Jeg savner en lille IOS-shortcut ?
Fra : Christian Thorsen

Dato : 14-09-02 17:02

Hej!

Forestil jer, at man hopper ind i en eller andet konfiguration på et
interface

Eksempel:
router# conf t
router(router)# int e 0
router(router-if)#

Når man så laver nogle ændringer og hopper ud med ctrl-Z for f.eks. at se
"sh ru" eller "sh ip route"...

Hvis man så vil tilbage til det forrige sted er man så nødt til slavisk at
taste
router# conf t
router(router)# int e 0
eller findes der en shortcut i IOS der bringer én tilbage til det forrige
sted ?

Med venlig hilsen
Christian Thorsen

(Svar venligst i gruppen og ikke pr. mail)

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 14-09-02 18:19

On Sat, 14 Sep 2002 18:02:15 +0200, "Christian Thorsen"
<send.svar.her.i.gruppen@hotmail.com> wrote:

> eller findes der en shortcut i IOS der bringer én tilbage til det forrige
> sted ?

Nej.

Hvis man kunne lave show-kommandoer fra config-mode, ville pro-
blemet være begrænset, men det kan man desværre heller ikke. Man
kan det på bla. PIX og CSS, og man kunne have håbet, de havde
porteret funktionaliteten til IOS, men nej.

-A
FAQ : http://www.net-faq.dk/

Fra : Lars Kim Lund

Dato : 14-09-02 18:31

Asbjorn Hojmark <Asbjorn@Hojmark.ORG> wrote:

> [...]
>kan det på bla. PIX og CSS, og man kunne have håbet, de havde
>porteret funktionaliteten til IOS, men nej.

Til gengæld lærer man efterhånden at skrive

conf t
int foo

meget hurtigt. :-/

--
Lars Kim Lund
http://www.net-faq.dk/

Fra : Christian Thorsen

Dato : 15-09-02 22:45

> conf t
> int foo

som betyder hvad ?

Christian Thorsen

Fra : Michael Lyngbøl

Dato : 15-09-02 17:17

On Sat, 14 Sep 2002 19:18:39 +0200, Asbjorn Hojmark wrote:

> Nej.

Fra 12.2(x)T er nedenstående muligt (i bedste Juniper stil):

router#conf t
Enter configuration commands, one per line. End with CNTL/Z.
router(config)#int f0/0
router(config-if)#do sh run | i domain-name
ip domain-name ip.tele.dk

--
Michael Lyngbøl -- Opinions are mine[TM];
ZX-9R

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 15-09-02 18:18

On 15 Sep 2002 16:17:26 GMT, Michael Lyngbøl <lyngbol@wheel.dk>
wrote:

> router(config-if)#do sh run | i domain-name

Mja, nu var det jo ikke helt det, Christian spurgte om. Men det
er da meget rart.

Jeg så i øvrigt en DDTS, der gik på at man fik et system i en
eller anden situation med do-kommandoen, men lige nu kan jeg
selvfølgelig ikke komme i tanker om version og platform.

-A
FAQ : http://www.net-faq.dk/

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 15-09-02 20:48

On Sun, 15 Sep 2002 19:17:34 +0200, Asbjorn Hojmark
<Asbjorn@Hojmark.ORG> wrote:

> Jeg så i øvrigt en DDTS, der gik på at man fik et system [crash]
> i en eller anden situation med do-kommandoen, men lige nu kan jeg
> selvfølgelig ikke komme i tanker om version og platform.

Doh, crash.

-A
FAQ : http://www.net-faq.dk/

Fra : Christian Thorsen