/ Forside / Teknologi / Multimedie & design / FrontPage / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
FrontPage
#NavnPoint
molokyle 3730
bentjuul 3355
BjarneD 2776
dk 1515
emesen 1490
strarup 1480
catbody 1241
brokke44 1160
er_du_klog 1052
10  PARKENSS 1050
Meget omstændigt )))
Fra : Hønemor


Dato : 15-09-02 20:13

Forkert sammenhæng.
Måske nogen redigerer deres hjemmeside noget nemmere end jeg ?
Jeg føler at det er meget omstændigt at bygge hjemmeside eller også gør jeg
det mere bagvendt end mange andre )))
Jeg finder de forskellige filer, som skal op på hjemmesiden.....De ligger på
mit C: drev.
Efter oploading ligger filerne stadig på mit C drev, som Rita Olesen er så
sød at meddele mig.
Så må jeg have fat i siderne igen og gå hver eneste fil igennem igen og
skrive hjemmeside-adressen ind manuelt.
Så langt så godt......Men så spørger front page nogen gange om jeg vil
erstatte den nye side med den gamle og tit er det så løsningen for at få det
igennem, men andre gange bliver siden gemt som den gamle.

Jeg synes det kører meget træls, da jeg på den måde ikke har styr på, hvad
der kommer på siden .
KH Hønemor.



 
 
Jens Peter Karlsen (15-09-2002)
Kommentar
Fra : Jens Peter Karlsen


Dato : 15-09-02 20:25

Brug File | Import så alle dine filer ligger i det åbne Web,

Regards Jens Peter Karlsen. Microsoft MVP - Frontpage.

On Sun, 15 Sep 2002 21:13:16 +0200, "Hønemor" <fagerberg@city.dk>
wrote:

>Jeg finder de forskellige filer, som skal op på hjemmesiden.....De ligger på
>mit C: drev.
>Efter oploading ligger filerne stadig på mit C drev, som Rita Olesen er så
>sød at meddele mig.


Hønemor (15-09-2002)
Kommentar
Fra : Hønemor


Dato : 15-09-02 20:43


"Jens Peter Karlsen" <jpkarlsen@mvps.org> skrev i en meddelelse
news:dhn9ou8i2bcsif1e7qd88d6sli6ih8iie8@4ax.com...
> Brug File | Import så alle dine filer ligger i det åbne Web,
>
Du mener at jeg skal importere web-stedet hjem og arbejde der i ?
KH Hønemor



Camilla Scharff (15-09-2002)
Kommentar
Fra : Camilla Scharff


Dato : 15-09-02 22:07

> Du mener at jeg skal importere web-stedet hjem og arbejde der i ?
> KH Hønemor

Nej, at du skal importere *filerne* (billeder mv.), som givetvis ligger
rundt omkring på dit c-drev, ind i dit Frontpage-web - når du så uploader
(hvordan gør du det - via Frontpage eller via et specielt (FTP)program??),
så skulle Frontpage kunne finde alle billeder osv. selv, fordi de så ligger
i forbindelse med websiderne (og hvis du bruger et program til upload, så
vil de alle kunne ses i den mappe, hvor selve siderne også ligger).

Det er lidt svært at forklare - håber du forstår meningen

Mvh. Camilla



Per Thomsen (16-09-2002)
Kommentar
Fra : Per Thomsen


Dato : 16-09-02 07:37

> > Du mener at jeg skal importere web-stedet hjem og arbejde der i ?
> > KH Hønemor
>
> Nej, at du skal importere *filerne* (billeder mv.), som givetvis ligger
> rundt omkring på dit c-drev, ind i dit Frontpage-web - når du så uploader
> (hvordan gør du det - via Frontpage eller via et specielt (FTP)program??),
> så skulle Frontpage kunne finde alle billeder osv. selv, fordi de så
ligger
> i forbindelse med websiderne (og hvis du bruger et program til upload, så
> vil de alle kunne ses i den mappe, hvor selve siderne også ligger).
>
Det smarte er så, at hvis du flytter et billede eller en side (inden for
WEB'en), opdaterer FP selv alle de sider der reffererer til dette element.

