Hvordan Besked-robot ?
Fra : Per LH

Dato : 15-09-02 03:20

Jeg vil gerne have besked i min mobil når der er e-mail, men jeg er ikke
helt sikker på hvordan www.besked-robot.dk virker:

Hvis jeg sætter den til at hente min pop-3 post bliver jeg vel nødt til at
læse min post som webmail hos beskedrobot? (ikke så hensigtsmæssigt)

Jeg kan ikke se at jeg kan lade mit "posthus" "videresende parallelt" som
jeg plejer...?

Mobilt har jeg lige nu Telia, hvor almindelig videresendelse stadig
fungerer, men jeg vil gerne over på noget TDC-baseret Tiscali eller Telmore.
Er der andet end beskedrobot jeg kan bruge?

Per LH

Fra : Fischer

Dato : 15-09-02 07:21

> Jeg vil gerne have besked i min mobil når der er e-mail, men jeg er
> ikke helt sikker på hvordan www.besked-robot.dk virker:

Jamen, det klarer vi da.

> Hvis jeg sætter den til at hente min pop-3 post bliver jeg vel nødt til at
> læse min post som webmail hos beskedrobot? (ikke så hensigtsmæssigt)

Du KAN læse din mail på Beskedrobot. Men det er ikke noget krav for at få
dine E-mails pr. SMS.
Det er 2 forskellige funktioner.

> Jeg kan ikke se at jeg kan lade mit "posthus" "videresende parallelt"
> som jeg plejer...?

Jo.
Når du tilmelder dig beskedrobot får du et bruger ID som enten er dit
mobilnummer eller dit telefonsvarernummer.
Hvis dit bruger ID f.eks. er: 21234567 så får du tildelt E-mail adressen:
21234567@besked-robot.dk
Mails til denne adresse får du som SMS.
Du kan derfor blot indsætte E-mail adressen på din mailserver under
'videresendelse' - akkurart som du gør i dag med dit telia-nummer.

> Mobilt har jeg lige nu Telia, hvor almindelig videresendelse stadig
> fungerer, men jeg vil gerne over på noget TDC-baseret Tiscali eller
> Telmore. Er der andet end beskedrobot jeg kan bruge?

Du kan ikke få Besked-robot til hverken Tiscali eller Telmore. Det kræver et
rent TDC mobilabonnement at blive oprettet.

Men hvis du vil betale lidt ekstra for at få Besked-robot, kan det lade sig
gøre.
For 99,- kr. i oprettelse og 50,- kr. om året kan du have et TDC mobiltid
nummer hvor du få Besked-robot til. Og du kan så indsætte dit Telmore nummer
ind som det nummer du vil have SMS-alert på. Det virker i al fald p.t.
Og så får du et ekstra telefonnummer du kan bruge til særlige lejligheder.

Men faktisk virker Besked-robot tilsyneladende ikke lige nu.
Jeg har i al fald slet ingen alerts fået de sidste par dage.

Og stabiliteten synes jeg ikke er imponerende. Nogle beskeder får jeg 2
gange, mens andre aldrig dukker op. Vi må håbe at det bliver forbedret.

*Fischer

Fra : Per LH

Dato : 15-09-02 08:13

AHA !

> Du kan ikke få Besked-robot til hverken Tiscali eller Telmore. Det kræver
et
> rent TDC mobilabonnement at blive oprettet.

- men da jeg har fået beskedrobot på grundlag af "kun" at have
fastnetabb.(der er nok til at man kan få beskedrobot) har jeg nok ikke fået
sådan et nummer...:

> [...]
> mobilnummer eller dit telefonsvarernummer.
> Hvis dit bruger ID f.eks. er: 21234567 så får du tildelt E-mail adressen:

- måske har jeg så fået fastnummer@beskedrobot.dk ?
Jeg kan ikke se det nogen steder, så jeg må nok opgive

> [...]
> ind som det nummer du vil have SMS-alert på. Det virker i al fald p.t.
> Og så får du et ekstra telefonnummer du kan bruge til særlige lejligheder.

Har du et www-sted jeg kan læse om proceduren?

Under mine forsøg har jeg lige fundet ud af at mit Tiscali-kort skriver
"Uregistreret SIM-kort", så jeg har fået mig et ekstra problem. Det er nok
fordi det ikke har været brugt et par måneder, for penge er der på det...

Men tak alligevel...

Per

Fra : Per H. Nielsen

Dato : 15-09-02 14:42

Per LH <xgoto@trashcan.dkx> wrote:
> - måske har jeg så fået fastnummer@beskedrobot.dk ?

Det er lige hvad du har, hvis det er dit fastnet du har tilmeldt.

> Jeg kan ikke se det nogen steder, så jeg må nok opgive

Det er der ingen grund til. Du kan sagtens sætte Besked-Robot
op til at videresende til din mobil uanset abonnement.

--
Per H. Nielsen <phn@dkscan.dkx>

Fra : Per LH

Dato : 15-09-02 16:43

> Du kan sagtens sætte Besked-Robot
> op til at videresende til din mobil uanset abonnement.

Jamen, hvodden? Skal jeg få mit e-posthus til at sende alting til BRobot,
som så giver besked til mob´en? eller hvodden?

per

Fra : Per H. Nielsen

Dato : 15-09-02 20:05

> Jamen, hvodden? Skal jeg få mit e-posthus til at sende alting til
> BRobot, som så giver besked til mob´en? eller hvodden?

Hvis din email-konto giver mulighed for at videresende, så sæt
en videresendelse op til nummer@besked-robot.dk.

Hvis ikke må du sætte Besked-Robot op til at hente emailen. Dette
har jeg dog ike selv prøvet i praksis.

--
Per H. Nielsen <phn@dkscan.dkx>

Fra : Fischer

Dato : 16-09-02 05:58

> [...]
> ikke fået sådan et nummer...:
>
> - måske har jeg så fået fastnummer@beskedrobot.dk ?
> Jeg kan ikke se det nogen steder, så jeg må nok opgive

Dit nummer er det bruger ID du logger på Besked-robot med.
Det hele står beskrevet inde på siden hvis du trykker på 'Hjælp'.

Ellers ring da til TDC - de må da kunne fortælle dig hvad det nummer er.

*Fischer

Fra : Per LH

Dato : 16-09-02 11:21

fastnummer@beskedrobot.dk ?

> Dit nummer er det bruger ID du logger på Besked-robot med.

Næh, det giver en "Mailmax error)

> Det hele står beskrevet inde på siden hvis du trykker på 'Hjælp'.

Ja, jeg prøver igen...

Fra : Fischer

Dato : 16-09-02 12:11

> fastnummer@beskedrobot.dk ?

> Næh, det giver en "Mailmax error)

Ups - husk bindestregen:
fastnummer@besked-robot.dk

*Fischer

Fra : Lars Brink

Dato : 16-09-02 12:29

Hej!

> fastnummer@besked-robot.dk

Jeg har testet dette men efter en time er der ikke kommet nogen SMS eller
besked inde på Besked Robotten?

(brugt mit mobilsvar som også er mit beskedrobot nummer)

--
Mvh - Lars Brink

I have only been wrong once – that was when I thought that I was wrong.

Fra : Fischer

Dato : 16-09-02 14:22

> Jeg har testet dette men efter en time er der ikke kommet nogen
> SMS eller besked inde på Besked Robotten?
>
> (brugt mit mobilsvar som også er mit beskedrobot nummer)

Jeg har lige testet mit - virker fint nu. Jeg får SMS med det samme.

Der kommer jo ikke nogen besked inde på selve siden (Besked-robot).

Og har du sat den op inde på siden under 'Indstillinger' -> 'E-mail
konvertering'. Her skal E-mail konvertering (Konverter alle mine e-mails)
sættes til tekstbeskeder (SMS) og dit mobilnummer skrives ind.
Så burde du få alle E-mails på loginnummer@besked-robot.dk som SMS.

*Fischer

Fra : Lars Brink

Dato : 16-09-02 15:13

> [...]
> konvertering'. Her skal E-mail konvertering (Konverter alle mine e-mails)
> sættes til tekstbeskeder (SMS) og dit mobilnummer skrives ind.

Mange tak. Det var den som manglede + at den tilsyneladende skulle have lidt
tid til at tænke over det før det kom til at virke. Nu har jeg dog fået en
mail fra '300' på telefonen.

Jeg har savnet dette siden muligheden for [mobilnummer]@sms.tdm.dk blev
fjernet.

Fra : Per LH

Dato : 16-09-02 18:58

> Ups - husk bindestregen:
> fastnummer@besked-robot.dk

Yes, nu virker det, og så endda i to eksemplarer hver gang. Det skal jo nok
blive fikset engang.
Underligt at der er bindestreg i @-adressen, men ikke i domænenavnet...

Skulle andre få lyst til at forsøge sig kan jeg fortælle at det her virker
på Tiscali og Telia(sonofon)

TAK for hjælpen allesammen.

Per

Fra : Fischer

Dato : 16-09-02 10:45

> Men faktisk virker Besked-robot tilsyneladende ikke lige nu.
> Jeg har i al fald slet ingen alerts fået de sidste par dage.

Men nu kører den vist igen ......

*Fischer