Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
anti-skanningssystem? (kopi-sikring af sko~
Fra : lcj@wanadoo.dk

Dato : 15-09-02 18:31

En spørger i dk.forbruger har rejst spørgsmålet om, hvorvidt firmaet
Jysk Børnefoto kan tillade sig hævde deres ophavesret på skolefotos
(det spørgsmål er afklaret). I samme forbindelse nævnes det, at
firmaet skriver følgende på deres fotos:

"Jysk Børnefoto gør opmærksom på at alle returnerede billeder bliver
kørt igennem vores antiscansystem pxl, som fortæller os om et billede
har været scannet (piratkopieret), er det positiv udelukker det
fotografering fremover"

Nogen her, der kender det nævnte antiscansystem - og kan forklare,
hvordan det virker? Og findes der andre metoder til at forhindre
scanning.

vh

Lars

Fra : Pico

Dato : 15-09-02 19:24

lcj@wanadoo.dk wrote:
> [...]
>
> Nogen her, der kender det nævnte antiscansystem - og kan forklare,
> hvordan det virker? Og findes der andre metoder til at forhindre

Uden at vide en disse om det vil jeg mene det er en måde at prøve på
at få folk til at stoppe den trafik at de har billederne hjemme og så
kopiere dem. Jeg kender flere der på arbejde og lignende steder har
adgang til en farvekopimaskine, hvor resultatet bliver tåleligt når man
kopiere billederne af poderne. Det er efter min mening noget svineri
at de ikke vil betale for billederne. Det var noget andet hvis de købte
billederne og så måske lavede "en" kopi til moster Anne fordi hun
kommer rendende efter at bestillingsedler er smidt ud, for så havde de
jo betalt for billederne hos Jysk Børnefoto, men de sender billederne
tilbage uden at betale noget. Jeg ved godt det stadig ikke er korekt,
men dog til at forstå.
Jeg tror ikke man kan antiscanne billeder og se om de har været kopieret
det næste er vel at de skriver at de kan antiaffotografere

Pico

Fra : Kenneth Darling Soer~

Dato : 15-09-02 20:59

lcj@wanadoo.dk wrote in news:qng9ouc4b4q7d1pvp868g8slmcc8fbgdkn@4ax.com:

> [...]
>
> Nogen her, der kender det nævnte antiscansystem - og kan forklare,
> hvordan det virker? Og findes der andre metoder til at forhindre

IMO så er det noget de bare skriver for at afskrække folk fra at kopiere
billederne. Hvordan skulle man kunne konstatere om et billede er blevet
belyst med lys fra en scannerlampe?

Set fra en anden synsvinkel: Hvis de skulle scanne bare et billede fra alle
pakker der blev sendt tilbage, så ville al fortjenesten hurtig være væk..

--
Regards / Med venlig hilsen
Kenneth

e-mail: kenneth at TRAPdarling dot dk - REMOVE TRAP

Fra : Niels Ebbesen

Dato : 16-09-02 08:34

Kenneth Darling Soerensen wrote:

> IMO så er det noget de bare skriver for at afskrække folk fra at
> kopiere billederne. Hvordan skulle man kunne konstatere om et
> billede er blevet belyst med lys fra en scannerlampe?

Ja - det er blot endnu et eksempel på at fotografer lider tab p.g.a. den
udbredte disrespekt for ophavsretten.

Og hvis et sådant anti-skanningssystem fandtes, hvordan skulle det så
kunne se forskel på, om billederne har ligget i en vinduskarm, hvor de
har fået rigtig meget lys.