DR: God musik stopper mandag
Fra : Åge Halldorsson

Dato : 15-09-02 16:55

Så er det jo i morgen DR-journalisterne går i arbejde igen.

DR FORRINGER MUSIKKEN I P4 FRA MANDAG MORGEN
Ja, vi har i en måned været vandt til meget god musik i P4.
Tema-programmer med blid underholningsmusik hver dag kl. 15 og i stedet for
"Det er dansk" kl. 18 har vi også fået tema-programmer på det tidspunk og
som sædvanlig også kl. 21. Jov-jov det har kørt på skinner. Der har været
country, dansktop, slagere og masser af livlig glad musik.

DEN MØRKE SKUMLE TRISTE TID SÆNKER SIG IGEN OVER P4
Nu går journalisterne så på arbejde igen hvorefter DR P4 genprogramsætter
de sædvanlige programmer, bl.a. "Zeppelin", som vækker dyb afsky blandt
kernelytterne, som vi jo har læst i en sand syndflod af avislæserbreve.

GAMMEL DANSK I 2½ TIME ER SLUT NU - MERE TÆPPEBANK IGEN
I strejkeperioden har vi også været vandt til gamle dansktoppere i 2½
time pr. uge, hver onsdag kl. 18.03-19.00, søndag kl. 17.03-18.00 og torsdag
kl. 10.30-11.00 (sidstnævnte tidspunkt kun i P4-Vestjylland).
Fremover bliver det igen kun søndag kl. 17.12-17.30 og torsdag kl.
10.33-11.00 (sidstnævnte tidspunkt kun i P4-Vestjylland).

I STREJKEPERIODEN ER DANSKERNE BLVET GREBET AF SLAGERMUSIKKEN
Det er pudsigt nok siden starten af august (nogenlde sammenfaldende med
strejkeperioden) at danskerne er begyndt at vende ryggen til P3-musikken og
i stort tal er blevet grebet af slagermusikkens friske rytmer. Men det skal
vi nok ikke vente påvirker musikledelsen synderligt, med deres alternative
ring-i-næsen-holdninger til musik.

Hilsen Åge

Fra : Jakob Møbjerg Nielse~

Dato : 15-09-02 21:59

Åge Halldorsson wrote:
> blabla

Hmmm... da jeg så overskriften blev stemningen lige skruet lidt ned, men
da jeg så hvem der havde skrevet indlægget blev jeg helt glad igen.

Og jeg hører endda næsten aldrig DR. Det er ganske simpelt ikke hårdt
nok. Det kan være at jeg skulle begynde at skrive en masse om at DR P3,
spiller dårligt musik, og at de til at spille noget godt metal "for hvem
husker ikke" numre som: Faith No More - Epic og Pantera - 25 Years.

--
Jakob Møbjerg Nielsen | "Five exclamation marks, the
jakob@dataloger.dk | sure sign of an insane mind."

Fra : Benny Mortensen

Dato : 16-09-02 15:34

Hej Alle

Nåe, når bare den ikke holder " Electric funeral " så går det nok.
Selv med det normale program, er der da lyspunkter. Så vi overlever en
periode mere. men der skal nok være en del vi kommer til at savne, for det
har faktisk været godt under strejken. Det var sikkert et uheld, men så må
der gerne ske nogle flere af den slags .

Hilsen Benny

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 16-09-02 17:43

Benny Mortensen <bfm@tdcadsl.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3d85ebcd$0$7418$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> [...]
> har faktisk været godt under strejken. Det var sikkert et uheld, men så må
> der gerne ske nogle flere af den slags .

________

STREJKE IGEN

bliver der nok ikke så`n lige. Men vi kan da håbe at DR-musikledelsen har
opfattet en vink med en vognstang.
Men det kan vi vist godt glemme alt om, før den trækker sig. Du ved det
der med psykoinfantilitet hos visse radiofolk (artiklen i Ekstra Bladet).
Vildskab og hysteri i musikvalget.

Hilsen Åge

Fra : - A

Dato : 16-09-02 18:04

On Mon, 16 Sep 2002 18:43:27 +0200, "Åge Halldorsson"
<halldorsson@post.tele.dk> wrote:

>Benny Mortensen <bfm@tdcadsl.dk> skrev i en
>nyhedsmeddelelse:3d85ebcd$0$7418$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

<................>

> [...]
> Men det kan vi vist godt glemme alt om, før den trækker sig. Du ved det
>der med psykoinfantilitet hos visse radiofolk (artiklen i Ekstra Bladet).

Det lyder som noget med Slipknot!*g*

DR er vel stadig i een eller grad et public service firma, og bør
derfor tilgodese alle musikgenrer - også dansktoppen.
Så hvis ikke du synes du får noget for dine licenspenge, må du jo
hellere prikke lidt til dem på DR der har noget at sige omkring, den
musik der spilles.

Og indtil de hører på dig er der vel en del lokalradioer, du kan ty
til. Det er min overbevisning at de spiller meget mere dansktop og
slagermusik end DR.

Iøvrigt en grund til at jeg aldrig hører lokalradio, men det er altså
en helt andet snak.

--
Med Venlig Hilsen - Best Regards
Andreas

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 16-09-02 20:10

- A <no@way.net> skrev i en
nyhedsmeddelelse:ad3coucr1vg0pnsp9kgt78ivenct135fg2@4ax.com...
> [...]

> Så hvis ikke du synes du får noget for dine licenspenge, må du jo
> hellere prikke lidt til dem på DR der har noget at sige omkring, den
SVAR: Det er prøvet. Det er som at prikke i luft eller vand.

