E-mail på t65 ????
Fra : B. Frost

Dato : 14-09-02 12:55

Hejsa.

Har lige fået mig en Ericsson t65 og den er dæleme for fed, synes jeg.
Nå men mit problem er sgu det der med e-mails. Jeg kan godt wappe (kører
åbenbart på via TDC. Fik indsat oplysningerne via en sms fra Ericsson). Men
min e-mail kan jeg sgu ikke fikse. Jeg synes jeg har indtastet alle korrekte
oplysninger, men den vil ikke finde serveren. Den ringer op til det TDC
nummer som den også ringer til når jeg bruger WAP, derefter skal den så
finde min server som er hos CyberCity. Det burde sgu da kunne virke, burde
det ikke det?

Venlig hilsen
B. Frost.

Fra : Martin Heller

Dato : 14-09-02 15:27

"B. Frost" <rimfrozt@juice.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> finde min server som er hos CyberCity. Det burde sgu da kunne virke, burde

Jeg har også en T65 og cybercity mail konto (friabonnement) og det
virker fint. Du skal bruge opkaldsnummer 35100000.
Da jeg oprettede min konto hos cybercity for et halvt års tid siden
skulle man ringe til support og få dem til at åbne for muligheden
til at benytte nævnte opkaldsnummer. Ellers var opkaldsnummeret
et ticiftet nummer som T65 ikke kunne benytte.

Min opsætning er som følger:

Først har jeg oprettet en Datakonto under | Opsætning | Datakomm. |
Datakonti | Tilføj konto?

Jeg har så valgt:

Kontotype: GSM-data
Navn: Cybercity
Telefonnummer: 35100000
Bruger-ID: cccXXXXX
Tast password: "adgangskode"

Dernæst har jeg valgt "Gem"

Hvis jeg nu går ind under | Opsætning | Datakomm. | Datakonti | og vælger
Kontoen "Cybercity" og trykker på "rediger" kan jeg ud over ovenstående se,
at
Anm. om password: Fra
Datahastighed: 9,6 kbits/s
Opkaldstype: Analog
DNS-adresse: 212.242.40.3

Så har jeg under | Meddelelser | Indstillinger | E-mail | Angiv konto |
Valgt "tilføj konto"

Kontonavn: Cybercity
Tilslut via: Cybercity (den datakonto, jeg oprettede først)
POP3-server: vip.cybercity.dk
POP3-port: 110
Postkasse: cccXXXXX
Passvord: "adgangskode" (den som jeg også benytter til Cc's
webmail)
SMTP-server: vip.cybercity.dk
SMTP-port: 25
E-mail-adresse: cccXXXXX@vip.cybercity.dk
Fra navn: Martin
Kopier udg.: Fra
Søgeinterval: Fra

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 14-09-02 16:27

"Martin Heller" <mr_heller@yahoo.dk> wrote in message

> Opkaldstype: Analog

Er det ikke bedst at sætte den til ISDN?

Ved at sætte den til ISDN, kan jeg hente en mail på 22 sekunder, inkl opkald

Fra : Martin Heller

Dato : 14-09-02 16:52

> Er det ikke bedst at sætte den til ISDN?
>
> Ved at sætte den til ISDN, kan jeg hente en mail på 22 sekunder, inkl
opkald

Jeg ved ikke hvad der er bedst. Hos mig gør det ikke nogen forskel.
Det tager 36 sekunder både når den er sat til analog og når den er
sat til ISDN.

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 14-09-02 17:03

> Jeg ved ikke hvad der er bedst. Hos mig gør det ikke nogen forskel.
> Det tager 36 sekunder både når den er sat til analog og når den er
> sat til ISDN.

http://internet.opasia.dk/article.php?id=37151&dogtag=op_support

Står der følgende:

Den tid det tager at etablere forbindelse til nettet, kan reduceres hvis
modemet ved hjælp af en såkaldt initialiseringsstreng, konfigureres til at
benytte protokollen V110, hvorved kommunikationen mellem modem og internet
bliver digital hele vejen igennem. Initialiseringsstrengen afhænger af din
mobiltelefon.

ISDN køre vist V110

Fra : Fischer

Dato : 14-09-02 17:46

> Den ringer op til det TDC nummer som den også ringer til
> når jeg bruger WAP, derefter skal den så finde min server
> som er hos CyberCity. Det burde sgu da kunne virke, burde
> det ikke det?

Nej, det vil ikke virke.
Du skal have et opkaldsnummer / abonnement specielt til mobile opkald.

*Fischer