/ Forside / Teknologi / Telekommunikation / ADSL / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
ADSL
#NavnPoint
BjarneD 1827
severino 1802
pallebhan.. 1510
srhansen 1200
Per.Frede.. 1168
e.c 970
Nordsted1 720
strarup 690
ostemanden 657
10  CLAN 640
Tiscali adsl - info - erfaringer ?
Fra : Peter Holm


Dato : 14-09-02 20:23

Hejsa,
jeg tænker meget alvorligt på at skife mit Stofa flexrate ud med Tiscalis
adsl 512/128 flatrate.
Nogen erfaringer? Nogen problemer med Tiscali?

Kræver det fastnet telefon at få Tiscali adsl ?

Mvh
Peter Holm
phc@mail1.stofanet.dk

Good Luck - Big Fortune - Long Life



 
 
Larz (14-09-2002)
Kommentar
Fra : Larz


Dato : 14-09-02 20:35

Peter Holm wrote:
> jeg tænker meget alvorligt på at skife mit Stofa flexrate ud med Tiscalis
> adsl 512/128 flatrate.
> Nogen erfaringer? Nogen problemer med Tiscali?

Jeg har været Image Scandinavia / World Online / Tiscali kunde i meget,
meget lang tid. Jeg har generelt været tilfreds, men min tilfredshed er
faldet meget i løbet af det sidste år... Nedetiden for min ADSL er
indtil videre (i år) adskillige dage - over en uge - jeg vil også tro
over to uger!

Jeg er holdt op med at anbefale Tiscali. Jeg ville gå med TDC eller CC.

> Kræver det fastnet telefon at få Tiscali adsl ?

Nej.


--
-
Lars
http://coder.dk/sohofaq.php - Uofficiel WOL SOHO 77 FAQ
To mail me remove your pants.


Peter Holm (15-09-2002)
Kommentar
Fra : Peter Holm


Dato : 15-09-02 06:39

>
> > Kræver det fastnet telefon at få Tiscali adsl ?
>
> Nej.
>


Kræver de andre (TDC, World Online osc) adsl operatører fastnet telefon?
Peter




Martin Højriis Krist~ (15-09-2002)
Kommentar
Fra : Martin Højriis Krist~


Dato : 15-09-02 08:45

"Peter Holm" <petersigerhej@stofanet.dk> skrev i en meddelelse
news:3d841d08$0$1011$ba624c82@nntp04.dk.telia.net...
> Kræver de andre (TDC, World Online osc) adsl operatører fastnet
telefon?

TDC gør (i praksis)

--
Martin Højriis Kristensen - http://www.makr.dk/?usenet
Usenetstatistik pr. 4/9 - http://www.makr.dk/?usenetstats
Jeg repræsenterer med dette indlæg mig selv og ikke TDC Internet



Rudi Stegen (15-09-2002)
Kommentar
Fra : Rudi Stegen


Dato : 15-09-02 10:46

Hej Peter Holm, du skrev i dk.edb.internet.udbydere.xdsl:

>>> Kræver det fastnet telefon at få Tiscali adsl ?
>> Nej.
> Kræver de andre (TDC, World Online osc) adsl operatører fastnet
> telefon?

Hint: World Online blev købt af Tiscali, da de (WOL) forsvandt for et
års tid siden.

Både Tiscali (her i landet) og CC er mere eller mindre rene ISP'er i
den forstand, at de ikke sælger fastnettelefoni og derfor er helt
ligeglade med, om folk har fastnettefon eller ej.

--
Hygge fra Århus - Rudi
Klip det væk du ikke kommenterer og skriv under det citerede

Larz (15-09-2002)
Kommentar
Fra : Larz


Dato : 15-09-02 15:22

Peter Holm wrote:
>>>Kræver det fastnet telefon at få Tiscali adsl ?
>>
>>Nej.
>
> Kræver de andre (TDC, World Online osc) adsl operatører fastnet telefon?

