Mon ikke ?
Fra : Hønemor

Dato : 15-09-02 20:15

Mon ikke det hele er med nu . Hm......
www.pspvenner.dk
KH Hønemor

Fra : goofy

Dato : 15-09-02 20:14

Hej
"Hønemor" <fagerberg@city.dk> skrev i en meddelelse
news:am2lji$ajq$1@sunsite.dk...
> Mon ikke det hele er med nu . Hm......
Jo undtagen under dit billed midt på siden, jeg tror det en besøgstæller
eller sådan nogen lign. det virker ikke
Jeg glæder mig MEGET til dine " øvelser" da jeg selv bruge/prøver at bruge
PSP

Steen

Fra : tobias

Dato : 15-09-02 21:19

Hej Steen

Prøv at smutte forbi http://www.pspgrafik.dk/
mens du venter

Tom

Fra : tobias

Dato : 15-09-02 21:08

Under det store billede er en applet, som indeholder denne URL
file:///C:/Dokumenter/homepage/

Skal den ikke rettes til ?

tom

Fra : Rita Olesen

Dato : 17-09-02 09:41

> Mon ikke det hele er med nu . Hm......

Jeg kan se, at der er sket noget. Nu kan man
godt se hoverknapperne på siden Tutorials 1.
De første 3 knapper kan man også klikke sig
frem til siderne på, og man kan se indholdet
på dem. De åbner sig i et nyt vindue, men
billederne er jo også store, så det er nok en
god løsning.
--
Hilsen Rita
http://www.ritaolesen.dk

Fra : Ulrik Friis

Dato : 18-09-02 10:02

> Mon ikke det hele er med nu . Hm......
> www.pspvenner.dk
> KH Hønemor

Jeg har fulgt lidt med i dine genvordigheder, og jeg tror ikke du har
fundamentet for et FP websted i orden. ALT hvad du foretager dig skal du
foretage *indeni* FP. Det lægger nogle begrænsninger men giver også mange
muligheder. Hvis du har flyttet rundt på dine filer i Stifinder, så er hele
strukturen i dit websted kollapset. Så - hvis ellers du stadig har lyst til
at have et nemt og redigerbart websted, vil jeg foreslå at du begynder
forfra. Men du skal ikke lave dine filer igen, dem importerer du.

Operation "Begynd Forfra":
Opret en ny mappe på din harddisk. Her skal dit web-sted ligge.
Åbn FP.
Filer => Ny => Websted og vælg Tomt Web-sted og skriv stien til den nye
mappe i feltet "Angiv adressen på det nye Web-sted"
Nu opretter FP så et FP web-sted og lægger to tomme mapper: _private og
images.
Så opretter du strukturen for dit web-sted ved hjælp af mapper. Fx. bør du
oprette mapperne: indledning, tutorials_1, tutorials_2, print_i_psp, plugin,
psps_guf, links, gaestebog
Som du vel har bemærket: ingen æøå eller mellemrum i hverken mappe- eller
filnavne. Og små bogstaver over hele linien i navne.
Såvidt så godt.
Nu skal du have alle dine filer over i det nye web-sted.
Først beslutter du dig for hvilke filer der skal i de respektive mapper.
Så skal du til at importere alle dine filer.
Markér (klik på den, så den bliver blå) den mappe der skal have importeret
filer.
Filer => Importer => Tilføj fil - og du bladrer så frem til den eller de
filer som skal i den valgte mappe og vælger dem. Hvis der er flere filer:
Hold Ctrl nede mens du klikker på de udvalgte.
FP kommer antageligt med en meddelelse om, at der ikke importeres
systemindstillinger - og det skal du være glad for.
Og det gentage du så indtil revl og krat er importeret i dit nye web-sted.
Nu skal hyperlinks genoprettes.
Højreklik på et link, vælg Egenskaber for hyperlink. Du vil se en adresse i
til. Klik 1 gang og du ser at den relative adresse toner frem i URL: feltet.
Klik OK og hyperlinket er retableret.
Med hensyn til alle dine pegefølsomme knapper: Slet dem og begynd forfra.
Husk at gem siden når du er færdig. Når du har lukket alle filer, og der
blot er en mørkegrå flade tilbage i FP, så klik på Opdatér knappen i
værktøjslinien.
Så skulle du have et nyt, overskueligt og velfungerende web-sted på din PC.
Nu skal det udgives.
Hvis du har et webhotel med FP extensions (anbefales): Filer => Udgiv
Web-sted og skriv din webadresse EFTER http://
Hvis du ikke har FP extensions: Filer => Udgiv Web-sted og slet http:// og
skriv i stedet ftp:// og den adresse du har fået opgivet af din udbyder.
Og så skulle den være på plads.

HUSK: Nix pille med Stifinder eller andre programmer i dit web-sted.
IMPORTER filer. "Træk-og-slip" filerne indeni FP, så opdaterer FP selv de
relative links. FP har en masse hjælpemapper og -filer på web-stedet. Dem
skal du lade ligge. Du kan se alle de skjulte mapper og filer: Funktioner =>
Indstillinger for Web-sted => Avanceret sæt flueben i Vis dokumenter i
skjulte mapper.

mvh
Ulrik

Fra : Hønemor

Dato : 18-09-02 13:01

"Ulrik Friis" <ufj(remove)@get2net.dk> skrev i en meddelelse
Tuuuusind tak....Jeg har dog lige sendt dig nogle spørgsmål privat inden jeg
går igang ))
KH Hønemor