MS Windows
briani 27239
XP genstarter når jeg vælger luk computere~
Fra : Familien Kristensen

Dato : 14-09-02 18:53

Hej!
Jeg har netop købt en PC´er der 3 måneder gammel. Der er Windows XP på. Jeg
kender 95 og 98 men ikke XP.

Når jeg vælger luk computer, lukker den godt nok, men starter så op igen.

Jeg har prøvet de ting der er hjælp til, men det virker ikke.

Nogen forslag?

Jeg har hørt at der er mange problemer med XP, så egentlig vil jeg gerne
have 2000, men skal jeg købe en licens, eller har jeg "ret" til at få 2000
fra MS?

--
Venlig hilsen
Jeannie Kristensen (som må køre lidt endnu på den gamle PC)

Fra : Madsen

Dato : 14-09-02 19:03

Familien Kristensen skrev:

> Når jeg vælger luk computer, lukker den godt nok, men starter så
> op igen.
>
> Jeg har prøvet de ting der er hjælp til, men det virker ikke.

Hvad har du prøvet?

> Nogen forslag?

Hvis du ikke kender følgende side så kan jeg råde dig til at kigge
den igennem: http://www.wintip.dk/xp/probs/luk/apm.htm

> Jeg har hørt at der er mange problemer med XP, så egentlig vil jeg
> gerne have 2000, men skal jeg købe en licens, eller har jeg "ret"
> til at få 2000 fra MS?

Win2000 og XP er to forskellige Windows-versioner så du har ikke
"ret" til en gratis Win2000 blot fordi du har købt WinXP.

Madsen.

Fra : Familien Kristensen

Dato : 14-09-02 20:26

> [...]
>
> Win2000 og XP er to forskellige Windows-versioner så du har ikke
> "ret" til en gratis Win2000 blot fordi du har købt WinXP.

Tak for hjælpen, med wintip. Der ser lige ud til at være en side jeg for
brug for.

--
Venlig hilsen
Jeannie Kristensen

Fra : Madsen

Dato : 14-09-02 20:33

Familien Kristensen skrev:

> Tak for hjælpen, med wintip. Der ser lige ud til at være en side
> jeg for brug for.

Velbekom og ja; det er en rigtig god side.

MS har også nogle artikler om nedlukningsproblemer i WinXP.
http://makeashorterlink.com/?T6CF258C1

Hvis det er en dansk WinXP du sidder med, så var det måske også værd
at vente på SP1 som nok snart kommer på dansk også. Den er udkommet
til den engelske WinXP og der er sikkert også nogle fejlrettelser
til de nedlukningsproblemer som folk har oplevet med den første
udgave.

Madsen.

Fra : Familien Kristensen

Dato : 14-09-02 20:40

"Madsen" <nospam@madsen.tdcadsl.dk> skrev
KLIP
> [...]
> til den engelske WinXP og der er sikkert også nogle fejlrettelser
> til de nedlukningsproblemer som folk har oplevet med den første

Det er en dansk udgave - så jeg væbne mig med tålmodighed - og lade den
gamle PC leve lidt endnu.

Ved du om jeg tilmelde sig et slags nyhedsbrev hos MS, så jeg kan få besked
når den kommer?

--
Venlig hilsen
Jeannie Kristensen

Fra : Madsen

Dato : 14-09-02 20:35

Madsen skrev:

> MS har også nogle artikler om nedlukningsproblemer i WinXP.

Glemte lige denne her:
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;Q311806
Hvis du har Easy Cd Creator 5 installeret så kan den meget nemt
tænkes at være årsagen til problemet.

Madsen.

Fra : Madsen

Dato : 14-09-02 21:07

Familien Kristensen skrev:

[SP1]

> Ved du om jeg tilmelde sig et slags nyhedsbrev hos MS, så jeg kan
> få besked når den kommer?

Nej, det ved jeg ikke om man kan.

Madsen.