The Lion King ikke på DVD?
Fra : Robert Eriksen

Dato : 14-09-02 16:07

Kan det virkelig passe Lion King ikke er udgivet på DVD?
Jeg kan finde masser af Lion King II: Simbas Pride, men ikke den første.

Har ganske vist den amerikanske VHS udgave men da min video er død
tænkte jeg det måske var billigere at købe en DVD skive

/Robert

Fra : Brian Nielsen

Dato : 14-09-02 16:23

"Robert Eriksen" <roe@adr.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Har ganske vist den amerikanske VHS udgave men da min video er død
> tænkte jeg det måske var billigere at købe en DVD skive

Desværre. Disney har en eller anden fantasi om at de kan tjene flere penge
ved at holde deres toptitler væk fra markedet.

Det værste er, at det ser ud til at det virker!?!?!

/Brian

Fra : Robert Eriksen

Dato : 14-09-02 16:28

Brian Nielsen wrote:

> "Robert Eriksen" <roe@adr.dk> skrev i en meddelelse

> Desværre. Disney har en eller anden fantasi om at de kan tjene flere penge
> ved at holde deres toptitler væk fra markedet.

Æææææææææææææææææææææææææææææææææææææææææææææææææææææææææææææææææææææææææææv!

Men tak for svaret da :)
Jeg må vel ud og låne en video et sted og så få den overført til SVCD.

/Robert

Fra : Lars Kim Lund

Dato : 14-09-02 16:51

"Brian Nielsen" <bn73@worldonline.dk> wrote:

>Desværre. Disney har en eller anden fantasi om at de kan tjene flere penge
>ved at holde deres toptitler væk fra markedet.

En gang kunne man slet ikke købe dem på video. Men så begyndte de at
udgive klassikerne i intervaller.

>Det værste er, at det ser ud til at det virker!?!?!

Jeg tror såmænd de tjener flere penge på at sprede udgivelserne end at
mætte markedet ved at sende dem alle ud på en gang. Men jeg savner
såmænd også Lion King, Aladdin og Beauty and the beast - jeg har dem
heldigvis på VHS på original sprog (de var i øvrigt heller ikke
gratis)

Hvad værre er at de har en grim tendens (især på R2) at udgive
pladerne i 4:3 format eller et stærkt beskået format, sælge det til
overpris - og sælge en special ed. med et fornuftigt bredformat til en
endnu mere horribel overpris.

>Det værste er, at det ser ud til at det virker!?!?!

Marked og efterspørgsel.

--
Lars Kim Lund
http://www.net-faq.dk/

Fra : Brian Nielsen

Dato : 14-09-02 18:49

"Lars Kim Lund" <lkl@fabel.dk> skrev i en meddelelse
> "Brian Nielsen" <bn73@worldonline.dk> wrote:
>

> Jeg tror såmænd de tjener flere penge på at sprede udgivelserne end at
> mætte markedet ved at sende dem alle ud på en gang.

Det har jeg fuld forståelse for. Men istedet for at proppe markedet med
elendige billigt producerede sequels,
synes jeg da sagtens at de kunne smide nogle flere af de gode klassikere på
markedet.
Lion King, Askepot, Bambi, Peter Pan, hvor er de henne? Dem skal vi vente på
at de tager sig sammen til at udgive
som del af deres Platinum Series, som der p.t. kun kommer een af om året.

> Marked og efterspørgsel.

Jo tak, jeg har hørt om det begreb. Men tror du ikke at forældrene hellere
ville købe en af
de gode klassikere til deres børn, istedet for de elendige sequels? Det er
da kun for ungernes skyld at de køber
sequels.

/Brian

Fra : Lars Kim Lund

Dato : 14-09-02 19:00

> [...]

>ville købe en af
>de gode klassikere til deres børn, istedet for de elendige sequels? Det er

Næ, børn er ligeglade med tegnekvalitet, om det er bredformat, dolby
digital på originalsprog osv. Det er det voksne publikum der
interesserer sig for den slags.

Men jeg vil medgive at jeg ikke synes det er helt rimeligt at sequels
til klassikerne også sælges til overpris.

--
Lars Kim Lund
http://www.net-faq.dk/

Fra : Tenzel Kim

Dato : 15-09-02 00:11

Brian Nielsen wrote:

> [...]
> at de tager sig sammen til at udgive
> som del af deres Platinum Series, som der p.t. kun kommer een af om året.

Mon ikke een af grundene til at Lion King ikke er udkommet endnu er at
den er får IMAX premiere i USA senere på året?

Tenz.

Fra : Martin Helbo

Dato : 15-09-02 17:19

"Tenzel Kim" <tenzel_kim@hotmail.com> wrote in message

> Mon ikke een af grundene til at Lion King ikke er udkommet endnu er at
> den er får IMAX premiere i USA senere på året?

Det er også det jeg satser på. Beauty & the beast kommer på DVD i imax
udgaven, så jeg går ud fra at det samme vil ske med Lion King.

--
/Martin Helbo
www.thedude.dk

Fra : Morten DH

Dato : 15-09-02 11:10

> [...]
> pladerne i 4:3 format eller et stærkt beskået format, sælge det til
> overpris - og sælge en special ed. med et fornuftigt bredformat til en

Jeg synes faktisk at deres collectors editions er rimeligt prissatte, det er
de alm. udgaver som er helt i skoven - 30$ for direkte til video sequel til
Lady and the Tramp?!?

Men jeg er glad for deres politik om 2 udgaver af klassikerne, hvis så bare
'voksen' udgaven ikke også havde sing along, forced add's og den slags; men
det er jo Di$ney så hvad kan man forvente... Og så pisser det mig i den
grad af at når jeg endelig får Aladdin, Lion King osv på DVD i løbet af de
næste 3-4 år, så er man allerede ved at overveje at købe dem på et eller
andet HD-DVD format - men Beauty and the Beast Platinum glæder jeg mig sgu
til - alle 3 udgaver af filmen...

Fra : Lars Kim Lund

Dato : 15-09-02 18:08

"Morten DH" <morten@FJERNdrejoe.dk> wrote:

>Jeg synes faktisk at deres collectors editions er rimeligt prissatte, det er
>de alm. udgaver som er helt i skoven - 30$ for direkte til video sequel til
>Lady and the Tramp?!?

Okay til deres special editions HVIS altså de alm. udgaver var i
bredformat som alt muligt andet på DVD er. At de beskærer dem (folk
kan jo vælge at se det i 4:3 på DVD hvis de ønsker det) ligner
mistænkeligt en malkeko, så man tvinger folk til at købe deres noget
dyrere special editions blot for at få det i et acceptabelt format.
Helt urimeligt.!

--
Lars Kim Lund
http://www.net-faq.dk/