Udadgående porte
Fra : Peter

Dato : 15-09-02 17:02

Da jeg tit og ofte sidder ved en computer hvorpå der er mange brugere har
administratoren valgt at lukke alle udadgående porte så det fx ikke er
muligt at bruge Messenger, ICQ osv.
ICQ har lavet deres Lite version (http://go.icq.com) som jeg har brugt mange
gange mens jeg var HTX-elev.
Under Settings er det muligt at skrive en port eller vælge autodetect.
Mit spørgsmål er nu, uviden som jeg er: er det muligt at benytte en port som
ikke er blevet deaktiveret - fx hvis Windows har nogle porte som den selv
råder over og som administratoren ikke har mulighed for at deaktivere ?

Jeg er næsten sikker på at jeg kender svaret og det her er også kun en
krampetrækning...

Hilsen fra Peter

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 15-09-02 17:05

Peter skrev:

>Da jeg tit og ofte sidder ved en computer hvorpå der er mange brugere har
>administratoren valgt at lukke alle udadgående porte så det fx ikke er
>muligt at bruge Messenger, ICQ osv.

Tror du han gør det for at lege gemmeleg med dig?

--
Bertel

Fra : Peter

Dato : 15-09-02 17:26

"Bertel Lund Hansen" <nospam@lundhansen.dk> wrote in message

> Tror du han gør det for at lege gemmeleg med dig?

Nix... jeg har fået lov til at se om der er noget jeg kan gøre så jeg har
min tilladelse...

Hilsen fra Peter

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 15-09-02 17:29

Peter skrev:

>Nix... jeg har fået lov til at se om der er noget jeg kan gøre så jeg har
>min tilladelse...

Okay. Har du mulighed for at skrive netprogrammer selv?

--
Bertel

Fra : Peter

Dato : 15-09-02 19:07

> Okay. Har du mulighed for at skrive netprogrammer selv?

Mener du programmering - du kommer lige til at gå lidt mere i detaljer...
(jeg har programmet nogle små peer-to-peer programmer til fx LAN-netværk i
VB og i VB.Net)

Hilsen fra Peter

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 15-09-02 21:03

Peter skrev:

>Mener du programmering - du kommer lige til at gå lidt mere i detaljer...

Jeg tænkte bare på at du kan skrive et program der sender ud
gennem portene fra 0 to 65536.

--
Bertel

Fra : Peter Ingemann Hanse~

Dato : 16-09-02 15:50

Bertel Lund Hansen <nospam@lundhansen.dk> wrote in message news:<fqp9ouskbn94b9270jir8id31pobf8qfp8@news.telia.dk>...

> Jeg tænkte bare på at du kan skrive et program der sender ud
> gennem portene fra 0 to 65536.

Det tror jeg ikke - har du et program jeg lige kan lege med ?
Port 80 er også lukket btw. så jeg kommer nok til at bruge et program
til at probe mig selv så jeg kan se hvad der er ledigt =)

Hilsen fra Peter

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 15-09-02 17:22

On Sun, 15 Sep 2002 18:02:08 +0200, "Peter" <wont@tell.you>
wrote:

> Da jeg tit og ofte sidder ved en computer hvorpå der er mange
> brugere har administratoren valgt at lukke alle udadgående
> porte så det fx ikke er muligt at bruge Messenger, ICQ osv.

Hvis administratoren har lukket for den slags (eller måske
snarere undladt at åbne for det), så lad være med at prøve at
omgå det.

.... Men der er temmelig sikkert åbent for port 80/tcp.

-A
FAQ : http://www.net-faq.dk/

Fra : Peter

Dato : 15-09-02 17:25

"Asbjorn Hojmark" <Asbjorn@Hojmark.ORG> wrote in message

> Hvis administratoren har lukket for den slags (eller måske
> snarere undladt at åbne for det), så lad være med at prøve at
> omgå det.

Jeg har fået lov til at prøve...

> ... Men der er temmelig sikkert åbent for port 80/tcp.

Tak... jeg kigger nærmere på det når jeg har mulighed

Hilsen fra Peter