du så hente senere,
hvis du skulle få lyst til det.

> Jeg har f.eks. været på Plextors hjemmeside for at kigge efter
> driver til min brænder men kunne kun finde noget firmware som jeg
> ikke tror indeholder drivere.

En ny firmware opdaterer blot selve brænderdrevet, men du behøver
ikke at lede efter en WinXP-driver til en brænder. Den skal nok
blive fundet under installationen.

> Skal jeg smide det hele ud hvis jeg opgraderer?

Selvfølgelig ikke data som skal gemmes, men drivere fra Win98/ME
kan du ikke bruge til noget på WinXP. WinXP er noget helt andet end
Win98/ME og kræver derfor specielle drivere. Du har større chance
for at få en Win2000-driver til at køre på WinXP end en Win98/ME-
driver, men kan du få fat i "ægte" WinXP-drivere så gør endelig det.

Madsen.

Fra : Edmund

Dato : 16-09-02 14:05

Madsen skrev:
> [...]
> for at få en Win2000-driver til at køre på WinXP end en Win98/ME-
> driver, men kan du få fat i "ægte" WinXP-drivere så gør endelig det.

Hvis du ikke kan finde en driver til win2000 eller winXP så led efter WDM drivere, som er skrevet til win98se og ME, så er der måske
en chance.

Jeg har været så heldig at scanner driveren fra win98 1st virker i XP.

Mvh Edmund