Telia gør også


Rudi Stegen (14-09-2002)
Kommentar
Fra : Rudi Stegen


Dato : 14-09-02 23:32

Hej Peter Holm, du skrev i dk.edb.internet.udbydere.xdsl:

> jeg tænker meget alvorligt på at skife mit Stofa flexrate ud med
> Tiscalis adsl 512/128 flatrate.
> Nogen erfaringer?

Jeg har brugt deres ADSL i over to år. Seneste nedetid var allersidst i
juni 2001 (hvor Århusområdets ADSL generelt var fejlramt en god del
timer, ikke kun Tiscalis).
Selve opkoblingen er jeg derfor af gode grunde ualmindelig godt
tilfreds med.

På plussiden skal også nævnes en klippestabil og rap newsserver
(faktisk to men det er en anden sag).

> Nogen problemer med Tiscali?

Der er nogle, som klager over administative (i.e. "HK-området")
problemer. Personlig har jeg ikke oplevet det, udover at ADSL-
opkrævninger konsekvent er forsinket. Men man ved jo på sidste krone,
hvad man skal af med, hvorfor det generende ved dette er til er
overleve.

Derudover er deres "NytSystem" stadig plaget af fejl, men det berører
ikke selve opkoblingen. (Jeg hentyder især til den del, man skal bruge
<http://funktioner.tiscali.dk/ecare.php> til). Det burde dog snart (TM)
falde på plads.

--
Hygge fra Århus - Rudi
Klip det væk du ikke kommenterer og skriv under det citerede

Henrik Bøgh (15-09-2002)
Kommentar
Fra : Henrik Bøgh


Dato : 15-09-02 09:55

Peter Holm wrote in dk.edb.internet.udbydere.xdsl:

[...]

> Nogen erfaringer? Nogen problemer med Tiscali?

Jeg fik Tiscali ADSL i midten af 2000 og var meget tilfreds med den i ~ 1½
år. Det virkede som om det gik helt galt for dem efter nytår. Min
forbindelse blev mere og mere ustabil. Supporterne var mere og mere
stressede (når og hvis man endelig kom igennem) og bogholderiet havde en
effektivitet som om de befandt sig på månen.
Jeg er selv skiftet til TDC fra Tiscali for godt 2 mdr. siden og er meget
tilfreds med i forhold til Tiscali.
Desuden var Tiscalis nyhedsservice noget nedprioriteret hvilket især gik ud
over completeness i alt.-, sci.- og comp.-grupperne.

> Kræver det fastnet telefon at få Tiscali adsl ?

Nopes. TDC er mig bekendt de eneste der kræver det.

> Peter Holm

--
Med Venlig Hilsen
H e n r i k B ø g h
"I have three settings too: 'Sweatty', 'angry' and 'woop ass'"
-- Michael Boatman as Carter Heywood in 'Spin City'


Andreas Plesner Jaco~ (15-09-2002)
Kommentar
Fra : Andreas Plesner Jaco~


Dato : 15-09-02 10:04

In article <4429762.RM9sZeoJTV@lagengymnastik.dk>, Henrik Bøgh wrote:
>
>> Kræver det fastnet telefon at få Tiscali adsl ?
>
> Nopes. TDC er mig bekendt de eneste der kræver det.

Tror heller ikke du kan få ADSL uden fastnet hos Telia.

--
Andreas Plesner Jacobsen | For adult education nothing beats children.

Lars C (15-09-2002)
Kommentar
Fra : Lars C


Dato : 15-09-02 20:31

On Sun, 15 Sep 2002 09:03:48 +0000 (UTC), Andreas Plesner Jacobsen
<apj@daarligstil.dk> wrote:


>Tror heller ikke du kan få ADSL uden fastnet hos Telia.

Ej heller hos Get2net (Tele2)

Per Thomsen (16-09-2002)
Kommentar
Fra : Per Thomsen


Dato : 16-09-02 14:06

>
> >Tror heller ikke du kan få ADSL uden fastnet hos Telia.
>
> Ej heller hos Get2net (Tele2)

Eller Orange

Per



Knud Gert Ellentoft (16-09-2002)
Kommentar
Fra : Knud Gert Ellentoft


Dato : 16-09-02 14:20

Mon, 16 Sep 2002 15:05:38 +0200, skrev "Per Thomsen"
<pt@*REMOVE*THIS*monacor.dk>:

>Eller Orange

Hvor man slet ikke kan få noget.

