MS Windows
briani 27239
Genskabe Imge af Win Xp
Fra : ~~Wing~~

Dato : 15-09-02 07:16

Goddag

Jeg ved ikke om jeg stiller dette spørgsmøl i en forkert gruppe, hvis det er
tilfældet vil det selvfølgelig blive slettet så hurtigt som serveren
tillader det.
Jeg kører med Windows Xp som jeg har lagt på mit C drev. Partionen er ca. 6
Gb. Derefter har jeg lavet en imagefil af hele drevet med programmet
PowerQuest Drive Image 2002. Det jeg gerne vil vide er, hvordan genskaber
jeg mit image med dette program. Når jeg starter PowerQuest Drive Image 2002
op får jeg mulighederne Create Image samt Restore Image, hvis jeg vælger det
sidste møder jeg til sidst en advarsel som fortæller mig at når jeg
overskriver min aktive partion (C. Drev) Skal jeg efter genindlæsning af mit
image, vælge en ny aktiv partion. Her er jeg meget i vildrede om, hvad jeg
skal gøre for det er jo en nødvendighed at mit C drev, er den aktive partion
da det er der Windows Xp ligger.

Med venlig hilsen

~Wing~

Fra : Wierd-Al

Dato : 15-09-02 07:45

Hej...
Opret Rescue Diskene og boot fra dem...Så er der ingen problemer....

Fra : Pico

Dato : 15-09-02 19:01

~~Wing~~ wrote:
> [...]
> aktiv partion. Her er jeg meget i vildrede om, hvad jeg skal gøre for
> det er jo en nødvendighed at mit C drev, er den aktive partion da det

Det nye ved Driver Image 2002 er at den indefra Windows kan lave
og genindlæse images. Det her jeg prøvet og det virker fint, men der er
en lille hindring, du kan ikke lave et image eller geninstallere det på
den partion Windows ligger på, normalt C. Forsøger du det går Driver
Image over i dos mode og så kunne man ligeså godt have startet
op på de 2 disketter SOM MAN SELVFØLGELIG ALTID HUSKER
AT LAVE.
Er det ikke der du løber ind i problemet ?
Pico

Fra : ~~Wing~~

Dato : 16-09-02 06:45

"Pico" <Pico@post9.tele.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> op på de 2 disketter SOM MAN SELVFØLGELIG ALTID HUSKER
> AT LAVE.
> Er det ikke der du løber ind i problemet ?

Hej Pico

Jeg har lavet mit image på 4 stk. cd'er og jeg kan godt boote op på dem.
Men jeg bliver så mødt af denne advarsel som fortæller mig at når jeg
overskrive mit C drev. skal jeg efter genstart vælge en ny aktiv partion, og
her vil jeg gerne være sikker på at mit C drev forbliver den aktive partion.

Med venlig hilsen

René

Fra : Pico

Dato : 17-09-02 20:15

~~Wing~~ wrote:
> [...]
> når jeg overskrive mit C drev. skal jeg efter genstart vælge en ny
> aktiv partion, og her vil jeg gerne være sikker på at mit C drev

Nu har jeg ikke Driver Image 2002 på denne maskine, men Driver Image 5
og jeg prøvede lige at lukke ned og starte med et geninstallering, afbrød dog
efter at advarslen kom da det køre udemærket og jeg ikke vil installere det
gamle image, men i den advarsel jeg får står der at alt vil blive
slettet på partionen. Det øvrige omhandler ikke noget om at man skal hen
og aktivere partionen igen, det har da heller ikke været nødvendig de gange
jeg har gjort det så jeg tror roligt du kan lægge dit imag ind.
Pico