Asus P4B533-E og "Over-Volt"
Fra : Rasmus Bang

Dato : 15-09-02 14:12

Hej.

Motherboardet i subj. har en "overvolt" funktion således at man kan give sin
P4 lidt mere spændning end de 1.7 volt som normalt er max i bios. Enabler
man denne "overvolt"-jumper da er det muligt i bios at vælge helt op til 1.8
volt. Nu er det bare således at når man vælger over 1.725 v så begynder PC
speakeren at give lyde fra sig. Lange "beeep" med pauser imellem. Det er
ikke fordi processoren bliver for varm, det har jeg checket, og det starter
med det samme man booter computeren. Jeg kunne naturligvis disable
PC-speakeren og ignorere det, da maskinen kører fint alligevel (den bliver
ikke synderligt varmere ca. 36-37 idle), men det irriterer mig lidt at den
siger lyde. Det kunne tyde på at det vil gøre opmærksom på at det kører med
denne "overvolt" enablet, hvilket også er fint, men så må der da vel findes
en jumper man kan "sette" så disse "beeps" ophører.

Kender I til dette, og i såfald findes der en løsning på problemet?

På forhånd tak.

/Rasmus

PS. Det hjælper heller ikke at sette alt til ignore under Hardware-monitor i
bios.

Fra : Poul Ladefoged

Dato : 15-09-02 20:11

"Rasmus Bang" <rb@FJERNnanobit.dk> wrote in message
> [...]
>
> /Rasmus
>
> PS. Det hjælper heller ikke at sette alt til ignore under Hardware-monitor

Hej Rasmus,

På mit P4B533-E hjælper det hvis jeg i hardware monitor vælger at den skal
ignorere cpu core voltage = N/A ( tror jeg den hedder ) så bibber den ikke
længere.

--

MvH
Poul Ladefoged

Windows 9x/NT - 32 bit extensions and a graphical shell
for a 16 bit patch to an 8 bit operating system originally
coded for a 4 bit microprocessor, written by a 2 bit company
that can't stand 1 bit of competition