De sælger kun mobilprodukter i dag.
--
Knud - http://home13.inet.tele.dk/smedpark/
Når der svares på et indlæg, svar venligst under det citerede og
skær venligst det væk, du ikke svarer på, ellers ryger du i killfiltret.
Svar kun i nyhedsgruppen - tak! E-mails besvares ikke.

Per Thomsen (16-09-2002)
Kommentar
Fra : Per Thomsen


Dato : 16-09-02 14:57

> >Eller Orange
>
> Hvor man slet ikke kan få noget.
>
> De sælger kun mobilprodukter i dag.

Jeg har ladet mig fortælle, at de ikke reklamerer for deres ADSL, men at man
godt kan få oprettet en.

Per



Rene Brehmer (22-09-2002)
Kommentar
Fra : Rene Brehmer


Dato : 22-09-02 19:12

At Mon, 16 Sep 2002 15:56:47 +0200, Per Thomsen wrote in message
<Aqlh9.77379$ww6.5542564@news010.worldonline.dk> something that looked
like this:

> Jeg har ladet mig fortælle, at de ikke reklamerer for deres ADSL, men at man
> godt kan få oprettet en.

Niks ... deres kundeservice siger nej ... ihvertfald sidst jeg spurgte
.... men lige nu ligger jeg med 6 mdr binding til TDC, så det bliver sku'
for dyrt at finde ud af det...

Rene
--
Rene Brehmer
System developer in the making...

This message was written on 100% recycled spam.

http://www.geocities.com/cerberus_hotdog
Babes and computer & internet references...

lcj@wanadoo.dk (22-09-2002)
Kommentar
Fra : lcj@wanadoo.dk


Dato : 22-09-02 23:22

On Sun, 22 Sep 2002 20:11:44 +0200, Rene Brehmer
<cerberus@mail-telia.dk> wrote:


>
>Niks ... deres kundeservice siger nej ... ihvertfald sidst jeg spurgte
>... men lige nu ligger jeg med 6 mdr binding til TDC, så det bliver sku'
>for dyrt at finde ud af det...
>

De har lige indgået en aftale med Cybercity, så kunder der køber deres
nye mobilabonnement Mono (til fastnetpriser på opkald) kan kombinere
det med ADSL
Snupper man et Mono-abonnement med bindingsperiode på 6 mdr. slipper
man for at betale CCs normale oprettelsesgebyr på 495 kr.
http://orangeprivat.dk/mobil/mono/blivpaanettet/

Lars
..

TBC (15-09-2002)
Kommentar
Fra : TBC


Dato : 15-09-02 15:18

"Peter Holm" <petersigerhej@stofanet.dk> skrev i en meddelelse
news:3d838ca7$0$1031$ba624c82@nntp04.dk.telia.net...
> Hejsa,
> jeg tænker meget alvorligt på at skife mit Stofa flexrate ud med
Tiscalis
> adsl 512/128 flatrate.
> Nogen erfaringer? Nogen problemer med Tiscali?

Ikke hvis du SELV ved hvad du roder med. Den tekniske del af tiscali
produktet er helt upåklageligt, god ping her i københavn området
(spiller med CS ping på imellem 8-28 ms på danske servere med 512/512
med deres modem-produkt) og velfungerende (hurtige/realtime)
nyhedsserver.

Du skal dog ikke være pedant mht den tid du ønsker at modtage dine
regninger på, det er såden at de bare kommer ...på et eller andet
tidspunkt.

Kundeservice ...tja ...det er vel en regel at det er noget der koster
lidt på telefonregningen som ved så mange andre ISP'ere hvis man skulle
få brug for den slags (Det får man ikke med modemproduktet, kun ved
manglede H323 kompatibilitet og lukkede porte i deres mindre
routerløsninger for mit vedkommende)


> Kræver det fastnet telefon at få Tiscali adsl ?

