Araber plag bortgives til godt hjem
Fra : Mette

Dato : 15-09-02 20:40

Kære Nyhedsgruppe,

Jeg ved godt det ikke er det rette forum, men efter i mange år at have læst
denne nyhedsgruppe, ved jeg at her er en masse gode hestemennesker - så med
fare for at få en på hattepulen - prøver jeg alligevel.

Min datter har fået allergi. Det er derfor med stor sorg, at jeg må skille
mig af med vores dejlige araberplag. Han er vallak på 1 1/2 år, efter
Ararat.
Han er meget velfungerende, og han fejler intet. Han er kastreret i foråret
og han har ikke haft en sygedag i sit liv. Han kommer altid når vi pifter
(også selv om han er ude og løbe på marken) og er utrolig dejlig.

Når man skal skille sig af med en god ven, er der efter min mening mange
måder at håndtere det på. Vi har valgt at forære vores hest væk til et godt
hjem. Det har vi gjort, for så håber vi på, vi kan tillade os at stille
nogle krav samtidig.

Du skal være et rigtigt hestemenneske, det vil i min verden bl.a. sige, at
du ikke tror vold fører nogen gode steder hen.
Du skal have hest fordi du nyder hver dag sammen med din hest, og aldrig
glemmer at hesten er hos dig fordi DU ønsker det - ikke fordi DEN ønsker
det.
Du forstår, at du ikke bare kan springe over i nogle dage fordi du har
travlt.

Hvis du er interesseret i at overtage vores hest skal du f.eks. kunne
opfylde følgende betingelser:

Han skal på fold hver dag
Han skal have korrekt foder (ikke brød og gulerødder)
Han skal i hænder dagligt og ikke bare stå og kigge i sin boks
Vi skal have lov til at kigge til ham
Hvis du engang skal af med ham igen, skal jeg have ham tilbudt tilbage -
gratis - først
Da han jo er meget ung skal du være en rutineret rytter.

Det lyder sikkert som mange krav, men jeg er sikker på du er derude et eller
andet sted.
Hvis du har lyst til at høre mere, er du velkommen til at kontakte mig på
tlf.: 22 67 67 32 eller email: mette@cluster.dk.
Håber at høre fra dig som står og mangler den bedste ven i verden.

Mette

Fra : Liz

Dato : 16-09-02 08:03

> Det lyder sikkert som mange krav, men jeg er sikker på du er derude et
eller andet sted.

Hej Mette,
Her er jeg men...........!
Hvis ikke det var fordi jeg har 4 stk. OX'er i forvejen vil jeg melde mig på
banen straks. Din plag vil være godt selskab for min 1½ års plag også, og
alle din mange krave er noget helt naturlig herhjemme hos mig. Hvor der er
hjerterum........... osv. så hvis det ikke lykkes for dig at finde det helt
rigtig hjem til ham, send lige en mail. Held og lykke med foretagende, og
mange hilsener

Liz

Fra : Pia J

Dato : 16-09-02 08:12

"Liz" <lizb@worldonline.dk> wrote in message
> eller andet sted.
>
> Hej Mette,
> Her er jeg men

Jeg er godt nok også fristet, men jeg mangler 1 ting, som jeg selv har
tilføjet kravlisten: selskab til den bette.

:Pia

Fra : Mette

Dato : 16-09-02 08:58

Kære Pia,
Ja det er meget vigtigt at de ikke er alene. Jeg bliver så ked af det når
jeg ser en hest helt alene. Hvis den er heldig har den en ged eller lign.
som selskab, det er ikke et hesteliv.
Jeg har desværre "kun" 3 heste tilbage, så jeg kan ikke tilbyde dig 2 heste.
Men hvis du finder en anden som selskab, er du meget velkommen til at ringe.
Tak for du skrev, det styrker min tro på der er nogen derude der vil blive
glad for ham.
Mange hilsner, Mette

Fra : Pia J

Dato : 16-09-02 09:14

"Mette" <mette@cluster.dk> wrote in message news:3d858f24$0$7424
> Tak for du skrev, det styrker min tro på der er nogen derude der vil blive
> glad for ham.

