MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
Maxtor Personal Storage 3000LE (USB 2) Lan~
Fra : Martin K

Dato : 14-09-02 15:35

--
Martin K

Fra : Martin K

Dato : 14-09-02 15:43

Ja, OK. Der var jeg lige hurtig nok.

Sagen er den at jeg netop har købt ovenstående, men jeg synes at
overførselshastigheden er lidt lavt.... 700 MB tog ca 20 min. Jeg har et
Adaptec DuoConnect PCI > USB 2.0 kort, og det er i og for sig første gang
USB 2.0 portene skal i brug. Men skal det ikke gå noget hurtigere, og i
givet fald hvad skal jeg stille på...

Min hardware er som følger...

System
Motherboard Asus A7A266-E (BIOS ver. 1009)
Processor AMD Athlon XP 1700+ @ 1466 MHz
Procossor-køler CoolerMaster DP5-6I11A
Ram 512 MB DDR Kingston PC2100

Indstikskort
Grafikkort Chaintech GeForce 2 Ti 64 MB DDR TV-Out
I/O-kort Adaptec Duo Connect (USB 2.0 & FireWire)
Netkort Prime 10/100 (Realtek chip)

Drev
Harddisk Seagate Barracuda ATA IV 60 GB
CD-Rom Drev AOpen 56x MTRP
CD-Rom Brænder Artec 8x/4x/32x

Diverse
Kabinet AOpen HQ45 Pro
Kabinetblæser Papst 12 db / 19,4 CFM

På forhånd tak...

--
Martin K

Fra : Martin K

Dato : 14-09-02 15:52

> På forhånd tak...

Btw. kører jeg Win2000...

--
Martin K

Fra : Hagman

Dato : 14-09-02 16:44

Jeg har en magen til, en Maxtor USB 2,0 40 GB.
Jeg bruger ikke selv 2,0-USB, men en 2,0-USB skulle være op til 4 gange så
hurtigere en alm. USB.
....så ja, den ER gal... det er en 5400 rpm, så den burde kunne klare 700
MB-overførelse en DEL hurtigere.
....men jeg har desværre ikke noget konkret svar, andet end at den skulle
sætte det hele op automatisk, hvis du kørte med WinXP.

Håber du kan bruge noget af dette.

Med venlig hilsen,
Hagman.

Fra : Martin K

Dato : 14-09-02 18:05

Hagman wrote:
> Jeg har en magen til, en Maxtor USB 2,0 40 GB.
> Jeg bruger ikke selv 2,0-USB, men en 2,0-USB skulle være op til 4
> gange så hurtigere en alm. USB.

Den burde kunne overføre med 480 Mbit/sek mod USB 1.1's 11-12 Mbit/sek... så
det er vidst 'lidt' mere end fire gange...

> ...så ja, den ER gal... det er en 5400 rpm, så den burde kunne klare
> 700 MB-overførelse en DEL hurtigere.

Ja ikk...?

> ...men jeg har desværre ikke noget konkret svar, andet end at den
> skulle sætte det hele op automatisk, hvis du kørte med WinXP.

Det hele lader imidlertid til at virke nu, jeg skulle åbenbart genstarte
svinet, så er virker den ønskede hastighed Fåååg den er Nice...

Takker for svaret...

--
Martin K

Fra : Hagman

Dato : 14-09-02 19:32

Fåååg den er Nice...

Jep, jeg er også tilfreds med den, har haft den i 4 dage nu.
Jeg bruger den til mine private billeder mm.

Jeg er ved at lave en test/review af den.
Kontakt mig hvis du vil se den online

Med venlig hilsen,
Hagman.
hagman@stofanet.dk

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 14-09-02 23:34

Mig bekendt er det kun WIN XP der støtter USB 2. Måske fik WIN2000 det
med i SP3.