Nej den slags kundeknepperi er forbehold TDC ....eller havde jeg været
BoomTown kunde pga prisen

TBC



[6200] ZiCoN (15-09-2002)
Kommentar
Fra : [6200] ZiCoN


Dato : 15-09-02 20:57

Halløjsa

Jeg er bruger af CyberCity. Og en YDERST tilfreds kunde ved dem. Jeg har
haft WoldOnline (Jeg ved de har skiftet navn) Men var ikke specielt
tilfreds. Men min utilfredsstillelse var mest på deres support side. Det er
ikke alle supporterne der, efter min mening, burde sidde på deres pind og
give råd ud. Jeg havde i flere tilfælde prøvet at et spørgsmål fra min side,
endte med at jeg skulle forklare et par ting til dem. Men grunden til jeg
skiftede var at jeg fik at vide at en flytning ville koste 1500,- og at jeg
ville komme bag i køen igen for at få oprettet forbindelse. Der skal dog
siges det var dengang hele danmark gik amok med at bestille. Jeg havde
ventet 5 måneder og 13 dage på min forbindelse første gang. Derfor bestilte
jeg ved CyberCity, hvilket også var billigere på daværende tidspunkt. Når
man ringer til ders supportere ved de hvad de har med at gøre. Jeg har ialt
fald ikke prøvet andet. Hvad der angår fastnet, så er de ligeglade. De skal
bare ha et reference nr så de kan se at terminalen er klar til opkobling.
Jeg har CC's 1024/512 med en Cisco 677 router, og har ikke haft en eneste
down periode. Er der spørgsmål angående routeren, vil du ha
opgraderet/nedgraderet din linie gør de det til næste midnat via telefonen.
Mit råd er, ring på 70101109 og spørg dem ad.

Bare mine tanker.

Kristoffer.


"Peter Holm" <petersigerhej@stofanet.dk> skrev i en meddelelse
news:3d838ca7$0$1031$ba624c82@nntp04.dk.telia.net...
> Hejsa,
> jeg tænker meget alvorligt på at skife mit Stofa flexrate ud med Tiscalis
> adsl 512/128 flatrate.
> Nogen erfaringer? Nogen problemer med Tiscali?
>
> Kræver det fastnet telefon at få Tiscali adsl ?
>
> Mvh
> Peter Holm
> phc@mail1.stofanet.dk
>
> Good Luck - Big Fortune - Long Life
>
>



Peter Holm (15-09-2002)
Kommentar
Fra : Peter Holm


Dato : 15-09-02 23:09

Jeg hører betegnelser som ROUTER og MODEM, og læser også om to forskellige
typer adsl på de forskellige udbyderes sider - vil nogen gi mig en
forklaring på de to typer? Hvad har jeg nu som Stofa bruger ?

Peter



Knud Gert Ellentoft (16-09-2002)
Kommentar
Fra : Knud Gert Ellentoft


Dato : 16-09-02 02:23

Mon, 16 Sep 2002 00:09:04 +0200, skrev "Peter Holm"
<petersigerhej@stofanet.dk>:

>Jeg hører betegnelser som ROUTER og MODEM, og læser også om to forskellige
>typer adsl på de forskellige udbyderes sider - vil nogen gi mig en
>forklaring på de to typer?

Forskellen på de forskellige løsninger hos TSC kan du læse om på
<http://www.makr.dk/go.php3?adslvarianter>

>Hvad har jeg nu som Stofa bruger ?

Kabelmodem.

--
Knud - http://home13.inet.tele.dk/smedpark/
Når der svares på et indlæg, svar venligst under det citerede og
skær venligst det væk, du ikke svarer på, ellers ryger du i killfiltret.
Svar kun i nyhedsgruppen - tak! E-mails besvares ikke.

