Feli-hvad til urenlighed
Fra : Else Gyldenkærne

Dato : 14-09-02 23:13

Hej.
Som jeg tidligere har beskrevet, så går vores gamle Gaby og skider på
gulvet. Jeg er tilbøjelig til at give Helle (var det vist) ret i, at det må
være territorieafmærkning, fordi hun bliver trængt af de unge tøser. De er
faktisk ret grove ved hende, holder hende f.eks. væk fra maden hvis de får
serveret fælles.
Jeg tror, hun er ret frustreret over ikke at kunne forsvare sit territorium,
for hun har altid været meget territoriehævdende.
Bortset fra det har hun det ellers godt med tøserne. Lige nu ligger hun fx
og sover med snuden begravet i Emilys pels.

Der har tit været anbefalet brug af Feliway / Felifriend til den slags
problemer. Hvilken af dem vil være aktuel i dette tilfælde?

Mvh. Else.

Fra : Ann Rudbeck

Dato : 15-09-02 00:45

In article <am0dg5$rq7$1@sunsite.dk>, Else Gyldenkærne
<gyldenkaerne@no-junk.post.tele.dk> wrote:

> Der har tit været anbefalet brug af Feliway / Felifriend til den slags
> problemer. Hvilken af dem vil være aktuel i dette tilfælde?

Ville nok prøve Feliway selv - selv om det mest er til strinten /
kradsen...
Det virker også beroligende, så hvis du nu prøvede at spraye alle de
"vigtige" hjørner (i katteøjne) kunne det da være... (krydsede fingre)
Felifriend er til at smøre på kattene - men det lyder jo som om de
egentlig er gode venner, såeh - jeg ville prøve med Feliway.
Jeg har en nærmere beskrivelse liggende på gruppens hjemmeside under
"adfærd"
Stakkels gamle pige - det er nok ikke så nemt at få ungt blod i huset
alligevel.. nus hende fra mig

fotoalbum: http://homepage.mac.com/ann_rudbeck