Spil=spild af liv?
Fra : Thomas Hjort

Dato : 14-09-02 22:35

Hvor meget tid har I brugt på at spille i jeres liv? Prøv at regne det ud!

Jeg tør ikke tænke på hvor meget jeg selv har spillet. Jeg har spillet (ca.)
alle FPS'ere siden Quake2 og gennemført dem. Nogle flere gange. For ikke at
tænke på multiplayer spillene. Specielt Rainbow 6 hang jeg i et par år, med
klan og det hele. Det blev typisk til flere timers spil HVER aften. Og så
det løse i 3PS.

Nogen gange tænker jeg på hvor RIG jeg kunne være hvis jeg havde arbejdet al
den tid jeg havde spillet. Eller hvor KLOG jeg kunne have været hvis jeg
havde læst bøget i stedet for.

Betragt ikke dette som et moralsk opstød. Slet ikke. Jeg satser ikke på at
holde op. Jeg ser mig selv på plejehjem med min Pentium12 20 gigahertz,
geforce 8 1024, 2048 RAM. Spillende Deus Ex 10, med Max Payn 3 som afkobling
:)

Egentlig federe en at sidde på en bænk som alle de gamle gør nu om dage :)

Mvh Thomas

Fra : MaRk

Dato : 15-09-02 08:03

Der er også nogen der ser meget film og tv....

Der er vel ikke alle bøger man bliver kloge af? Da ikke skønlitteratur...

MaRk
www.mgrj.1go.dk

Fra : Crash Override

Dato : 15-09-02 11:55

On Sun, 15 Sep 2002 09:03:03 +0200, MaRk wrote:

> Der er også nogen der ser meget film og tv....
>
> Der er vel ikke alle bøger man bliver kloge af? Da ikke skønlitteratur...

Man kan da sagtens tillægge sig ny viden igennem skønlitteratur. Meget af
min viden kommer da fra skønlitteratur fra f.x. Stephen King.

Lidt faglitteratur man kan blive klog af:

crash override
http://streetwise.dk
http://bofh.linux.dk

Fra : Ukendt

Dato : 15-09-02 13:30

On Sun, 15 Sep 2002 09:03:03 +0200, "MaRk" <x@x.dk> wrote:

>Der er vel ikke alle bøger man bliver kloge af? Da ikke skønlitteratur...

Sikke da noget vås. Skønlitteratur kan da sagtens rumme oplysninger
som du ikke havde i forvejen. Altså kan du blive klogere af at læse
det. Du kan da lære verdenshistorie og geografi ved at læse en
historisk roman og f.eks. fysik og astronomi ved at læse sci-fi.

Fra : Ukendt

Dato : 15-09-02 09:54

Man blir i al fald intellektuel og bedre til at stave af at læse bøger

--
elvis's email - elvis (a) beskedboks.dk
http://www.radiostorm.com - Online rock radio

Fra : JH

Dato : 16-09-02 09:03

elvis wrote:
> Man blir i al fald intellektuel og bedre til at stave af at læse
> bøger

Man lærer vel også lidt English af at spille - især rollespil.

JH

Fra : Crash Override

Dato : 16-09-02 11:06

On Mon, 16 Sep 2002 10:03:09 +0200, JH wrote:

> Man lærer vel også lidt English af at spille - især rollespil.

Og teknisk engelsk af alle de gange windows skaber sig :) (såfremt man
kører en engelsk version og et engelsk spil osv)

--
crash override
http://streetwise.dk

Fra : Stephan Larsen

Dato : 15-09-02 11:13

HØRT !!!!

Stephan Larsen

Fra : Crash Override

Dato : 15-09-02 22:19

On Sun, 15 Sep 2002 12:12:52 +0200, Stephan Larsen wrote:

> HØRT !!!!

<snip hele foregående indlæg>

Kan jeg bede dig læse
http://www.usenet.dk/netikette/citatteknik.html ? :)

--
crash override
http://streetwise.dk

Fra : Andreas Jeppesen

Dato : 16-09-02 00:44

"Thomas Hjort" <dsl54291@vip.cybercity.dk> wrote in message
> [...]
med
> klan og det hele. Det blev typisk til flere timers spil HVER aften. Og så

Det er vel det samme som om man bruger sin fritid på en båd, en modelbil,
modeltog.. en hobby ?

Andreas Jeppesen

Fra : SoftMan Brian

Dato : 16-09-02 09:41

> [...]
> holde op. Jeg ser mig selv på plejehjem med min Pentium12 20 gigahertz,
> geforce 8 1024, 2048 RAM. Spillende Deus Ex 10, med Max Payn 3 som

hmmm regner du med at du er på vej på plejehjem indenfor de næste 15 år
(måske 10)

Fra : Lars Kyndi Laursen

Dato : 16-09-02 13:15

On 16 sep 2002 SoftMan Brian enriched usenet with:

> hmmm regner du med at du er på vej på plejehjem indenfor de næste
> 15 år (måske 10)

Hvis Moore's lov [1] holder skulle 20 GHz processorer komme på markedet
i løbet af 2008

[1] http://www.webopedia.com/TERM/M/Moores_Law.html

--
Lars Kyndi Laursen, representatum nixi

All, most, or some of the above may or may not work yet.

Fra : sniper_Nolight

Dato : 15-09-02 08:44

..dk...
> [...]
> :)
>
> Egentlig federe en at sidde på en bænk som alle de gamle gør nu om dage :)

LOL ... fed vision, jeg støtter op og håber på samme fremtid!

sniper_Nolight

Fra : Søren

Dato : 19-09-02 21:42

"Thomas Hjort" <dsl54291@vip.cybercity.dk> wrote in message
> Hvor meget tid har I brugt på at spille i jeres liv? Prøv at regne det ud!

cut

> [...]
al
> den tid jeg havde spillet. Eller hvor KLOG jeg kunne have været hvis jeg

Ingen ting er spild af liv, så længe man en gang imellem prøver at
reproducere sig så har man opfyldt det vigtigste i sit liv

Søren.

Fra : JH

Dato : 20-09-02 10:51

Søren wrote:
> [...]
>>

> Ingen ting er spild af liv, så længe man en gang imellem prøver at
> reproducere sig så har man opfyldt det vigtigste i sit liv

Nemlig - og man har jo haft det sjovt mens man spillede -
og det er vel meningen med livet.

JH

Fra : Sune Mika Salminen

Dato : 20-09-02 17:51

JH wrote:

Snip

> Nemlig - og man har jo haft det sjovt mens man spillede -
> og det er vel meningen med livet.
>
> JH

He he.. forkælede møgunge )

-Sune

Fra : Highlander

Dato : 20-09-02 20:14

>Nemlig - og man har jo haft det sjovt mens man spillede -
>og det er vel meningen med livet.
>
>JH

Det er ikke nok at spille for at reproducere sig ...

har du ikke hørt efter i 6 klasse eller hvornår det var de fortalte os
det der med at storken kun kommer hvis man sover med hænderne over
dynen - eller hva f* de bildte os ind ......

Highlander
som bløder 3k hver den 1. for at have reproduret
og gerne vil spille ... det koster ikke så meget ....