Snegle eller ej
Fra : Fisken

Dato : 14-09-02 20:34

Hej i NG.

Vil lige høre jeres mening om snegle i et akvarium.

Har i 2 omgange haft akvarier og har haft snegle i dem begge, og det har
været muligt at holde dem nede af naturlig vej.

Men hvad siger andre til snegle i et akvarium.

--
MVH Charlotte & Carsten

Fra : ts

Dato : 14-09-02 21:10

> Men hvad siger andre til snegle i et akvarium.
>

> --
> MVH Charlotte & Carsten

Hvad siger du selv? Snegle er nogle flotte og gådefulde dyr, men ligeså
smukke de kan være, ligeså stor en plage kan de være. Tror det en smagsag.
Med mindre de har et specifikt formål, er det et sprøgsmål om man kan lide
at se på dem eller ej. Jeg personligt vil helst være foruden, men det
skyldes sikkert at jeg er "biotopfreak", og fordi jeg sikkert ved for lidt
om dem og derfor ikke kan give dem optimale forhold. Men igen. Det er vel en
smagssag.

--

Venligst,
Thomas Schreiber

Fra : Brizz

Dato : 15-09-02 12:55

Jeg synes ikke om snegle overhovedet. Synes ikke det klæder et akvarie og
har heldigvis ikke problemer med det

Brian

www.gronaerten.dk

Fra : Niels Porsbøl Jacobs~

Dato : 14-09-02 20:33

8< ... <snip!>

Fisken <Herfoelge@Andersen.tdcadsl.dk> skrev

8<

ts <NOSPAMblabla@stall.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:am053n$51p$1@sunsite.dk...

> [...]
> om dem og derfor ikke kan give dem optimale forhold. Men igen. Det er vel

8<

Hvis man har besluttet sig for at have sin egen tro kopi af lidt amazonflod
i sin stue så er snegle måske ikke optimale - men jeg har altid været glade
for mine...

IMHO er snegle "regnormene" i et akvarie - d.v.s. at de tager sig af mange
af de affaldsstoffer, der kan være i et akvarie og omsætter dem. Samtidig er
de med til at holde alger nede.

Jeg har to typer snegle - snegle der fiser rundt på planter, rødder og glas
og spiser alger o.l., og de aflange snegle (kræmmerhus-lignende hus) der
graver rundt i bundlaget og på den måde mindsker det lag skidt der kan komme
i gruset.

Hvis jeg har mangel på snegle fodrer jeg med få store portioner fiskefoder
=> flere rester, ellers med få små portioner... På den måde kan jeg til en
hvis grad styre mængden. Ellers er det bare at køre nettet en tur langs
ruden og "skumme fløden", men det har ikke været nødvendigt i lang tid...

M.v.h.

Niels