Per



Hønemor (16-09-2002)
Kommentar
Fra : Hønemor


Dato : 16-09-02 13:56

> > Nej, at du skal importere *filerne* (billeder mv.), som givetvis ligger
> > rundt omkring på dit c-drev, ind i dit Frontpage-web - når du så
uploader
> > (hvordan gør du det - via Frontpage eller via et specielt
(FTP)program??),
> > så skulle Frontpage kunne finde alle billeder osv. selv, fordi de så
> ligger
> > i forbindelse med websiderne (og hvis du bruger et program til upload,

> > vil de alle kunne ses i den mappe, hvor selve siderne også ligger).
> >
> Det smarte er så, at hvis du flytter et billede eller en side (inden for
> WEB'en), opdaterer FP selv alle de sider der reffererer til dette element.
>
> Per
>
Hejsa.
Alle mine billeder, baggrunde m.m. er placeret i mit web, men når jeg har
oploadet ligger de stadig på mit drev (((
Jeg har lige oploadet 2 sider, men skal nu til at hente dem hjem igen og
lave det hele om igen.
Jeg oploader via FTP med windows commander.
KH Hønemor





Per Thomsen (16-09-2002)
Kommentar
Fra : Per Thomsen


Dato : 16-09-02 13:58

> > > Nej, at du skal importere *filerne* (billeder mv.), som givetvis
ligger
> > > rundt omkring på dit c-drev, ind i dit Frontpage-web - når du så
> uploader
> > > (hvordan gør du det - via Frontpage eller via et specielt
> (FTP)program??),
> > > så skulle Frontpage kunne finde alle billeder osv. selv, fordi de så
> > ligger
> > > i forbindelse med websiderne (og hvis du bruger et program til upload,
> så
> > > vil de alle kunne ses i den mappe, hvor selve siderne også ligger).
> > >
> > Det smarte er så, at hvis du flytter et billede eller en side (inden for
> > WEB'en), opdaterer FP selv alle de sider der reffererer til dette
element.
> >
> > Per
> >
> Hejsa.
> Alle mine billeder, baggrunde m.m. er placeret i mit web, men når jeg har
> oploadet ligger de stadig på mit drev (((
> Jeg har lige oploadet 2 sider, men skal nu til at hente dem hjem igen og
> lave det hele om igen.
> Jeg oploader via FTP med windows commander.
> KH Hønemor
>
Har du oprettet et lokalt WEB hjemme hos dig selv?

1) Hvis ikke; opret et tomt WEB på din maskine.
2) Impoter dinne hjemmesider til det lokale WEB.
3) Check med FP's indbyggede funktion at der er
overensstemmelse mellem de enkelte elementers
placering (links)
4) Tryk på knappen 'udgiv' og alt _burde_ være i skønneste orden.


Per



Hønemor (16-09-2002)
Kommentar
Fra : Hønemor


Dato : 16-09-02 14:57

> Har du oprettet et lokalt WEB hjemme hos dig selv?
>
> 1) Hvis ikke; opret et tomt WEB på din maskine.
> 2) Impoter dinne hjemmesider til det lokale WEB.
> 3) Check med FP's indbyggede funktion at der er
> overensstemmelse mellem de enkelte elementers
> placering (links)
> 4) Tryk på knappen 'udgiv' og alt _burde_ være i skønneste orden.
> Per

Den forstår jeg ikke rigtigt )))
Jeg udgiver ikke fra FrontPage, denne funktion bruger jeg ikke ej heller
elementernes placering, dem forstår jeg heller ikke.
KH Hønemor.
P.S. Tak for hjælpen, men jeg bliver nok nødt til at hente de sidste sider
hjem igen, for jeg tror ikke de virker.





Per Thomsen (16-09-2002)
Kommentar
Fra : Per Thomsen


Dato : 16-09-02 14:56


> Jeg udgiver ikke fra FrontPage, denne funktion bruger jeg ikke ej heller
> elementernes placering, dem forstår jeg heller ikke.

Hvorfor ikke?

Det er nok der det går galt med dine links.