> Og indtil de hører på dig er der vel en del lokalradioer, du kan ty
> til. Det er min overbevisning at de spiller meget mere dansktop og
> slagermusik end DR.
SVAR: Det gør de nu ikke her på egnen, bortset fra een "Radio
Midtfjord/Radio Nibenitten. Det skulle da lige være Radio Limfjord. Men det
er så lidt at det forslår som en skrædder i helvede. Men der er grund til at
tage kasketten (hvis man har en) af for deres initiativ med Limfjord Plus,
som vi venter spændt på. Slagermusik-radio som skal starte om få måneder.
Men friholder jo ikke DR fra deres ansvar, som de uanstændigt misligholder
på det groveste.

Hilsen Åge

Fra : Lars Bernau

Dato : 16-09-02 21:42

In article <3d862b9c$0$7421$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>,
halldorsson@post.tele.dk says...
> Men friholder jo ikke DR fra deres ansvar, som de uanstændigt misligholder
> på det groveste.

Hvorfor gør de det ?? De spiller da så vidt jeg er orienteret
dansktopmusik. At du så ikke mener de spiller nok er en anden sag.

Men nu kan man altså ikke tilfredsstille alle mennesker hele tiden, Jeg
syntes for eksempel at der er for lidt 80'er musik på DR! Men brokker jeg
mig over det ?? Nej! Jeg har nemlig fattet at selvom jeg og måske et par
tusinde andre her i landet helst ser at DR dedikerer en hel kanal til 24-
7-365 rotation af gamle 80'er hits og genudsendelser af gamle Schumacher
programmer, kan man ikke ændre en hel radiokanal så dens format
tilfredsstiller så marginal en del af befolkningen. Så skulle DR jo have
et par tusinde radiokanaler til rådighed.

Og det ved du jo også godt... folk har jo prøvet at forklare dig det det
utal af gange.

--
Lars Bernau
"Diskutioner ødelægges tit af folk,

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 17-09-02 05:00

Lars Bernau <sirsp@malot.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:MPG.17f0607732dbf0ad989688@news.tele.dk...

> Og det ved du jo også godt... folk har jo prøvet at forklare dig det det
> utal af gange.
>
> --
> Lars Bernau
______________

Hvad der bliver forsøgt forklaret om musikpolitik af nogle få
indelukkede verdensfjerne computerfixerede tæppebankerelskende nørder, som
unyanceret forherliger deres egen lille musik-niche, er ikke spor relevant.
Det vil jo altid være en fordel at noget blev forklaret af folk som har
forstand på hvad de taler om. Det andet kan intet bruges til.

Fra : Karsten Vinding

Dato : 17-09-02 06:50

"Åge Halldorsson" wrote:

Jeg quotefucker lige lidt.

> som
> unyanceret forherliger deres egen lille musik-niche, er ikke spor relevant.

Jeg kan ikke se hvordan du kan tillade at udtale dig så nedsættende om
dem der tør modsige dig, når du i den grad selv advokerer for én type
musik, som måske ikke er en niche, men hvis musik bliver spillet på DR's
kanaler. Du udelukker mere eller mindre at folk kan tage dig seriøst.

> Det vil jo altid være en fordel at noget blev forklaret af folk som har
> forstand på hvad de taler om. Det andet kan intet bruges til.

Bare fordi folk er af en anden holdning kan de nu sagtens have forstand
på tingene.

Og nej, jeg tilhører ikke "nogle få indelukkede verdensfjerne
computerfixerede tæppebankerelskende nørder" -gruppen, men er bare en
almindelig musikinteresseret person, der ikke fatter dit korstog overfor
DR, der gør et udemærket stykke arbejde med at repræsentere rigtig mange
forskellige musiktyper, på _4_ kanaler.

Jeg kryber tilbage i mit hul, og lover ikke at genere dig mere.

--
Mvh, Karsten.
http://www.vinding.adsl.dk

Fra : Lars Bernau

Dato : 17-09-02 07:35

In article <3d86a7b5$0$7384$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>,
halldorsson@post.tele.dk says...
> Det vil jo altid være en fordel at noget blev forklaret af folk som har
> forstand på hvad de taler om. Det andet kan intet bruges til.

Det er jo netop det de har, men det nægter du at anerkende fordi deres
meninger ikke er de samme som dine.

Fra : Karsten Jensen

Dato : 16-09-02 18:11

> [...]

>STREJKE IGEN
>
>bliver der nok ikke så`n lige. Men vi kan da håbe at DR-musikledelsen har

Suk.... De to ting hænger jo ikke sammen.

--

Med venlig hilsen fra

Karsten Jensen
k-j@direkte.org

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 16-09-02 20:12

Karsten Jensen <k-j@direkte.org> skrev i en
nyhedsmeddelelse:154cou84gjpls72fbjckqjthqqv9sdn3jt@4ax.com...

> Suk.... De to ting hænger jo ikke sammen.
________

er der overhovedet noget som hænger sammen i DR-musikledelsen?. Jeg tror det
næppe

Fra : Karsten Jensen

Dato : 16-09-02 20:42

On Mon, 16 Sep 2002 21:11:44 +0200, "Åge Halldorsson"
<halldorsson@post.tele.dk> wrote:

>er der overhovedet noget som hænger sammen i DR-musikledelsen?. Jeg tror det
>næppe

Du prøver at få en seriøs debat - men ønsker det tilsyneladende ikke.
Slut herfra.

--

Med venlig hilsen fra

Karsten Jensen
k-j@direkte.org

Fra : Lars Bernau

Dato : 16-09-02 18:17

In article <3d86092d$0$7425$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>,
halldorsson@post.tele.dk says...

> Du ved det
> der med psykoinfantilitet hos visse radiofolk (artiklen i Ekstra Bladet).

Når man har lært et nyt ord er det bare om at bruge det så ofte man kan
hva' !