TBC (16-09-2002)
Kommentar
Fra : TBC


Dato : 16-09-02 03:11

"Peter Holm" <petersigerhej@stofanet.dk> skrev i en meddelelse
news:3d8504ff$0$11444$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...
> Jeg hører betegnelser som ROUTER og MODEM, og læser også om to
forskellige
> typer adsl på de forskellige udbyderes sider - vil nogen gi mig en
> forklaring på de to typer? Hvad har jeg nu som Stofa bruger ?

Ganske kort og hvad jeg finder umiddelbart relevant mht Tiscalis
løsninger:

Fordele ved Router: Mulighed for tilslutning af flere Pc'er på en gang
via hub eller switch via NAT

Ulemper ved Router: Evt. Lukkede porte der kræver konfiguration af
routeren hvis man vil have dem åbnet. Evt. manglende kompatibilitet med
multimedieprotokoller. Latency penalty.

Fordele ved Modem: Hul igennem til alt uanset porte og protokoller. Lidt
Hurtigere ping fordi man er foruden routerens latency penalty.

Ulemper ved Modem: Bruger opkaldsforbindelse. Kan kun tilsluttes en PC
som skal have et styresystem der understøtter installationen af modemet
(dvs. Windows)

TBC
Torben Bojer Christensen





Peter Holm (16-09-2002)
Kommentar
Fra : Peter Holm


Dato : 16-09-02 07:06


"TBC" <-sutmin@2night.dk> wrote in message
news:q4bh9.77137$ww6.5481078@news010.worldonline.dk...
> "Peter Holm" <petersigerhej@stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> news:3d8504ff$0$11444$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...
> > Jeg hører betegnelser som ROUTER og MODEM, og læser også om to
> forskellige
> > typer adsl på de forskellige udbyderes sider - vil nogen gi mig en
> > forklaring på de to typer? Hvad har jeg nu som Stofa bruger ?
>
> Ganske kort og hvad jeg finder umiddelbart relevant mht Tiscalis
> løsninger:
>
> Fordele ved Router: Mulighed for tilslutning af flere Pc'er på en gang
> via hub eller switch via NAT
>
> Ulemper ved Router: Evt. Lukkede porte der kræver konfiguration af
> routeren hvis man vil have dem åbnet. Evt. manglende kompatibilitet med
> multimedieprotokoller. Latency penalty.
>
> Fordele ved Modem: Hul igennem til alt uanset porte og protokoller. Lidt
> Hurtigere ping fordi man er foruden routerens latency penalty.
>
> Ulemper ved Modem: Bruger opkaldsforbindelse. Kan kun tilsluttes en PC
> som skal have et styresystem der understøtter installationen af modemet
> (dvs. Windows)
>
> TBC
> Torben Bojer Christensen
>
>
>

Tak*s*



Rudi Stegen (16-09-2002)
Kommentar
Fra : Rudi Stegen


Dato : 16-09-02 10:46

Hej TBC, du skrev i dk.edb.internet.udbydere.xdsl:

> Fordele ved Router: Mulighed for tilslutning af flere Pc'er på en
> gang via hub eller switch via NAT

Plus:

1. At man på den enkleste måde i verden - såfremt man ikke har noget
FTP-maskine e.l. kørende - kan lade den sende ukendte pakker i et sort
hul. Man slipper dermed for sære softwarefirewalls.

2. Man skal ikke vente på, at router-/modemproducenterne laver firmware
til nye styresystemer. Routeren er ligeglad, da den kun snakker med
netkortet, og producenter at disse er som regel hurtigt ude med nye
drivere. Og hvis det ikke lige skulle være tilfældet mht. det
skærmkort, man bruger, er der mange andre at vælge imellem. Man er ikke
bundet til en producent.
(Ja, jeg ved, du allerede indirekte har nævnt dette, men jeg ville lige
udybe fordelen).
Problemet blev som bekendt aktuelt for nogle de første 3-12 måneder,
efter Windows XP udkom.

> Fordele ved Modem: Hul igennem til alt uanset porte og
> protokoller. Lidt Hurtigere ping fordi man er foruden routerens
> latency penalty.