Per



Hønemor (16-09-2002)
Kommentar
Fra : Hønemor


Dato : 16-09-02 15:44


> Hvorfor ikke?
>
> Det er nok der det går galt med dine links.
>
> Per
>
Jeg har ikke de udvidelser i programmet, som skal bruges til det.
KH Hønemor.



Per Thomsen (17-09-2002)
Kommentar
Fra : Per Thomsen


Dato : 17-09-02 07:17

> Jeg har ikke de udvidelser i programmet, som skal bruges til det.

Øh - hvad mener du med det?

Per



Camilla Scharff (16-09-2002)
Kommentar
Fra : Camilla Scharff


Dato : 16-09-02 18:54

"Hønemor" <fagerberg@city.dk> skrev...
> Hejsa.
> Alle mine billeder, baggrunde m.m. er placeret i mit web, men når jeg har
> oploadet ligger de stadig på mit drev (((
> Jeg har lige oploadet 2 sider, men skal nu til at hente dem hjem igen og
> lave det hele om igen.

Når du åbner Frontpage, hvad gør du så...?
Åbner dit web, går jeg ud fra - eller hvad - for det ser nemlig ikke ud som
om, du decideret *har* et web oprettet (at dømme efter fejlmeddelelserne for
filplaceringerne - fx c:/dokumenter, hvilket IKKE er et frontpageweb!).
Hvis du laver et nyt web - og det er langt det letteste (brug Pers
"opskrift" - åbn, nyt tomt web, og brug derefter filer|importer til at få
dine nuværende sider puttet ind i det ny web). Du skal desuden importere de
billeder og andre grafik-dimser du har brugt.
Og du behøver IKKE at hive tingene tilbage via Windows Commander - du har jo
gemt siderne på din harddisk og kan jo bare åbne dem igen og arbejde videre
på dem - så hvorfor gøre det det så besværligt for dig selv?

Mvh. Camilla



Hønemor (16-09-2002)
Kommentar
Fra : Hønemor


Dato : 16-09-02 23:46


"Camilla Scharff" skriver :
> Når du åbner Frontpage, hvad gør du så...?
> Åbner dit web, går jeg ud fra - eller hvad - for det ser nemlig ikke ud
som
> om, du decideret *har* et web oprettet (at dømme efter fejlmeddelelserne
for
> filplaceringerne - fx c:/dokumenter, hvilket IKKE er et frontpageweb!).
> Hvis du laver et nyt web - og det er langt det letteste (brug Pers
> "opskrift" - åbn, nyt tomt web, og brug derefter filer|importer til at få
> dine nuværende sider puttet ind i det ny web). Du skal desuden importere
de
> billeder og andre grafik-dimser du har brugt.
> Og du behøver IKKE at hive tingene tilbage via Windows Commander - du har
jo
> gemt siderne på din harddisk og kan jo bare åbne dem igen og arbejde
videre
> på dem - så hvorfor gøre det det så besværligt for dig selv?
>
> Mvh. Camilla
>
> Jeg har et web i Front Page.
Jeg åbner web-stedet som ligger på mit C drev.
Jeg kan ikke åbne et websted i Front Page, som jeg kalder www.pspvenner.dk
derfor er den på mit drev.
Jeg ved ikke hvad i mener, webstedet var et tomt websted da jeg oprettede
det.
Men jeg er gået i stå med siden, jeg synes det er svært hvordan man får den
op uden det er forkert, det man gør
KH Hønemor



Per Thomsen (17-09-2002)
Kommentar
Fra : Per Thomsen


Dato : 17-09-02 07:24

> Jeg har et web i Front Page.
> Jeg åbner web-stedet som ligger på mit C drev.
> Jeg kan ikke åbne et websted i Front Page, som jeg kalder www.pspvenner.dk
> derfor er den på mit drev.

Det lokale WEB behøver ikke at hedde det samme som det der ligger på
'nettet'.

> Jeg ved ikke hvad i mener, webstedet var et tomt websted da jeg oprettede
> det.

