SMS bombardering - hjælp!
Fra : Fischer & Døssing

Dato : 15-09-02 17:53

Telmore siger til mig, at den eneste mulighed jeg har for at få stoppet
en kedelig strøm af danske non-reklame sms'er, der *ikke* er til mig, er
at gå til politet?

Kan det virkelig være rigtigt?

IMO:
Enten har en lamer tilmeldt en sms tjeneste, eller også har en forbruger
udfyldt forkert (mit!) mobilnummer i en sms tjeneste.

Alternativt foreslår de at lukke for overtakserede sms beskeder, men de
kan ikke rigtigt forklare, hvad det betyder?
Anyone?

Afsender mobilnumrene er alle af typen +454090009369xxxxx (de sidste 5
cifre varierer)

PS. Hvis forkert gruppe: Hvilken er bedre?

--
Peter Thomas Fischer, System Administrator - 62.242.71.26
http://www.fischer.as & http://www.humlebaekonline.dk

Fra : Fischer & Døssing

Dato : 15-09-02 17:54

Fischer & Døssing (ptf@REMOVE_THISbigfoot.com) skrev:

> Telmore siger til mig, at den eneste mulighed jeg har for at få
> stoppet en kedelig strøm af danske non-reklame sms'er, der *ikke* er
> til mig, er at gå til politet?

Politiet ...

Fra : Søren C. Fischer

Dato : 15-09-02 18:17

Fischer & Døssing skrev:
> Alternativt foreslår de at lukke for overtakserede sms beskeder, men
> de kan ikke rigtigt forklare, hvad det betyder?

Hvad fanden er det?
Det fænomén har jeg aldrig hørt - håber der nogen der kan kaste lys over
det!

--
Mvh. Søren C. Fischer
http://www.fischer-streton.dk

Fra : Fischer & Døssing

Dato : 15-09-02 19:29

> [...]

> Telmore siger til mig, at den eneste mulighed jeg har for at få
> stoppet en kedelig strøm af danske non-reklame sms'er, der *ikke* er

Nu også dansk sms fra afsender "+68671502".
Kan man forestille sig, at der er totalt fuckup i telmores (tdc
mobils???) systemer?

Fra : Fischer & Døssing

Dato : 16-09-02 11:35

Fischer & Døssing (ptf@REMOVE_THISbigfoot.com) skrev:

> Kan man forestille sig, at der er totalt fuckup i telmores (tdc
> mobils???) systemer?

Problemet er hos Sonofon (var kunde hos dem for 1+ år siden).
Hvorfor er jeg ikke slettet?? Nåh ... skidt ...

Sonofon: "Du er ikke kunde hos Sonofon ergo kan vi ikke gøre noget. Du
skal snakke med Telmore."

Telmore: "Det er Sonofons systemer (email->sms forward fuckup) der er
problemet. Henvend dig til Sonofon."

Woohoo!!!!!!!!!!!!

Telmore er dog atter sat på opgaven overfor Sonofon.

Fra : Michael Kjærsgård

Dato : 15-09-02 19:59

> Alternativt foreslår de at lukke for overtakserede sms beskeder, men de
> kan ikke rigtigt forklare, hvad det betyder?

Beskeder der koster mere end alm. SMS-takst

> Afsender mobilnumrene er alle af typen +454090009369xxxxx (de sidste 5
> cifre varierer)

Er det ikke Sonofons SMSC der sender vha. dette format??

--
Michael
http://www.vitsms.tk

Fra : Fischer & Døssing

Dato : 15-09-02 20:19

Michael Kjærsgård (webmaster@post10.zzn.com) skrev:

> Beskeder der koster mere end alm. SMS-takst

Jeg tror ikke de sms'er jeg stadig modtager ... suk ... er af denne
type.

> Er det ikke Sonofons SMSC der sender vha. dette format??

EDB??
Hvad er SMSC?

Fra : Kim

Dato : 15-09-02 22:22

> Beskeder der koster mere end alm. SMS-takst

Øhh...Hvo'n kan man blive bon'et for modtagne SMS'er ??
Det kan man vel ikke, ligesom man heller ikke kan blive takseret for
modtagne opkald ??

Mvh, Kim

PS: Undskyld til Michael, at jeg kom til at sende på hans mail
i stedet for her...

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 16-09-02 12:46

Kim skrev:

>Øhh...Hvo'n kan man blive bon'et for modtagne SMS'er ??

Det kan man heller ikke.

Overtakserede SMSer er de SMSer man f.eks. skal sende for at deltage i
Quizzer i TV, hvor SMSen koster f.eks. 5,- kr. at sende.

>Det kan man vel ikke, ligesom man heller ikke kan blive takseret for
>modtagne opkald ??

Hvis du modtager opkald i udlandet, så betaler du udlandstakst. Også
hvis du er i Danmark, men telefonen er koblet til en udenlandsk mast.

Venligst,
Lasse Hedegaard

** Nu også unlocking af Ericsson T39, T65 og T68 **

Få din Nokia 3310 opdateret til 3315! (Version 5.57)