Jeg tror, du roligt kan sige betydelig hurtigere ping.

--
Hygge fra Århus - Rudi
Klip det væk du ikke kommenterer og skriv under det citerede

Martin Højriis Krist~ (16-09-2002)
Kommentar
Fra : Martin Højriis Krist~


Dato : 16-09-02 16:07

"TBC" <-sutmin@2night.dk> skrev i en meddelelse
news:q4bh9.77137$ww6.5481078@news010.worldonline.dk...
> Ulemper ved Modem: Bruger opkaldsforbindelse. Kan kun tilsluttes en PC
> som skal have et styresystem der understøtter installationen af
modemet
> (dvs. Windows)

BB|ADSL bruger modem, men kræver ikke noget opkaldsprogram (medmindre du
vil omtale en DHCP-klient som et opkaldsprogram)

--
Martin Højriis Kristensen - http://www.makr.dk/?usenet
Usenetstatistik pr. 4/9 - http://www.makr.dk/?usenetstats
Jeg repræsenterer med dette indlæg mig selv og ikke TDC Internet



lcj@wanadoo.dk (16-09-2002)
Kommentar
Fra : lcj@wanadoo.dk


Dato : 16-09-02 18:46

On Sat, 14 Sep 2002 21:23:24 +0200, "Peter Holm"
<petersigerhej@stofanet.dk> wrote:

>Hejsa,
>jeg tænker meget alvorligt på at skife mit Stofa flexrate ud med Tiscalis
>adsl 512/128 flatrate.
>Nogen erfaringer? Nogen problemer med Tiscali?
>

Jeg bestilte Tiscali 29. juni - efter talrige forgæves forsøg på at
kontakte dem via mail og opkald cirka 2 gange om ugen af 10-40
minutters varighed - uden at komme igennem - lykkedes det mig sidste
mandag at komme igennem.

Her kunne medarbejderen fortælle mig, at bestillingen var annulleret
fra deres side fordi der ikke var "adgang til kobber" - selv om jeg
har Orange ADSL-forbindelse i forvejen og gjorde opmærksom på det ved
bestillingen. Han kunne ikke forklare, hvorfor jeg ikke havde fået
besked.

Han ville dog gennemføre ordren, nu de havde taget fejl angående
kobberadgang - men fandt undervejs i samtalen ud af, at "alt var
optaget" på den central, jeg tilhører. Derfor skulle jeg ringe igen
tre uger senere, hvor der måske ville være plads.

Siden har jeg modtaget svar på alle mine emails - enslydende
automatsvar om, at jeg måske kunne finde svar på mine spørgsmål på
deres kundeservice-side (hvilket jeg naturligvis ikke kunne)

Derudover har jeg modtaget en regning på et dialup-internetabonnement,
som skulle gælde fra marts i år til marts næste år - selv om jeg
aldrig har bestilt et sådant.

I dag kan jeg så læse på Computerworld.dk, at Tiscali ifølge
ubekræftede forlydender skal fyre 100 mand og at der har været møde
herom mandag.

Så jeg tror ikke det bliver til noget med Tiscali og mig......