1) Starter programmet
2) Filer/Ny/Websted
3) Opret et Tomt websted.
4) Importer diverse billeder og html-sider

Per





Rita Olesen (17-09-2002)
Kommentar
Fra : Rita Olesen


Dato : 17-09-02 07:46

"Hønemor" skrev:
> Jeg åbner web-stedet som ligger på mit C drev.
> Jeg kan ikke åbne et websted i Front Page, som
> jeg kalder www.pspvenner.dk
> derfor er den på mit drev.

Det er i orden at din hjemmeside ligger på dit
C-drev, det skal den også.
Jeg er ikke klar over, hvad du mener med, at
du ikke kan åbne dit websted i Frontpage.

Jeg kan fortælle, hvad jeg selv gør.
Jeg åbner Frontpage. Når jeg skal redigere en
eksisterende side, klikker jeg på knappen Åbn.
Når jeg har gjort det, kan jeg se mapperne på
mit C-drev. Mappen med min hjemmeside har
en blå prik. Jeg åbner denne mappe og finder
siden frem, der skal redigeres.
Er det ikke sådan, du gør?

Da jeg selv startede, skete det også, at der var
noget, der linkede til mit C-drev. Det var i ALLE
tilfældene fordi, jeg havde sat et billede ind på
en side, som kom fra en forkert mappe. Når
bare billedet bliver sat ind fra samme mappe,
som siden den skal ind på, så skal det virke!

Jeg kan heller ikke forstå, hvorfor billederne
og andet linker til dit C-drev, hvis dine billeder
ligger i samme mappe som siden, de er sat ind på.
Når jeg skal sætte billeder ind på en eksisterende
side, åbner jeg Frontpage. Klikker på knappen
Åbn og klikker mig frem til siden og åbner den.
Når billedet skal sættes ind, klikker jeg på en
lille gul knap (Indsæt billede fra fil). Så klikker
jeg mig frem til samme mappe, som siden jeg
sidder og redigerer i, her ligger alle billederne,
der skal ind på siden. Jeg klikker med venstre
musetast på billedet og klikker OK. - Når jeg
herefter uploader siden og billedet gennem
et FTP program, så kan man ALTID se billedet,
fordi det er sat ind fra samme mappe som siden,
det er blevet sat ind på.

Det ER meget enkelt, men jeg kan godt forstå, at
du ikke forstår alle forklaringerne, du har fået,
jeg skal gerne indrømme, at det virker uoverskueligt.
Men det er altså ikke svært. Jeg troede til en start,
at du også uploadede gennem Frontpage, fordi
jeg ikke kunne gennemskue, hvorfor det går galt
for dig. Jeg kan i senere indlæg se, at du også
uploader gennem FTP - Windows Commander.
Det er ikke det FTP program jeg bruger, så jeg
er ikke klar over, om dit FTP program, er sværere
at bruge end f.eks. Cute FTP.

Det er da også en skam, at du ikke kender en,
der lige kan kigge lidt nærmere på det.
--
Hilsen Rita
http://www.ritaolesen.dk


Hønemor (17-09-2002)
Kommentar
Fra : Hønemor


Dato : 17-09-02 09:46


"Rita Olesen"

Jo, min mappe har denne blå plet og i samme mappe har jeg lagt mine
billeder.
Når jeg på siderne går ind i HTML efter oploading, så kan jeg se at nogle
filer er sat ind som sådan :
"http://www.pspvenner.dk/bag1.jpg" og andre som sådan :
file:///C:/Dokumenter/homepage/bag1.jpg
Så henter jeg siderne hjem igen og går ind i HTML og der copyer jeg denne
sti : http://www.pspvenner.dk ind foran billednavnet.
Jeg kan ikke forstå at jeg skal det for at det virker.
Kunne jeg få jer til at se om der mangler noget nu ?
For i aftes på arbejdet kunne jeg se at min class fil igen var hoppet ud af
systemet på siden med tutorials......Det gør den hele tiden.
Nu vil jeg lige tænke over om jeg skal hive dem ned og hvad jeg så skal, men
jeg vil gerne lige vide om tingene virker inden jeg henter dem igen )))
Tak for al din hjælp Rita, det er sødt af dig.
KH Hønemor
www.pspvenner.dk



Rita Olesen (17-09-2002)
Kommentar
Fra : Rita Olesen


Dato : 17-09-02 09:54

"Hønemor" skrev:
> Når jeg på siderne går ind i HTML efter oploading, så kan jeg se at
nogle
> filer er sat ind som sådan :
> "http://www.pspvenner.dk/bag1.jpg" og andre som sådan :
> file:///C:/Dokumenter/homepage/bag1.jpg
> Så henter jeg siderne hjem igen og går ind i HTML og der copyer jeg
denne
> sti : http://www.pspvenner.dk ind foran billednavnet.

