IOS kommando(er)
Fra : FRC

Dato : 15-09-02 04:39

Halløjsa.

Er der nogen, som har haft held med at åbne for de porte, der gør det muligt
at sende og modtage filer, snakke via headset og webcam i MSN Messenger ?
(Har Cisco router på TDC NetExpress).

Jeg fik engang denne liste tilsendt over de porte, der skulle åbnes:
IN TCP 6891 - 6900

IN TCP 1863

IN UDP 1863

IN UDP 5190

IN UDP 6901

IN TCP 6901

Så prøvede jeg med kommandoen ip nat inside source static tcp (eller udp)
192.168.1.2 6891 interface dialer1 6891 osv. på samtlige porte. Men det har
desværre ikke haft den ønskede virkning (medmindre jeg gør et eller andet
galt). Dette spørgsmål hører sikkert til under en FAQ et eller andet sted,
men jeg er stadig på jagt efter det rette svar. Håber I kan hjælpe.

Takker på forhånd.

Fra : TVN

Dato : 15-09-02 07:25

> [...]
> galt). Dette spørgsmål hører sikkert til under en FAQ et eller andet sted,
> men jeg er stadig på jagt efter det rette svar. Håber I kan hjælpe.

Hvilken router drejer det sig om.

Mvh
Thomas

Fra : FRC

Dato : 15-09-02 15:56

Der er tale om en Cisco 806.

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 16-09-02 10:01

"FRC" <sisius@eleves.co.uk> crashed Echelon writing

> [...]
> et eller andet galt). Dette spørgsmål hører sikkert til under en FAQ
> et eller andet sted, men jeg er stadig på jagt efter det rette svar.

Nu kender jeg ikke din specifikke router konfig, men skal det ikke være
dialer0 (medmindre du har flere dial interfaces).

--
Bjarke Andersen

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 16-09-02 10:07

On Mon, 16 Sep 2002 09:01:00 +0000 (UTC), Bjarke Andersen
<bjoeg@*spammer*bjoeg.dk> wrote:

> Nu kender jeg ikke din specifikke router konfig, men skal det ikke være
> dialer0 (medmindre du har flere dial interfaces).

Man kan navngive sit dialer-interface stort set som man ønsker.
Men det er klart, at hvis det dialer-interface man har, det
hedder di0, så skal nat-konfigurationen naturligvis modsvare det.

-A