Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
det bedste digitale lommekamera??
Fra : Michaelbs

Dato : 15-09-02 13:46

I min fotobutik blev jeg dybt betaget af Minoltas dimage X kamera, da det
passer perfekt i
skjortelommen og er genialt designet...men adskillige anmeldelser på nettet
konkluderer at billedkvaliteten er under gennemsnittet for 2megapixel
kameraer.....så det er vel knap så fedt så..??
jeg har så tænkt...okay...lad det koste lidt mere, lad det få 3 el. 4
megapixel...og er så kommet frem til en række kameraer, der koster
nogenlunde det samme...men hvilket er bedst?? De kameraer jeg er stoppet op
ved:
fujifilm f601z og måske fujifilm f401z
konica kd 400
minolta dimage f100
pentax optio 430rs
sony dsc p9
canon s40

Nogen der kan rådgive mig eller har erfaringer med disse kameraer, for man
bliver dybt forvirret af at stå og glo på dem i butikkerne og ekspedienten
bare siger: de er lige gode...

Lige et tillægsspørgsmål: jeg har fundet nogle engelske netbutikker, hvor
der er flere tusinde kroner at spare fremfor køb i DK...skal man være bange
for at hoppe ud i det??

mvh Michael...

Fra : KASO

Dato : 16-09-02 08:54

"Michaelbs" skrev d. 15-09-02 13:46 dette indlæg :
> [...]
man
> bliver dybt forvirret af at stå og glo på dem i butikkerne og

Efter nøje gennemgang af diverse tests på nettet (www.dpreview.com ,
www.stevesdigicams.com , www.digit.no/index.html ...) valgte jeg for
nogle måneder siden Canon S40, der er en "formindsket" G2 (med mindre
batteri og uden tilslutning til ekstern blitz). Jeg er yderst tilfreds
med kameraet, der tager fremragende billeder, er gedigent og nemt at
betjene. En væsentlig parameter for mig var "responstid" - den tid det
tager fra man trykker på afløseren til billedet er taget, hhv. den tid
det tager før kameraet er klar til næste skud - og her lå S40 klart i
front i de tests jeg læste - og også i praksis.

Jeg kender ved dog ikke, hvor meget Pentax'en er blevet forbedret i
"RS"-versionen, der ikke var kommet på markedet endnu, da jeg købte.

http://www.kandu.dk/