ECS K7S5A og BIOS
Fra : Jan Allan Andersen

Dato : 15-09-02 08:10

Hvordan ser jeg hvilken BIOS jeg har?
Under opstart af PC'en står der godt nok noget med "BIOS release
03/25/2002S", men der er da ingen Ami BIOS til bundkortet der hedder det.
Til gengæld er der 3 BIOS versioner der blev udsendt den dag, men hvor ser
jeg hvilken en jeg har?

Mvh. Jan

Fra : Henrik

Dato : 15-09-02 11:57

"Jan Allan Andersen" <nospam_akker@ishoejby.dk> wrote in message
> [...]
> Til gengæld er der 3 BIOS versioner der blev udsendt den dag, men hvor ser

http://www.ecs.com.tw/download/k7s5a.htm

Der kan du se hvilke bios'er der er og du har den 3. nyeste.

Mvh
Henrik

Fra : Jan Allan Andersen

Dato : 15-09-02 12:32

"Henrik" <sahl@REMOVETHISsnaps.dk> wrote in

> Der kan du se hvilke bios'er der er og du har den 3. nyeste.

Havde en lille mistanke om det, men synes ikke det er umiddelbart til at se
alligevel.
Er der noget med at opdateringen 02/06/26 skulle klare problemet med
"knitren" i højttalerne?
Og er det nok at bruge den sidste BIOS opdatering, eller skal man bruge
opdateringerne en efter en, efter den version man selv har?

Mvh. Jan

Fra : Henrik

Dato : 15-09-02 12:53

> [...]
> Og er det nok at bruge den sidste BIOS opdatering, eller skal man bruge
> opdateringerne en efter en, efter den version man selv har?

Du skal bare tage den sidste, men om den fjerner din knitren ved jeg ikke.

Fra : Jeppe Seidelin Dam

Dato : 15-09-02 17:20

> Er der noget med at opdateringen 02/06/26 skulle klare problemet med
> "knitren" i højttalerne?

Hvis du har knitren i højttalerne, så prøv at køre uden softwarekøling,
hvis du altså har gang sådan noget.

mvh
Jeppe Seidelin Dam

Fra : Martin K

Dato : 15-09-02 20:59

Jan Allan Andersen wrote:
> Er der noget med at opdateringen 02/06/26 skulle klare problemet med
> "knitren" i højttalerne?

Af hvad jeg har hørt, er AC97 kortet der sidder onboard på ECS K7S5A ikke
verdens bedste... Mange har derfor glæde af at kyle et SB Pci 128 på
istedet. Selvom kortet i sig selv ikke er helt vildt, skulle forbedringen
efter sigende være helt vild...

--
Martin K