OPFORDRING - hjælp med at bevare gratis
Fra : Michael Kjærsgård

Dato : 15-09-02 20:00

Som du måske ved lukkede størstedelen af de gratis SMS-sendere i foråret

da TDC & Orange, som et led i deres pengegriskhed valgte at lukke deres
e-mail>>SMS-gateways således at der ikke længere kunne sendes gratis
SMS-beskeder til selskabernes kunder.

Nogle få websites har imidlertid valgt at betale for at deres brugere
kan sende gratis SMS-beskeder. De betaler typisk omkring 20 øre pr.
SMS-besked der bliver sendt fra deres site - uanset om det er til en
kunde hos Sonfon eller Telia som ikke har lukket for deres
e-mail>>SMS-gateway.

Nu til pointen: Hvis du sender SMS-beskeder til en modtagere du ved er
kunde hos enten Sonofon eller Telia kan du altså spare de sites der
tilbyder gratis SMS for ca. 20 øre pr. besked (hvilket forhåbentlig vil
hjælpe dem til at "overleve". Da du alligevel skal ind på deres side for

at sende til kunder hos TDC & Orange vil de ikke midste mærkbare
reklameindtægter), blot du sender den via. e-mail>>SMS-gatewayen i
stedet.
Og hvordan gør du så det? Jo, du sender blot SMS-beskeden som en e-mail
til hhv. mobilnummer@note.sonofon.dk (Sonfon-kunder) og
mobilnummer@gsm1800.telia.dk (Telia-kunder)
Størstedelen af de udenlandske sites der tilbyder gratis SMS er dog
fritaget for den såkaldte Interconnect-afgift.
De har dog stadig udgifter til drift af SMS-gatewayen osv., og da der
ofte er en begrænsning på antallet af beskeder du må sende fra de
udenlandske sites og det er lige så nemt (for ikke at sige nemmer) blot
at sende beskederne som e-mails, ja, hvorfor så ikke gøre dette?

For lige at indlægge lidt skjult reklame vil jeg lige gøre opmærksom på
at jeg har lavet en oversigt over de sites der tilbyder gratis
SMS-beskeder på http://www.vindenand.dk (under "Send gratis SMS")
Denne liste vil blive udbygget i takt med at jeg får kendskab til flere
sites.
Har du kendskab til andre sites der tilbyder gratis SMS-beskeder, så
smid mig lige en mail eller et indlæg her i gruppen.

--
Michael
http://www.vitsms.tk

Fra : Jan Pedersen

Dato : 15-09-02 21:10

> da TDC & Orange, som et led i deres pengegriskhed valgte at lukke
> deres e-mail>>SMS-gateways således at der ikke længere kunne sendes
> gratis SMS-beskeder til selskabernes kunder.

Hvis du havde et firma, hvor mange gratis servicer ville du så tilbyde ?

TDC/Orange med flere, er et firma som alle andre og skal tjene penge til
deres ejere.

Jan
--
Det nemmere at få tilgivelse end
tilladelse...

Fra : Ole Rasmussen

Dato : 15-09-02 22:43

Hej

"Jan Pedersen" <cuk@cuk.dk> wrote:

>Hvis du havde et firma, hvor mange gratis servicer ville du så tilbyde ?

>TDC/Orange med flere, er et firma som alle andre og skal tjene penge til
>deres ejere.

Korrekt - Men, så skulle de ha' ladet være med at tilbyde det gratis som
en del af abonnementet, og endda en overgang med de helt store
reklametrommer fremme. - Det sætter aldrig et firma i noget særligt godt
lys at de pludselig begynder at tage penge for en tidligere gratis
ydelse, eller som i dette tilfælde, helt lukker den... Måske er det dét
som Telia og Sonofon har indset.

--
M.v.h. Ole®

Fra : Carsten Riis

Dato : 15-09-02 23:39

Jan Pedersen wrote:

> Hvis du havde et firma, hvor mange gratis servicer ville du så tilbyde ?

Tja, det kommer an på, hvor meget den "gratis service" hiver betalings
services med sig.

Jeg kan røbe, at det for vedkommende, at forbruget af betalings SMS er
faldet til næsten nul efter at gratisSMS hos Orange ikke længere er
mulig.
Tidligere gjorde jeg faktisk det, at jeg svarede på de sms'er, som jeg
modtog via besked.dk (netop fordi jeg opfattede besked.dk som en slags
"rabat". Send 2 sms til 1s pris). Nu venter jeg gerne til jeg kommer
til noget ICQ eller mail for at svare den jeg har fået SMSen fra.

> TDC/Orange med flere, er et firma som alle andre og skal tjene penge til
> deres ejere.

Tja, fra mig får de faktisk færre penge.
Ca. en halvtredser pr. mdr. så det overlever de nok (eller bedre sagt:
Orange tror jeg ikke har store overlevelseschancer i DK indenfor de
næste 2-3 år, medmindre der sker noget drastisk i den måde de kører
deres forretning på. Bare min mening!).

--
Med venlig hilsen Carsten Riis
http://www.bloddonor.dk

Fra : Per Thomsen

Dato : 27-09-02 12:05

--

Venlig hilsen / Best Regards

MONACOR DANMARK A/S
Per Thomsen
pt@monacor.dk
"Jan Pedersen" <cuk@cuk.dk> skrev i en meddelelse

> Hvis du havde et firma, hvor mange gratis servicer ville du så tilbyde ?
>

> TDC/Orange med flere, er et firma som alle andre og skal tjene penge til
> deres ejere.

De startede som gratis services, det giver altid bagslag at kræve betaling
for noget der kan fås gratis.
(Ligesom Girobank i sin tid startede med at man kunne have en gratis
girokonto. Der er ingen i min omgangskreds der i dag benytter BG, fordi man
kan få de samme services i en anden bank gratis.)

Men har du set/hørt nogle teleselskaber der (mod betaling) tilbyder
e-mail -> SMS?
Udover Telia og Sonofon (som jeg selv er skiftet til).

Per