MS Windows
briani 27239
Oppetid Win XP Pro
Fra : rondo

Dato : 15-09-02 17:33

Findes der i Windows XP Pro en funktion, så man kan se, hvor længe
computeren har været oppe at køre, eller skal man installere et separat
program?

rondo (remove x's from e-mail address)
___________________________
I'm the captain on this ship......
and I have my wife's permission to say so

Fra : Lars Jørgensen

Dato : 15-09-02 17:48

rondo skrev bl.a.:

> Findes der i Windows XP Pro en funktion, så man kan se, hvor længe
> computeren har været oppe at køre,

Sikkert... men det er godt gemt.

> eller skal man installere et
> separat program?

Det har jeg valgt.
http://www.rundegren.com/software/windowsuptime/

--
Lars

Outlook Express uden OE-QuoteFix? Nej tak!
Hent nyeste version her: http://flash.to/oe-quotefix

Fra : Madsen

Dato : 15-09-02 17:50

rondo skrev:

> Findes der i Windows XP Pro en funktion, så man kan se, hvor længe
> computeren har været oppe at køre, eller skal man installere et
> separat program?

Kig i taskmanageren. (Ctrl + Shift + ESC). Klik på View > Select
Columns og slå 'CPU Time' til. Under fanebladet 'Processes' kan du
så ud for 'System Idle Process' se hvor lang tid systemet har kørt
siden sidste genstart.

Madsen.

Fra : Lars Jørgensen

Dato : 15-09-02 18:46

Madsen skrev bl.a.:

> [...]
> Columns og slå 'CPU Time' til. Under fanebladet 'Processes' kan du
> så ud for 'System Idle Process' se hvor lang tid systemet har kørt

Mjae... det er bare ikke særlig præcist. "System Idle Process" viser jo den
tid hvor CPU'en ikke har lavet noget. Dvs. hvis man overhovedet ikke bruger
computeren overhovdet, kan man regne med den aflæsning du nævner.

Min uptime er i øjeblikket ca. 21 timer, men "System Idle Proces" er kun på
lidt over 18 timer.

--
Lars

Fra : Madsen

Dato : 15-09-02 18:56

Lars Jørgensen skrev:

> [...]
> viser jo den tid hvor CPU'en ikke har lavet noget. Dvs. hvis man
> overhovedet ikke bruger computeren overhovdet, kan man regne med

Hmm, det ser nu ellers ud til at min tæller rimelig jævnt uanset
hvad jeg foretager mig på pc'en, men det er muligt at du har ret.

Madsen.

Fra : Hans

Dato : 15-09-02 19:22

rondo skrev:
> Findes der i Windows XP Pro en funktion, så man kan se, hvor længe
> computeren har været oppe at køre, eller skal man installere et
> separat program?

I "Status for LAN Forbindelse" står der hvor lang tid maskinen har kørt.

mvh, hans

Fra : Martin K

Dato : 16-09-02 21:18

rondo wrote:
> Findes der i Windows XP Pro en funktion, så man kan se, hvor længe
> computeren har været oppe at køre, eller skal man installere et
> separat program?

Bruger selv Winbar.... http://www.winbar.nl/ Så får du også en masse andre
rare informationer som ramforbrug, diskforbrug, DUMeter-funktion mv... og så
er den gratis

--
Martin K