Lars

Peter Holm (17-09-2002)
Kommentar
Fra : Peter Holm


Dato : 17-09-02 07:00


<lcj@wanadoo.dk> wrote in message
news:ak5couofrhhqktdtopa5hm1c20gkpjfb1g@4ax.com...
> On Sat, 14 Sep 2002 21:23:24 +0200, "Peter Holm"
> <petersigerhej@stofanet.dk> wrote:
>
> >Hejsa,
> >jeg tænker meget alvorligt på at skife mit Stofa flexrate ud med Tiscalis
> >adsl 512/128 flatrate.
> >Nogen erfaringer? Nogen problemer med Tiscali?
> >
>
> Jeg bestilte Tiscali 29. juni - efter talrige forgæves forsøg på at
> kontakte dem via mail og opkald cirka 2 gange om ugen af 10-40
> minutters varighed - uden at komme igennem - lykkedes det mig sidste
> mandag at komme igennem.
>
> Her kunne medarbejderen fortælle mig, at bestillingen var annulleret
> fra deres side fordi der ikke var "adgang til kobber" - selv om jeg
> har Orange ADSL-forbindelse i forvejen og gjorde opmærksom på det ved
> bestillingen. Han kunne ikke forklare, hvorfor jeg ikke havde fået
> besked.
>
> Han ville dog gennemføre ordren, nu de havde taget fejl angående
> kobberadgang - men fandt undervejs i samtalen ud af, at "alt var
> optaget" på den central, jeg tilhører. Derfor skulle jeg ringe igen
> tre uger senere, hvor der måske ville være plads.
>
> Siden har jeg modtaget svar på alle mine emails - enslydende
> automatsvar om, at jeg måske kunne finde svar på mine spørgsmål på
> deres kundeservice-side (hvilket jeg naturligvis ikke kunne)
>
> Derudover har jeg modtaget en regning på et dialup-internetabonnement,
> som skulle gælde fra marts i år til marts næste år - selv om jeg
> aldrig har bestilt et sådant.
>
> I dag kan jeg så læse på Computerworld.dk, at Tiscali ifølge
> ubekræftede forlydender skal fyre 100 mand og at der har været møde
> herom mandag.
>
> Så jeg tror ikke det bliver til noget med Tiscali og mig......
>
> Lars


Se, det er den slags historier der kan få mig til at holde lidt igen med at
skifte.
Peter



Per Thomsen (17-09-2002)
Kommentar
Fra : Per Thomsen


Dato : 17-09-02 07:16

> Se, det er den slags historier der kan få mig til at holde lidt igen med
at
> skifte.
> Peter
>
Jeg tror du kan finde lignende historier om de fleste ISP'er.
- Personligt har jeg kun gode erfaringer med Tiscali.

Per



TBC (21-09-2002)
Kommentar
Fra : TBC


Dato : 21-09-02 03:31

<lcj@wanadoo.dk> skrev i en meddelelse
news:ak5couofrhhqktdtopa5hm1c20gkpjfb1g@4ax.com...

> Jeg bestilte Tiscali 29. juni - efter talrige forgæves forsøg på at
> kontakte dem via mail og opkald cirka 2 gange om ugen af 10-40
> minutters varighed - uden at komme igennem - lykkedes det mig sidste
> mandag at komme igennem.
>
> Her kunne medarbejderen fortælle mig, at bestillingen var annulleret
> fra deres side fordi der ikke var "adgang til kobber" - selv om jeg
> har Orange ADSL-forbindelse i forvejen og gjorde opmærksom på det ved
> bestillingen. Han kunne ikke forklare, hvorfor jeg ikke havde fået
> besked.
>
> Han ville dog gennemføre ordren, nu de havde taget fejl angående
> kobberadgang - men fandt undervejs i samtalen ud af, at "alt var
> optaget" på den central, jeg tilhører. Derfor skulle jeg ringe igen
> tre uger senere, hvor der måske ville være plads.

I mine ører lyder det som om at du har været ude for at det samme som
gælder for både mig og mange andre, nemmelig at der ikke er nok
tilgængeligt RÅT kobber til rådighed imellem dig og din lokale telefon
central. Tiscali's forbindelse leveres svjv stadigt udelukkende på råt
kobber i modsætning til delt kobber (som er fastnet telefon og ADSL på
samme kobberbar).

