Peptider og smag
Fra : Mads Jungersen

Dato : 14-09-02 20:01

Kære NG
Er der nogen der kender til sider på nettet der omhandler peptider og smag?
Jeg skal bruge det i forbindelse med en raport om starter culture i kød
industrien.

Mvh Mads Jungersen

Fra : Jørgen Rasmussen

Dato : 15-09-02 09:48

Mads Jungersen wrote:

> [...]
> Jeg skal bruge det i forbindelse med en raport om starter culture i kød

Ved at spørge på Google:
Peptid + smag: 15 resultater
Peptide + taste: 14.100 resultater.

Jeg kendte ikke til eksistensen af peptid før du spurgte, så jeg er helt
ukvalificeret.!

Men søgning er en god metode til at finde noget.!

--
Mvh. Jørgen

Prøv noget nyt, læs her: http://www.usenet.dk/

Fra : Mads Jungersen

Dato : 15-09-02 10:07

"Jørgen Rasmussen" <jorgen-rasmussen@aa.sa.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> ukvalificeret.!
>
> Men søgning er en god metode til at finde noget.!

Kære Jørgen
Jeg er fuldkommen enig men det er simpelthen en uoverkommelig opgave at
skanne 14.100 resultater for hvorvidt disse skulle være brug bare... Og ja
jeg har enda reduceret mængden ved at udelukke nogle ord... Derfor spurgte
jeg her i gruppen om der var nogen der kendte til en god side om det... De
danske sider har jeg kigget igennem de var gode nok til en begyndelse men...

Mvh Mads Jungersen

Fra : Peter Knutsen

Dato : 16-09-02 00:57

Mads Jungersen wrote:

> [...]
> danske sider har jeg kigget igennem de var gode nok til en begyndelse men...

Google fungerer sådan, at den side der står øverst på listen,
er den side som flest andre sider linker til. På den måde kan
du med en vis sikkerhed gå ud fra at de øverste hits er de
bedste. Derfor behøver du ikke læse alle 14'100 hits igennem,
du kan nøjes med de første 10-20 stykker.

Så bare se at komme i gang.

--
Peter Knutsen

Fra : Mads Jungersen

Dato : 16-09-02 14:44

> [...]
> bedste. Derfor behøver du ikke læse alle 14'100 hits igennem,
> du kan nøjes med de første 10-20 stykker.

Arh ja... se det er korekt og jeg har endda en lille bar der fortæller mig
ca. hvor god siden er men... Jeg gik oxo i gnag med det samme og da jeg
nåede til link nummer 200 skrev jeg den første besked. Jeg er også godt klar
over at så må jeg forbedre min søgning men hvis jeg begrænser mig mere
bliver det svært at få de helt basale artikler med og det er dem jeg i
første omgang skal bruge.

Mvh Mads Jungersen