Warcraft III crasher!
Fra : Bro

Dato : 14-09-02 12:17

Hejsa... vi håber der er et klogt hoved der kan hjælpe os.
Efter ca. 1 times spil, crasher spillet, eller rettere sagt, computeren
genstarter bare midt i det hele.
Det er da underligt, og møgirriterende! Alle systemkrav til pc'en er opfyldt
inkl. DirectX 8.1 og nyeste drivere til både bundkort og grafikkort. Vi har
et 128 mb G4 grafikkort, 512 mb ram.

Hjælp, please :)
V.H. Mor og Rasmus

Fra : Devast8or

Dato : 14-09-02 15:17

Har i prøvet at tjekke temperaturen når den genstarter?

Devast8or

--
Spamfilter activated

Fra : Bro

Dato : 14-09-02 15:28

"Devast8or" skrev:
> Har i prøvet at tjekke temperaturen når den genstarter?
>
> Devast8or

Nej, men jeg frygter at du kan have ret i, at temperaturen bliver for høj.
Kender du et program man kan installere for at se temperaturen?
Vi har haft et, men det kan ikke køre i Windows XP.

Venlig hilsen Helle

Fra : Devast8or

Dato : 14-09-02 16:05

Jeg bruger MBM (Motherboard Monitor). Jeg kan ikke lige husje hvor jeg
hentede det, mend u kan nok finde det med google.

Devast8or

Fra : Martin K

Dato : 14-09-02 18:21

Jeg ved at tweakup.dk har det... endda i den nyeste version

--
Martin K

Fra : Lars Stokholm

Dato : 14-09-02 18:49

In news:dk.spil.computer Martin K wrote:

>Jeg ved at tweakup.dk har det...

<sarkasme>

Wow!

</sarkasme>

>endda i den nyeste version

Er du nu også sikker på det?

<http://www.tweakup.dk/download/diagnose.htm>:
Motherboard Monitor | 5.2.0.0 | 03.09.02

<http://mbm.livewiredev.com/>:
Motherboard Monitor | 5.2.0.0xtra | 12.09.02

--
Lars Stokholm (resided somewhere in North Zealand, Denmark)
"We just like the dots" - Michael Stipe on R.E.M.'s name.

Fra : Hans-Henrik Husen

Dato : 14-09-02 19:36

Et nysgerrigt spørgsmål: Hvorfor skulle temperaturen stige over det normale
i en (går jeg ud fra) normal opsætning i en normal computer?

mvh
hh

Fra : Lars Stokholm

Dato : 14-09-02 20:12

In news:dk.spil.computer Hans-Henrik Husen wrote:

>Et nysgerrigt spørgsmål: Hvorfor skulle temperaturen stige over det normale
>i en (går jeg ud fra) normal opsætning i en normal computer?

Fordi processorforbruget ryger op på 100% i de fleste spil, mod de
"normale" 1-5%. Når processoren bruges, bliver den varm.

Fra : Lars Stokholm

Dato : 14-09-02 22:01

In larsstokholm@mail.dk Hans-Henrik Husen wrote:

>Ja, det er da muligt, men hvis det skulle være helt rigtigt, så ville
>de fleste Pc'ere da "crashe" da der spilles (også krævende) spil på
>millioner af pc'ere verden over, og det er da ikke normalt at
>millioner af spil "crasher" på grund af varmen.

Jo, på nogle computere, de som har for dårlig/ingen ventilation. Det
kan nemt tilføje en hel del grader til processorens temperatur,
hvilket øger hyppigheden for frysninger.

>Men nu ved jeg selvfølgelig heller ikke hvad og/eller hvilken
>opsætning spørgeren havde eller om CPU'en var overclocked. Men en
>normal pc som den aktuelle med et g4 grafikkort burde ikke løbe SÅ
>varm.

Det er ikke til at sige. Det kommer lidt an på kabinettets indretning.
Men det er jo også bare en mulighed - der er ingen der har sagt at
årsagen til problemet ligger her.

PS: Kunne du ikke poste svar i gruppen i stedet?

Fra : Bro

Dato : 15-09-02 12:22

Hej alle, og tak for jeres svar. :)
Jeg kan konstatere at det ikke er temperaturen der er for høj, målt til max.
45 grader efter 1 times heftigt spil!, så problemet må ligge et andet sted.
Jeg er stadig meget modtagelig for gode ideer :)
CPU'en er forresten en: AMD 1400 xp Boxed, ikke overclocket, og i øvrigt er
der gode blæsere overalt.

V.H.Helle