Ingen right-click
Fra : Erik Nielsen

Dato : 14-09-02 16:45

http://www.nightleif.dk/pages/billeder/view_billede.php?billed_id=107740

På overstående adresse kan man ikke højre klikke og få menuen frem. Det
smarte er at man heller ikke kan trykke på tasturet og få menuen frem. Jeg
bruger Explorer, hvordan kan jeg så gemme billedet?

Jeg kunne selvfølgelig bruge Netscape eller Opera. Men nu vil jeg bruge
Explorer.

Skal siden bruge login, så er brugernavn: "htmltest" og passwordet er
blot "test".

Fra : Christian M. Nielsen

Dato : 14-09-02 17:00

> Jeg
> bruger Explorer, hvordan kan jeg så gemme billedet

med Explorer 6.0. peg på billedet og vælg "save" ikonet der popper op når
man holder musen over et billede!

Ellers hent det i din mappe med midlertidige Internet filer. MEN det
letteste er jo bare at sende billedet til dig selv via formularen, så jeg
kan ikke se hvorfor de har brugt tid på at disable højreklik.
--

Mvh / Regards

-=< Christian >=-
ICQ: 25308942
http://www.cmnielsen.dk
Hvis man kloner en sørøver, får man så en piratkopi?

Fra : T

Dato : 14-09-02 19:51

Erik Nielsen skrev i meddelelsen ...
>http://www.nightleif.dk/pages/billeder/view_billede.php?billed_id=107740

Fint billede iøvrigt!

> [...]
>bruger Explorer, hvordan kan jeg så gemme billedet?
>Jeg kunne selvfølgelig bruge Netscape eller Opera. Men nu vil jeg bruge

Du gemmer siden. Du er inde på din ønskede side, og vælger bare gem som/save
as i filer/files. Så gemmer den hjemmesiden, med tilhørende billeder... og
derfor ligger billedet altså så i den tilhørende undermappe. Jeg har gjort
det, og det fylder lidt over 60 KByte... så sådan kan det gøres istedet.

Fra : Stig Nygaard

Dato : 14-09-02 21:41

Hej Erik

Erik Nielsen wrote:
> [...]
frem. Jeg
> bruger Explorer, hvordan kan jeg så gemme billedet?

Mon ikke du kan

1) Lave en View -> Source og finde billedets adresse og hente det direkte?

eller

2) Lave en File -> Save As og gå på jagt i det directory du gemte sitet i?

eller

3) Slå javascript fra og bruge højrekliks menuen alligevel?

eller

4) Gå på jagt i din browsers cache?

Det er hvad jeg lige kan komme i tanke om af måder.

Men som glad Mozilla-bruger kan jeg nu også godt anbefale den løsning du
selv foreslår

PS: http://www.nightleif.dk/images/105/2385/1031516503834408.jpg

--
Mvh. Stig
stig[at]rockland[dot]dk

Fra : RJ

Dato : 15-09-02 00:57

> [...]
> frem. Jeg
> bruger Explorer, hvordan kan jeg så gemme billedet?

Du kan også bare holde ESC nede, trykke højre musseknap ned....slip på samme
tid ...... så skulle du få muligheden.

MVH
Ronni

www.rojo.dk