Sorter database med dropdownmenu
Fra : Troels

Dato : 15-09-02 16:32

Hej
Jeg har lavet en database over musik fra reklamer, som jeg gerne vil have
mulighed for at sortere efter hhv. firma og kunstner fra en dropdownmenu,
men af en eller anden grund virker menuen ikke.
Koden ser sådan ud (i store stræk lånt fra
http://www.udvikleren.dk/show_article.php?id=33, så det undre mig egentligt
den ikke virker):

<?
if($order == "") {
$order = "firma";
}
?>

<form action="<? echo $php_self ?>">
<select name="order">
<option value="firma" selected>Sorter efter firma</option>

<input type="submit" name="Sorter" value="Sorter">
</form>

<?
mysql_connect("localhost","root");
mysql_select_db("tv");
$query = mysql_query("SELECT * FROM reklamer ORDER BY $order");
echo "<font color=\"black\"><ol>";
while($r = mysql_fetch_array($query)) {
$firma = $r["firma"];
$kampagne = $r["kampagne"];
$sangtitel = $r["sangtitel"];
$kunstner = $r["kunstner"];
$originalkunstner = $r["originalkunstner"];
$udgivet = $r["udgivet"];
echo "<li>$firma - $kampagne - $sangtitel - $kunstner - $originalkunstner -
$udgivet";
}
echo "</ol></font>";
?>

Den ligger her: http://212.10.250.196/reklamer.php

Venlig hilsen
Troels

Fra : Niels Andersen

Dato : 16-09-02 10:06

Troels wrote in <am295h$2k8$1@sunsite.dk>:
> <?
> if($order == "") {
> $order = "firma";
> }
> ?>

Prøv at tilføje dette, før ovenstående kode:
<pre>
<? var_dump($order); ?>
</pre>

Hvis den viser, at $order aldrig indeholder noget, så prøv at sætte dette
ind foran:
$order = $_GET['order']

> Den ligger her: http://212.10.250.196/reklamer.php

Den kan jeg ikke få forbindelse med.

--
Mvh.

Niels Andersen
(la nels. anersyn.)

Fra : Troels

Dato : 17-09-02 22:04

> Prøv at tilføje dette, før ovenstående kode:
> <pre>
> <? var_dump($order); ?>
> </pre>

Jeg kan ikke rigtigt få det til at virke :-/

> Hvis den viser, at $order aldrig indeholder noget, så prøv at sætte dette
> ind foran:
> $order = $_GET['order']

jeg får NULL tilbage.
Skal det forståes sådan