Kan PHP snakke med Access databaser?
Fra : Jens Christian Hille~

Dato : 15-09-02 08:23

Se subj..
Eller kan man omdanne en Access database til noget mySQL?

--
- Jens Christian Hillerup

Fra : Sinkbæk

Dato : 15-09-02 10:14

> Eller kan man omdanne en Access database til noget mySQL?

Heya!

Du skal nok kigge på php's odbc funktioner:
http://dk.php.net/manual/en/ref.odbc.php

Thomas Sinkbæk
www.sinkbaek.com
- Broder Salsa: "København det er altid kokos"

Fra : Jens Christian Hille~

Dato : 15-09-02 16:09

k.. Nice.. Takker

--
- Jens Christian Hillerup

Fra : Jonas Koch Bentzen

Dato : 15-09-02 10:22

Jens Christian Hillerup wrote:

> Se subj..

Skriv emnet - det gør det nemmere at citere.

http://groups.google.com/groups?hl=da&lr=&ie=UTF-8&oe=UTF-8&selm=al1qk9%246u2%241%40sunsite.dk

Fra : Jens Christian Hille~

Dato : 15-09-02 15:34

> Skriv emnet - det gør det nemmere at citere.
Det var der en grund til, at jeg ikke gjorde.. Min far stod og skreg ad mig,
da vi skulle ud ad døren (Vi havde travlt)!

--
- Jens Christian Hillerup

Fra : Jonas Koch Bentzen

Dato : 15-09-02 16:42

> Det var der en grund til, at jeg ikke gjorde.. Min far stod og skreg ad mig,
> da vi skulle ud ad døren (Vi havde travlt)!

Nå ja, selv

Fra : Jonas Koch Bentzen

Dato : 15-09-02 16:43

Jonas Koch Bentzen wrote:

> Nå ja, selv

....følgelig!

(Jeg fik ikke det sidste med, fordi jeg havde travlt).

Fra : Kim Emax - ayianapa.~

Dato : 16-09-02 13:01

"Jonas Koch Bentzen" <ingen.email@eksempel.dk> skrev

> ...følgelig!
>
> (Jeg fik ikke det sidste med, fordi jeg havde travlt).

din far stod måske også og råbte af dig?

--
Take Care
Kim Emax - Freelance programmør - Pt. Job og opgavesøgende.

Fra : Jens Christian Hille~

Dato : 16-09-02 19:51

> din far stod måske også og råbte af dig?
LOL

--
- Jens Christian Hillerup

Fra : Martin Seebach

Dato : 15-09-02 12:36

"Jens Christian Hillerup" <ask@4.it> wrote in message
> Se subj..
> Eller kan man omdanne en Access database til noget mySQL?

Hvis du mener det alvorligt (altså, skal bruge det til andet end leg), så
konverter til MySQL. Worst-case er det lige så hurtigt, og du har også
mulighed for at skifte til en *nix server en dag.

Det er lidt tricky, hvis man ikke lige ved hvad man skal gå efter, men du
skal eksportere dine tabeller fra Access i en .csv fil og importere dem i
MySQL, f.eks. vha phpMyAdmin. mysql client kan også, men det er ikke helt så
nemt.

--
Venlig hilsen
Martin Seebach

Fra : Jens Christian Hille~

Dato : 19-09-02 13:36

> Hvis du mener det alvorligt (altså, skal bruge det til andet end leg), så
> konverter til MySQL. Worst-case er det lige så hurtigt, og du har også
> mulighed for at skifte til en *nix server en dag.
Jeg ved faktisk ikke, hvilket system serveren kører. Det interesserer jeg
mig faktisk heller ikke for.. Jeg /skal/ faktisk bruge det til andet end
leg. :)

> [...]
> MySQL, f.eks. vha phpMyAdmin. mysql client kan også, men det er ikke helt

Nej, men jeg vil prøve alligevel.. Tak for svaret.

> --
> Venlig hilsen
> Martin Seebach
Det kan du selv være! hehe

> - min email adresse virker..
Det gør min ikke, for der er mange emailadresse høstere til!

- Jens Christian Hillerup