Ja, gad vide hvad der er gået galt i første omgang,
siden billederne linker til dit drev. Normalt skal man
ikke sidde og rode i koden, når billedet er sat ind fra
den rigtige mappe. Men det er da godt, at du har fundet
ud af, at give dem det rigtige hyperlink på de steder,
hvor det er gået galt.
--
Hilsen Rita
http://www.ritaolesen.dk




Jens Peter Karlsen (17-09-2002)
Kommentar
Fra : Jens Peter Karlsen


Dato : 17-09-02 13:32

Det skal du ikke. Brug relative referencer. I dette tilfælde kun selve
filnavnet.

Regards Jens Peter Karlsen. Microsoft MVP - Frontpage.

On Tue, 17 Sep 2002 10:45:48 +0200, "Hønemor" <fagerberg@city.dk>
wrote:

>Så henter jeg siderne hjem igen og går ind i HTML og der copyer jeg denne
>sti : http://www.pspvenner.dk ind foran billednavnet.


Rita Olesen (17-09-2002)
Kommentar
Fra : Rita Olesen


Dato : 17-09-02 09:26

"Hønemor" skrev:
> Alle mine billeder, baggrunde m.m. er placeret i mit web, men når jeg
har
> oploadet ligger de stadig på mit drev (((

Når du uploader, bliver filerne ved med at
ligge på dit eget drev! Selvom man kalder det at
overføre filer gennem FTP, så bliver filerne
ikke overført på den måde, at de forsvinder fra
din egen computer. Når man uploader, så sender
man bare en kopi af, hvordan siden ser ud lige nu,
gennem FTP. Så du har stadigvæk den sidste
redigerede side, som du har uploadet liggende
på din egen computer. (Det er jo også noget
lettere, end hvis man skulle side og downloade
de samme sider gennem FTP, for at komme til
at arbejde videre med dem igen.)
--
Hilsen Rita
http://www.ritaolesen.dk


Hønemor (17-09-2002)
Kommentar
Fra : Hønemor


Dato : 17-09-02 12:57


>
> Når du uploader, bliver filerne ved med at
> ligge på dit eget drev! Selvom man kalder det at
> overføre filer gennem FTP, så bliver filerne
> ikke overført på den måde, at de forsvinder fra
> din egen computer. Når man uploader, så sender
> man bare en kopi af, hvordan siden ser ud lige nu,
> gennem FTP. Så du har stadigvæk den sidste
> redigerede side, som du har uploadet liggende
> på din egen computer. (Det er jo også noget
> lettere, end hvis man skulle side og downloade
> de samme sider gennem FTP, for at komme til
> at arbejde videre med dem igen.)
> --
> Hilsen Rita
> http://www.ritaolesen.dk

Ja, jeg ved godt de bliver der, jeg mente nu at der bliver ved med at stå
mit C:drev på de oploadede sider.
Ved du om alle siderne kan ses.........Det er en være redelighed, for jeg
aner ikke hvad der kan ses p.g.a. mit drev og de class-filer )))
KH Hønemor
>



Rita Olesen (17-09-2002)
Kommentar
Fra : Rita Olesen


Dato : 17-09-02 15:29

"Hønemor" skrev:
> Ja, jeg ved godt de bliver der, jeg mente nu at der bliver
> ved med at stå mit C:drev på de oploadede sider.

OK, det var en misforståelse.