Du er absolut ikke ene om at ville det bedste for dine dyr. Jeg skal i dag
sige farvel til en lille araber jeg har passet i 5 år, han har været på
ferie hos mig i 2 uger men bor nu 120 km væk. Så jeg er vant til
temperamentet!

:Pia

Fra : Mette

Dato : 16-09-02 09:02

Kære Liz,
Tak skal du ha', du ved ikke hvor meget det varmer at vide der er nogen der
forstår hvad jeg mener.
Jeg håber jeg finder et godt hjem til ham, ellers vil jeg prøve at skrive
til dig igen.
Mange hilsner,
Mette

Fra : Sander

Dato : 16-09-02 09:39

"Mette" <mette@cluster.dk> skrev i en meddelelse

> Det lyder sikkert som mange krav, men jeg er sikker på du er derude et
eller
> andet sted.

Hej Mette !

Vil bare lige sige, at du bestemt ikke stiller for mange krav. Jeg kan godt
forstå, at du vil det bedste for din hest og gerne vil have muligheden, for
at følge ham i fremtiden. Jeg håber, at du snart finder, et nyt godt hjem
til ham.

Hvis jeg bare havde gården, stalden og en anden hest.......... ; )

Held og lykke med det ! Det skal nok lykkedes.

Mvh. www.tjekmig.dk

Fra : Iben Holst

Dato : 16-09-02 18:13

Hej Mette !

Sikken sørgelig situation du dér står i .....

Jeg ville egentlig have meldt mig bare på baggrund af at kunne hjælpe dig,
men jeg er sikker på, at jeg ovenikøbet vil kunne opfylde dine ønsker.
MEN - sådan et er der også hos mig - jeg har simpelthen nok i at have 2 i
forvejen. Hvis det havde været om et par år eller 3 ville jeg fluks have
slået til, men med 2 heste (+ div. andre dyr), et mindre barn og et mere på
vej kan jeg slet ikke overkomme det. Så ville der i al fald ikke være
opmærksomhed nok til alle 3 heste ...

Jeg håber, at du finder et sted til den, som både du og din plag bliver glad
for !!!

Iben

Fra : Ole Braad-Sorensen

Dato : 16-09-02 19:53

"Mette" <mette@cluster.dk> wrote:

>Hvis du er interesseret i at overtage vores hest skal du f.eks. kunne
>opfylde følgende betingelser:

Du har nok læst andetsteds at jeg lever af at have heste opstaldet,
hvilket er en ret god forretning )

Alligevel vil jeg tilbyde dig at have din hest stående her uden
beregning og I kan ikke blot "kigge" til ham, men også ride når den
tid kommer. Vi har alle de faciliteter (nye) som en rytter kan tænke
sig. Jeg her to lignende tilfælde i øjeblikket og har haft flere
tidligere.

Vi har heste fra 10 mdr. til 14 år, så der er rigeligt med
legekammerater. Tillige har vi ryttere fra 6 til 45 år, der alle lærer
horsemanship før de får lov til at ride.

Selv om i vil have forkøbsret til "samme pris" senere, så mener jeg
ikke at det er nogen god ide at give ham bort gratis. Der burde være
en pris, om end symbolsk. Den rette nye ejer vil være villig til at
give noget for ham...!

Med venlig hilsen
Ole Braad-Sørensen

braadso@soholm.com
www.soholm.com

Fra : Nina Svanholm

Dato : 16-09-02 20:40

> [...]
> ikke at det er nogen god ide at give ham bort gratis. Der burde være
> en pris, om end symbolsk. Den rette nye ejer vil være villig til at

Hej

Der er også nogle der mener at det bringer ulykke at give et dyr væk uden
betaling.............
Håber du finder et godt hjem til din hest

Venlig hilsen Nina Svanholm.

Fra : Mette

Dato : 17-09-02 10:23

Kære Ole,

Tak for dit tilbud, jeg vil lægge det med i bunken af overvejelser, og vil
samtidig benytte lejligheden til at takke alle de søde hestemennesker der
har skrevet og ringet til mig. Det er virkelig dejligt.

Grunden til jeg ikke vil sælge ham er fordi, så kan jeg ikke stille alle de
krav jeg gør.
Bl.a. at jeg vil have ham tilbage - gratis - hvis ikke den nye ejer vil/kan
have ham længere.
Så det omhandler simpelthen at jeg hellere vil have den sikkerhed for hans
velbefindende,
(undskyld hvis det lyder forkert, det er ikke sådan ment) end de få penge
han kan indbringe.
Jeg har set så meget ondskab i mit "hesteliv" så hvis jeg kan have en smule
indflydelse på hvordan
de bliver behandlet vil jeg gerne det. Og det håber jeg, jeg kan få på denne
måde...

Mange hilsner, Mette

Fra : Liz

Dato : 17-09-02 07:36

>Han er vallak på 1 1/2 år, efter Ararat.

Og jeg glemt lige at sige, at jeg synes Ararat er en dejlig hingst med stor
udstråling, til trods for at han ikke er helt ung mere. Bare han var min.
Ligner den bette ham?
Og Mette, jeg synes at du måske skulle prove at forhøre dig hos
Fuldblodsaraberen (blad eller on-line). Også din dyrlæge kan måske hjælp
dig. Der er sikkert mange andre steder også. Det er ikke lige meget hvad
der er for en person der overtager ham under alle mstændigheder - om du skal
tage penge for ham (evt. bare symbolisk, da det forpligter rent psykologisk)
kan være ret ligemeget - bare personen er DEN RET! Sådan ville det altid
være, også for mig.

Hilsen Liz

Fra : o9

Dato : 17-09-02 08:28

"Mette" skrev d. 15-09-02 20:40 dette indlæg :
> [...]

> tlf.: 22 67 67 32 eller email: mette@cluster.dk.
> Håber at høre fra dig som står og mangler den bedste ven i verden.

Hvor er det synd at din datter har fået allergi, hvor bor du henne i
verden? Jeg har godt nok lige fået en pinti/polsk varmblod 3 år, der går
sammen med en Nordsvensk hest på 12 år og 6 får. jeg tor ikke at jeg må
få endnu en hest, men jeg kan prøve at spørge...
Vh Connie

http://www.kandu.dk/

Fra : Mette

Dato : 17-09-02 10:17

Kære Connie,
Ja jeg har glemt at skrive hvor jeg befinder mig i verden.
Det er på nord Falster.
Mange hilsner,
Mette

Fra : Mette

Dato : 23-09-02 11:15

Hej Gruppe,
Så er det lykkedes at finde et godt hjem til vores guldklump.
Jeg vil derfor benytte lejligheden til at takke alle de mennesker der har
skrevet eller ringet til os. Vi har fået en masse positive henvendelser, og
der var mange der bestemt - efter vores mening - var meget egnede som
plejemor.
Tak skal i ha'.
Kh Mette

Fra : Line Chr. Prestkværn

Dato : 23-09-02 12:58

Gratulerer!

Line.

Fra : Liz

Dato : 23-09-02 19:50

Kære Mette,

Tillykke. ØVVVVVVVVVVVVV!!!
Håber at det går godt for ham. Og at alle parter bliver glad. Husk at
fortælle hvordan det går, ikke?

Hilsen Liz

Fra : Gitte

Dato : 24-09-02 20:30

Hej Mette!

Rigtig dejligt at hører - mange gange tillykke herfra - håber han fik det
hjem han havde/har brug for - fortæl endelig hvordan det går ham.

Knus Gitte