Harry - en ven i nøden (forklaring ønskes)~
Fra : Jan

Dato : 15-09-02 21:40

Har lige set 'Harry - en ven i nøden' på video. Jeg har muligvis blundet i
timen, men jeg forstår altså ikke helt slutningen/filmen.

Filmen er ... ja, jeg vil sige generelt spændende hele vejen igennem. Den er
på en eller anden måde mystisk. Man sidder og undrer sig over hvem ham Harry
egentlig er, og hvorfor han (og Michel ....) gør som han gør.

Da filmen var færdig, sad jeg med en eller anden tom følelse. Jeg forstod
den ikke helt.

Er der nogen der har et link, til et sted på nettet, hvor der er
forklaringer/detaljerede beskrivelser og tolkninger af film's handlinger
(herunder til 'Harry - en ven i nøden'), eller kan nogen her i gruppen
hjælpe ?

/Jan

Fra : Kasper Bang

Dato : 16-09-02 14:16

"Jan" <janelne@mail.tele.dk> wrote:
> [...]
> på en eller anden måde mystisk. Man sidder og undrer sig over hvem ham Harry
> egentlig er, og hvorfor han (og Michel ....) gør som han gør.

Der er nok ikke nogen facitliste til filmen eller et nøjagtigt svar
på, hvem Harry er. Man kan selvfølgelig tænke lidt over, hvad han
symboliserer - et af filmens hovedtemaer er i hvert fald "at blande
sig i andres liv". Det er jo ikke kun Harry men også Michels forældre,
som blander sig (jvf. badeværelset).

Du kan læse lidt om personernes motiver i dette interview med
instruktøren:
http://www.atnzone.com/moviezone/features/dominikmoll.shtml

MVH/Kasper