Som Jens Peter Carlsen skriver, så er det kun
billedets navn, man burde kunne se i koden.
Når man kigger i koden på din forside.htm
så ser koden sådan ud for billedet:
<img border="0" src="http://www.pspvenner.dk/bil_for.jpg"
(Man KAN jo se billedet, så det betyder vel
ikke noget, men)
når man sætter et billede ind, så vil koden
normalt helt af sig selv komme til at se sådan ud:
<img border="0" src="bil_for.jpg"


> Ved du om alle siderne kan ses.........Det er en være redelighed, for
jeg
> aner ikke hvad der kan ses p.g.a. mit drev og de class-filer )))

På siden forside.htm kan man stadigvæk IKKE se
hoverknappen nederst på siden.

På siden indledning.htm kan man se både billeder
og baggrundsbilledet.

På siden tutorials_1.htm kan man se alle hoverknapperne.
Og man kan klikke sig frem til undersiderne på
knapperne: Årskalender, Bøttekort og Skoleskema.

På siden: aarskalender.htm kan man se alle billederne
og man kan godt downloade zip-filen. Og man kan klikke
sig frem til Storkalenderen ved at klikke på det nederste
billede.

Siderne bottekort.htm og skoleskema.htm ser helt
normale ud. Alt indholdet kan ses.
--
Hilsen Rita
http://www.ritaolesen.dk


Hønemor (17-09-2002)
Kommentar
Fra : Hønemor


Dato : 17-09-02 20:51


"Rita Olesen"

O.K. Rita tak for din hjælp, så langt så godt )))
Men det lader til at jeg har et tilbagevendene problem med de
Class-filer.....Så virker de, så virker de ikke.
Er der nogen som ved hvordan de fungerer ?
Jeg mener skal de oploades igen og igen, hver gang man oploader, kan de ikke
bare blive der, når de er oploadet.
Eller skal de med igen, hver gang man oploader eller laver om på en
side.....Kender nogen til det.
For hvis de bliver ved med at være aktive nogen gange og deaktiverede andre
gange.....skulle jeg måske lave det om til knapper, men jeg ville nu gerne
have en forklaring på de underlige filer og hvordan de opfører sig )))
KH Hønemor.
www.pspvenner.dk





Rita Olesen (17-09-2002)
Kommentar
Fra : Rita Olesen


Dato : 17-09-02 21:44

"Hønemor" skrev
> Men det lader til at jeg har et tilbagevendene problem med de
> Class-filer.....Så virker de, så virker de ikke.
> Er der nogen som ved hvordan de fungerer ?

Der er jeg bare helt blank.

> skulle jeg måske lave det om til knapper

Man kan af og til læse, at det ikke er en god
ide at bruge hoverknapper. Jeg har søgt på:
http://groups.google.com/advanced_group_search
og brugt søgeordet: hoverknapper. I et af indlæggene
stod der følgende om hoverknapper:

De skulle kunne ses i alle browsere, blot man har installeret
javaunderstøttelse.

Nogen slår dette fra og i IE 6 skal man selv hente JVM for at
kunne se javaappletter.

At basere sin menu kun på FPs hoverknapper er således en meget
dårlig ide.

--
Hilsen Rita
http://www.ritaolesen.dk



Rita Olesen (17-09-2002)
Kommentar
Fra : Rita Olesen


Dato : 17-09-02 22:17

"Hønemor" skrev:
> Ja, jeg ved godt de bliver der, jeg mente nu at der bliver ved med at
stå
> mit C:drev på de oploadede sider.

Jeg kom lige til at tænke på en ting, jeg selv
fik anbefalet, da jeg startede min egen hjemmeside.
Det var at have hele hjemmesiden liggende på
disketter og IKKE på computeren. Når jeg
havde uploadet, så skulle jeg sørge for, at der
IKKE sad en diskette i drevet. Når jeg så gik
på internettet og tjekkede min hjemmeside, så
kunne jeg være sikker på, at jeg så det samme
som alle andre, netop fordi at jeg ikke havde
siderne liggende på computeren, men på disketter.

Dengang var min hjemmeside meget lille, så det
betød ikke noget, at have den liggende på nogle
få disketter, men jeg vil nu ikke anbefale det samme
til en hjemmeside, der er meget stor. Men det var
en sikker måde til at få tjekket, hvordan alle andre
kunne se siden.

--
Hilsen Rita
http://www.ritaolesen.dk


Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177501
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408527
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste