Hvad betyder FrontPage-understøttelse?
Fra : Niels

Dato : 15-09-02 17:07

Hej

I forbindelse med oprettelse af en hjemmeside er jeg i tvivl om jeg
bør bestille FrontPage-understøttelse.

Er FrontPage-understøttelse nødvendig for at kunne anvende FrontPage
eller er det nogle muligheder jeg må undvære? I givet fald hvilke?

Eller har det noget med opload af siden at gøre?

Niels

Fra : Camilla Scharff

Dato : 15-09-02 18:28

"Niels" <eee@eee.eee> skrev...
> Er FrontPage-understøttelse nødvendig for at kunne anvende FrontPage
> eller er det nogle muligheder jeg må undvære? I givet fald hvilke?

Der behøver ikke at være Frontpage-understøttelse for at du kan anvende
Frontpage, men ja, der er nogle ting, som du i givet fald må undvære... jeg
kan ikke huske dem alle (det er der sikkert andre, som kan , men bl.a.
Frontpages tæller og andre (alle) Frontpage-komponenterne fra indsæt-menuen.
Det hele kan dog laves på andre måder, men selvfølgelig lidt mere
besværligt.

> Eller har det noget med opload af siden at gøre?

Så vidt jeg har forstået, nej - jeg bruger dog et alm. FTP-program til
upload uanset.

Mvh. Camilla

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 15-09-02 18:57

"Camilla Scharff" <camischa@jubiimail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> besværligt.

> Så vidt jeg har forstået, nej - jeg bruger dog et alm. FTP-program til

Jeg ved ikke, hvordan du gør det, Camilla, men de udbydere, jeg kender
til siger samstemmende at man ikke kan uploade både med FTP og have
extensions på, fordi der er stor risiko for sikkerhedsproblemer og
risiko for nedlæggelse af serveren.

Derfor har udbydere som f.eks. Tiscali givet kunderne det valg, at de
enten kan have FP-ext. på og så må opgive at benytte et almindeligt
ftp-program eller også må de anvende et ftp-program, men opgive at have
FP-ext. på.
Arne H.Wilstrup

Fra : Niels

Dato : 15-09-02 21:36

On Sun, 15 Sep 2002 19:57:18 +0200, "Arne H. Wilstrup"
<karl@doedsmart.dk> wrote:

> [...]
>til siger samstemmende at man ikke kan uploade både med FTP og have
>extensions på, fordi der er stor risiko for sikkerhedsproblemer og

Jeg kan godt bruge FP på min side hos Tele Danmark, men du har sikkert
ret i at det kan gå galt hvis jeg også bruger FTP.

> [...]
>enten kan have FP-ext. på og så må opgive at benytte et almindeligt
>ftp-program eller også må de anvende et ftp-program, men opgive at have

Indtil videre vil jeg så holde mig til FTP.
Tak for svarene.

Niels

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 15-09-02 23:29

"Niels" <eee@eee.eee> skrev i en meddelelse

> Jeg kan godt bruge FP på min side hos Tele Danmark, men du har sikkert
> ret i at det kan gå galt hvis jeg også bruger FTP.

Omvendt - Tele Danmark understøtter kun FrontPage-extensions ved
webhoteller, og her kan man svjv. ikke benytte en almindelig ftp-klient
ved upload med FrontPage, så kan kun benytte dig af et ftp-program hvis
du samtidig ikke ønsker at have mulighed for at benytte de
udvidelsesmuligheder FrontPage tilbyder. Ønsker du f.eks. at benytte
tællere, formmails etc., så kræves der altså FrontPage extensions og
dermed kun upload ved FrontPages indbyggede upload-program.

Arne H.Wilstrup

Fra : Camilla Scharff

Dato : 15-09-02 22:03

"Arne H. Wilstrup" <karl@doedsmart.dk> skrev...
> [...]
> til siger samstemmende at man ikke kan uploade både med FTP og have
> extensions på, fordi der er stor risiko for sikkerhedsproblemer og

Men jeg har heller ikke webhotel med extensions Har dog bestyret et
websted, hvor der på serveren *var* extensions, og uploadede stadig ved brug
af alm. FTP-klient uden problemer af nogen art (den blev hostet hos
Rambøll).
Det jeg var mente var, at man *vist nok* godt kan benytte upload via FP,
selvom der ikke er installeret extensions på serveren... men jeg er som sagt
ikke sikker, da jeg aldrig har benyttet mig af det.

Mvh. Camilla

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 15-09-02 23:34

> [...]
> uploadede stadig ved brug af alm. FTP-klient uden problemer af
> nogen art (den blev hostet hos Rambøll).

tja, vedkommende løber en stor risiko for at man ødelægger de
pågældende extensions. Det er i hvert fald hvad de siger.
Men det er da muligt at Karlsen kan komme det nærmere?

> Det jeg var mente var, at man *vist nok* godt kan benytte
> upload via FP, selvom der ikke er installeret extensions på
> serveren... men jeg er som sagt ikke sikker, da jeg aldrig har
> benyttet mig af det.

Uden extensions kan du sagtens benytte dig af FrontPage, men altså ikke
af de ekstra dynamiske muligheder, der ligger i programmet.

Arne H.Wilstrup

Fra : Niels

Dato : 16-09-02 20:51

>Uden extensions kan du sagtens benytte dig af FrontPage, men altså ikke
>af de ekstra dynamiske muligheder, der ligger i programmet.

Hej

Tak for alle svarene på mine spørgsmål. Indtil videre vil jeg lave
enkeltsider i FP, Word m.v. og uploade via FTP.

Niels

Fra : Ulrik Friis

Dato : 17-09-02 13:29

> Tak for alle svarene på mine spørgsmål. Indtil videre vil jeg lave
> enkeltsider i FP, Word m.v. og uploade via FTP.

Når du nu har FP så brug dog alle faciliteter. Vælg et webhotel som tilbyder
FP server extensions. Det vil gøre det hele meget nemmere for dig.

Men - hvis du ikke ønsker at bruge FPSE, så kan du bruge FPs indbyggede FTP
mulighed. Så holder FP selv styr på hvilke filer du har lavet og/eller
rettet i og uploader dem via FTP hvis du i Filer => Udgiv websted skriver
ftp:// foran din adresse.
mvh
Ulrik

Fra : ITskolen

Dato : 16-09-02 10:08

Hej.
FP-Server-Extensions giver dig mulighed for en lang række funktioner på dit
websted, som du ellers skulle lave på andre (og væsentligt mere besværlige)
måder.
1) Du kan redigere via http. Du åbner webstedet direkte fra serveren og kan
dermed redigere online. Ændrer du noget kan du blot klikke "gem" og så
ændringen er foretaget på serveren. Du slipper altså for upload via FTP og
andet. Du kan således redigere dit websted fra enhver computer med
netadgang, og behøver IKKE en lokal kopi.
2) Du kan opsamle data fra formularer på websiden og få dem sendt til din
e-mailadresse eller opsamle dem i Acces-databaser som oprettes på webstdet
helt automatisk.
3) Du kan lave gæstebøger, tællere, søgefunktioner m.v. på dit websted uden
brug af andre sripts.
Med andre ord din lokale Frontpage i samarbejde med de installerede
"Extensions" på serveren klare en masse spændende ting på en nem måde.
Hvis du blot vil have vist "sider" har du ikke brug for FPExtensions.
Vær opmærksom på at FP Extensions kan drille, og check derfor med din
netudbyder om de HAR STYR på det. Det er er emlig ikke alle der har.
Vær opmærksom på at brug af Frontpage Extensions på serveren og upload via
FTP skaber problemer. Hvis du vil bruge FPextensions så brug UDELUKKENDE
Frontpage til at uploade med og brug kun HTTP-muligheden.
Venligst
erik

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 16-09-02 20:27

"ITskolen" <itskolen@nyemuligheder.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> slipper altså for upload via FTP og andet. Du kan således
> redigere dit websted fra enhver computer med netadgang, og

forudsat at der findes FP på maskinen

Arne H.Wilstrup