Gå glad i bad - tak til Hanne o
Fra : Jesper & Pernille

Dato : 14-09-02 16:47

Hejsa,

da der nu snart er hobbyudstilling her i Odense (REKLAME: Det foregår i
Højby Forsamlingshus den 6. oktober, arr. Kattens Værn og Jyrak, og alle
vores misser skal med) skulle jeg lige have testet min ny katteshampoo i
god tid.

Så vi bevæbnede os med masser af håndklæder som sædvanlig og begyndte at
gøre klar. Jeg kom i tanker om at jeg havde læst at Lars og Hanne
ganske simpelt dypper deres misser i et babybadekar for at få dem
gennemblødt. Nu har vi efterhånden vasket skovkat et par gange, og hver
gang er det en kamp at få pelsen ordentligt våd, så vi besluttede at
afprøve metoden. Som sagt, så gjort - den store køkkenvask blev fyldt op
og vi nuppede Polgara som prøve-kat, hun er jo stadig den mindste (men
ikke nødvendigvis den nemmeste!). Selv om hun brokkede sig noget var det
da en meget nemmere måde at bade på. Processen bliver meget kortere når
man ikke skal starte med at bruge 5 minutter på at få gjort katten våd
ved hjælp af sulfo, shampoo eller andet besværligt! Nu kan vi nøjes med
at dyppe katten i vand, sæbe grundigt ind mens vandet lukkes ud, lade
shampoo'en virke (hvis det er nødvendigt) og skylle katten forsigtigt
under vandhanen. Jo, vi bruger også en lille kande med lunt vand for at
skylle "væmmelige" steder som f.eks. lige bag ørerne, hagen osv. Gentag
ad libitum hvis I bruger flere slags shampoo

Vi fortsatte stille og roligt med de andre tre misser og kan absolut
anbefale metoden. Selv Ce'Nedra, der ellers har talent for at gå i vild
panik når hun skal bades, tog det forholdsvis roligt. Hos hende hjælper
det meget at det ikke tager så lang tid at blive vasket.

Så nu har jeg fire meget sovende katte, det er mærkeligt at det er så
anstrengende at komme i bad *G* og de er sikkert enormt lækre i morgen
når deres pels er blevet "normal" igen *fnis*

Hilsen

Pernille og de fire skønheder

Fra : Lars Dahl

Dato : 14-09-02 18:13

Hej Jesper & Pernille

Vi takker da selv så mange gange for god feedback på "vaskeromanen" *S*.
Rart at vide at man ikke har levet forgæves

Mvh. Lars Dahl
--
von Fribergs Norske Skovkatte
http://hjem.get2net.dk/vonfriberg/

Tjekket af NAV 2002

Fra : CC

Dato : 15-09-02 13:08

Ja, jeg må som nybagt Bengalerejer erkende at badeproblemer har vi ikke, han
elsker vand og syntes bare det er dejligt, hvis han må komme med i brusebad.
Beskidte fødder er heller ikke noget problem længere - vi sætter ham blot i
håndvasken og så står han og leger med vandstrålen mens vi vasker hans poter
.

Største problem er faktisk at undgå at bade ham - og gulvvask har pludselig
fået en helt ny mening i familien!!!

hilsen
Claus

Fra : Heidi Bojsen

Dato : 16-09-02 09:04

Hvad er det i Odense og hvor kan jeg finde noget om det?

Hilsen
Heidi

Fra : Pernille Scharff

Dato : 16-09-02 09:24

Hej Heidi,

det burde stå på www.jyrak.dk under studiekredse - Fyn, men den side er
vist ikke liiige blevet opdateret med efterårets program

Det er en hobbyudstilling hvor alle racer er velkomne, og det foregår i
Højby forsamlingshus. Dommerne er ikke nødvendigvis "rigtige" dommere.
De kårer sødeste han, sødeste hun, sødeste hankastrat....osv... og så er
der sikkert en række specialpræmier til mindste kat, tykkeste kat, mest
pels osv. osv. Det er absolut en mest-for-sjov ting hvor vi alle glæder
os til at klappenusse og beundre hinandens katte!

Så vidt jeg husker er det sidste tilmeldingsdag i dag, men kontakt evt.
Sonja Aurbo Nielsen (studiekredsleder) på tlf. 65 95 70 25 hvis du har
misser du vil tilmelde, jeg tror der er plads til et par stykker mere
uden problemer.

Hvis du (eller andre) "bare" vil komme og kigge så er der åbent fra
10-17.30!

/Pernille

Fra : Heidi Bojsen

Dato : 16-09-02 21:37

Hej!!

Mange tak for svaret.
Manden har snakket med Sonja her til aften og vi har tilmeldt Mitzy til
udstillingen!
Håber det kommer til at gå godt!

Hilsen
Heidi og Mitzy der ikke aner hvad der er i vente.

Fra : Pernille Scharff

Dato : 17-09-02 11:58

Hej Heidi,

godt at høre at I er tilmeldt! Hvis du har spørgsmål eller gerne vil
låne et sæt burgardiner er du velkommen til at maile mig, så finder vi
ud af noget.

/Pernille