TDC har forsyningspligt på fastnet telefon i deres kobber, med din
Orange ADSL har du haft fastnet telefon forsyningen overdraget til
Orange. Hvis du skal have Tiscali's ADSL på det kobber der pt er ledigt
(ledigheden afgøres og vurderes bekymrende nok af TDC) er du ved mangel
på kobber nødt til at overdrage kobberet ved en overdragelses erklæring
hvor du prioriterer ADSL fremfor fastnettelefon. Det er ikke videre
fristende for alle (Selvom der findes mobiltelefon selskaber der har
mobil priser der er en eksakt klon af TDC's fastnet priser, og andre
hvor man afhængigt af ens forbrug ligefrem ville kunne spare penge ved
at undvære fastnet ifht mobiltelefon) Altså KAN du godt få Tiscali ADSL
den dag idag, men så er du nødt til at opgive din fastnettelefon til
fordel for ADSL forbindelsen. (Og lur mig om der så ikke ville lige
pludseligt ville være ledigt kobber hvis du så pludseligt efterfølgende
vil oprette et TDC fastnet abonnement ....Sådan er det ihvertfald
for mig (har takket nej, men kunne ikke dy mig for at spørge) ....Men
som du kan regne ud er det noget være rod fordi du jo så også igen ville
skulle af med oprettelses gebyr på en fastnet telefon såfremt du nu skal
have en sådan.

TBC
Torben Bojer Christensen



Emil (18-09-2002)
Kommentar
Fra : Emil


Dato : 18-09-02 22:10

"Peter Holm" <petersigerhej@stofanet.dk> wrote in
news:3d838ca7$0$1031$ba624c82@nntp04.dk.telia.net:

> Nogen problemer med Tiscali?

Prøv at tag et kig på denne tråd - news:sma9ma.i0i.ln@kyber.lir.dk

--
*/Emil

Kenn Gerdes (18-09-2002)
Kommentar
Fra : Kenn Gerdes


Dato : 18-09-02 22:39

"Emil" skrev:

> Prøv at tag et kig på denne tråd - news:sma9ma.i0i.ln@kyber.lir.dk

Ja, den slags sker for Tiscali. Har selv haft en incassosag på nakken for en
ADSL-forbindelse som var opsagt og bekræftet af daværende Worldonline.
Heldigvis havde jeg stadig bekræftelse og anden korrespondance fra
Worldonline som incassofirmaet så fik lige i hovedet.

Når det er sagt har jeg intet at udsætte på selve linien (altså det
tekniske). En gang var min linie ustabil og efter at supporten kunne
konkludere at en defekt router havde skylden, fik jeg straks bragt en ny
router ud med et grønt bud.

Mine egen erfaringer med Tiscali stemmer meget godt overens med andres
erfaringer, nemlig at bogholderi ikke har/havde styr på ret meget, men at
det tekniske er der til gengæld styr på.


Med venlig hilsen
Kenn Gerdes
--
Intet er som bekendt mere befordrende
for kreativiteten og produktiviteten end
en afklaret økonomisk situation.




AJC (19-09-2002)
Kommentar
Fra : AJC


Dato : 19-09-02 00:12

"Kenn Gerdes" <kenn@kenngerdes.dk> wrote in message
news:Un6i9.3990$Qk5.222150@news010.worldonline.dk...
>
> Mine egen erfaringer med Tiscali stemmer meget godt overens med andres
> erfaringer, nemlig at bogholderi ikke har/havde styr på ret meget, men at
> det tekniske er der til gengæld styr på.
>

De har nu heller ikke styr på deres bogholderi hos TDC!.

Mvh
AJC.




lcj@wanadoo.dk (19-09-2002)
Kommentar
Fra : lcj@wanadoo.dk


Dato : 19-09-02 00:56

On Thu, 19 Sep 2002 01:11:55 +0200, "AJC" <benny@abba.se> wrote:


>
>De har nu heller ikke styr på deres bogholderi hos TDC!.
>
eller Telia.... (findes det ringere?)

Lars

Per Thomsen (19-09-2002)
Kommentar
Fra : Per Thomsen


Dato : 19-09-02 10:36

> > Mine egen erfaringer med Tiscali stemmer meget godt overens med andres
> > erfaringer, nemlig at bogholderi ikke har/havde styr på ret meget, men
at
> > det tekniske er der til gengæld styr på.
> >
>
> De har nu heller ikke styr på deres bogholderi hos TDC!.
>
Det er også sandt, vi er blevet faktureret for én ADSL linie på to
forskellige konti fra TDC.

Per



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177501
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408522
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste