Indrykning af <li> tags i Netscape
Fra : MZH

Dato : 14-09-02 21:08

Hej.

På siden her http://www.hum.au.dk/forskerskoler/sfn/ har jeg flyttet
mine <li>-tags længere til venstre (i navigationsmenuen) via CSS sådan
her:

li.menu {
list-style-type: circle;
margin-left : -15px;
}

Jeg bruger "margin-left" fremfor "text-indent", da nogle af teksterne
i <li>-tagsene fylder mere end én linie - og med "text-indent" er det
kun den første linie, der bliver påvirket...

Alt dette virker fint - men bare ikke i Netscape 4! Selve punkttegnet
rykker godt nok til venstre, men teksten bliver stående...

Er der en workaround til det? "text-indent" virker i Netscape, men jeg
vil som sagt ikke bruge det, da det ikke virker på flere linier.

Mvh.

Mikkel

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 14-09-02 21:31

Sat, 14 Sep 2002 22:07:31 +0200, skrev MZH
<mikkel@mzh.nospamdk>:

>Alt dette virker fint - men bare ikke i Netscape 4! Selve punkttegnet
>rykker godt nok til venstre, men teksten bliver stående...

Jeg tror det ikke.

Men en anden lille ting, i din css har du
body   {font-family : Arial, Helvetica, sans-serif; osv.

Netscape 4.x nedarver ikke dette til andre blokelementer, så du
skal også sætte det for <p> <li> og hvad du ellers bruger.

body, p, li   {font-family : Arial, Helvetica, sans-serif; osv.

Fra : MZH

Dato : 14-09-02 23:50

>Netscape 4.x nedarver ikke dette til andre blokelementer, så du
>skal også sætte det for <p> <li> og hvad du ellers bruger.

Takker - det vidste jeg egentlig godt (belært af erfaring!), men havde
glemt det!