MS Windows
briani 27239
Win98: oprydning i "Tilføj/fjern programme~
Fra : Søren Midtiby

Dato : 15-09-02 20:57

På min liste med installerede programmer optræder mange programmer, som jeg
forlængst har afinstalleret med Cleansweep.

Hvordan rydder jeg op i listen, så den afspejler de programmer, jeg faktisk
har installeret?

På forhånd tak!

mvh

Søren

P.S. Sker denne oprydning automatisk med windows XP?

Fra : Johnny Nielsen

Dato : 15-09-02 21:16

"Søren Midtiby" <smidtiby@post3.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>

> mvh
>
> Søren
>
> P.S. Sker denne oprydning automatisk med windows XP?

Du kan bruge et program som jv16Powertools - det er freeware og kan
hentes her:
http://www.vtoy.fi/jv16/index.shtml
Gør dig selv den tjeneste at bruge Tilføj/fjern programmer når du
vil afinstallere software.

Johnny Nielsen
http://www.wintip.dk/
Artikler, guides og tips til Windows 9x/Me og XP.

Fra : Madsen

Dato : 15-09-02 21:19

Søren Midtiby skrev:

> På min liste med installerede programmer optræder mange
> programmer, som jeg forlængst har afinstalleret med Cleansweep.

Så er det fordi du gør det forkert.
Selv om du har Cleansweep installeret, så er det en meget god idé
at fjerne programmet på den rigtige måde via Kontrolpanel > 'Tilføj/
fjern Programmer' og så først derefter slette de stumper som evt.
måtte være tilbage i systemet vha. Cleansweep.

> Hvordan rydder jeg op i listen, så den afspejler de programmer,
> jeg faktisk har installeret?

Du kan gøre det i registreringsdatabasen. Start > Kør: Regedit
HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Uninstall

> P.S. Sker denne oprydning automatisk med windows XP?

Hvis du har fjernet et program på den forkerte måde og klikker på
programmet inde i Tilføj/fjern, så fortæller WinXP som regel at den
ikke kan finde programmet længere og om genvejen i Tilføj/fjern skal
fjernes. Svarer man ja til det så forsvinder programmet fra listen.
Alligevel er det dog en dum idé ikke at bruge Tilføj/fjern til at
afinstallere programmer med i WinXP.

Madsen.

Fra : Grytt

Dato : 15-09-02 22:28

"Søren Midtiby" skrev bl.a.:

> [...]
>forlængst har afinstalleret med Cleansweep.
>
>Hvordan rydder jeg op i listen, så den afspejler de programmer, jeg faktisk

Der findes et program som kan det du omtaler, samt en hel del mere...
Det hedder 'Tweak Ul', og kan dl her:
http://home2.pacific.net.sg/~juice_c/desk1.htm
--
en hilsen fra Henning i Brøndby
Jeg siger hvad jeg mener, og mener hvad jeg siger.

http://home1.inet.tele.dk/hgrytter/

Fra : Søren Midtiby

Dato : 16-09-02 22:59

Tak for hjælpen!