Pirat-dvd?
Fra : _Moerch

Dato : 14-09-02 12:44

Hej NG!
Jeg var inde på hovedbanen for nylig og kiggede lidt i den filmbiks der
ligger ved posthuset. Udenfor bladrede jeg lidt i de forskellige dvd'er og
pludselig så jeg noget der kunne minde om hjemmelavet covers. Kan desværre
ikke huske titlen på filmene men det var tydeligt at se at coveret var
printet ud. Kan det virkelig passe?

Mvh
_Moerch

Fra : Taba

Dato : 14-09-02 12:55

> [...]
> pludselig så jeg noget der kunne minde om hjemmelavet covers. Kan desværre
> ikke huske titlen på filmene men det var tydeligt at se at coveret var

Hvis du spørger om det kan passe at der findes pirat dvd'er: Ja. Mn det er
et bredt begreb. Det kan dække alt lige fra kopieret dvd'er (i et
hjemmebrænderi), det kan være vhs screenere brændt ud på en dvd eller også
kan det være noget helt tredje. Men markedet for dette er hovedsagligt i
Rusland, Øst Europa og Øst Asien (Kina, Thailan etc.). Ofte er det dog
VCD'er der sælges derovre i stedet for pirat dvd'er.

Om det kan passe at de bliver solgt i Danmark: Ved jeg ikke, jeg har
personligt ikke set dem...endnu.
Det kunne være det var en brugt dvd du kigede på. Der findes butikker som
sælger brugte film, software, etc. inkl dvd'er, så måske var det sådan en
forretning du var stødt på? så kunne coveret have været gået i stykekr og
pågeældende havde printet en ud fra nettet.. hvad ved jeg

(Hvilken hovedbanegård? by?)
--
/Taba
Fjern "REMOVE" for at svare direkte

Fra : Peter Bjerre Rosa

Dato : 14-09-02 13:00

_Moerch skrev:

> Kan desværre ikke huske titlen på filmene men det var
> tydeligt at se at coveret var printet ud. Kan det virkelig passe?

Det er meget normalt, at filmbutikker printer deres egne covere, så de
rigtige film med det rigtige cover ikke bliver slidt og beskidt.

--
Mvh. Peter
"Step aside everyone! Sensitive love letters are my specialty. 'Dear

Fra : Thomas Jespersen

Dato : 14-09-02 13:19

"Peter Bjerre Rosa" <peter@filmsvar.dk> writes:

> Det er meget normalt, at filmbutikker printer deres egne covere, så de
> rigtige film med det rigtige cover ikke bliver slidt og beskidt.

Eller simpelthen forsvinder, sikkert fordi der er en der mangler et
cover til sin divx film.

Fra : Peter Bjerre Rosa

Dato : 14-09-02 13:28

Thomas Jespersen skrev:

> Eller simpelthen forsvinder, sikkert fordi der er en der mangler et
> cover til sin divx film.

Jeps - det kan sagtens tænkes. Og samtidig er det så endnu en grund til,
at butikkerne bruger kopier - som præventiv foranstaltning mod tyvene.

--
Mvh. Peter
"Alright, brain. I don't like you and you don't like me. So just get me

Fra : HKJ

Dato : 14-09-02 13:01

"_Moerch" <juggernaut@vip.cybercity.dk> wrote in message
> [...]
> pludselig så jeg noget der kunne minde om hjemmelavet covers. Kan desværre
> ikke huske titlen på filmene men det var tydeligt at se at coveret var

Jeg tvivler, det må have været Axel musik (http://www.axelmusic.dk) du
besøgt, de sælger mange asiatiske film, og det er ikke alle film som er
dvd'er.

Fra : _Moerch

Dato : 14-09-02 13:07

Det var ikke Axel. Den ligger omme på den anden side. Synes bare det er
underligt......Men der er nok en dybere mening med det. Folk kan vel ikke
være så naive at sælge piratdvd i dette land?

Mvh
_Moerch

Fra : Chokmah

Dato : 15-09-02 03:40

On Sat, 14 Sep 2002 13:43:35 +0200, "_Moerch"
> [...]

>pludselig så jeg noget der kunne minde om hjemmelavet covers. Kan desværre
>ikke huske titlen på filmene men det var tydeligt at se at coveret var

du vil måske ku finde dem på Christania ? men pirat kopier i en
foretning i Danmark næppe mere sandsyneligt arldrig... bøderne er
enorme også bare for sådan noget som at sælge bootlegs hvis en plade
foretning bliver taget i det så er den færdig.

MvH
Bo M Mogensen / Chokmah
--
http://www.chokmah.dk/
No Tame dog is gonna take my bone (Lou Reed)

Fra : Per Kristensen

Dato : 16-09-02 07:46

"_Moerch" <juggernaut@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> pludselig så jeg noget der kunne minde om hjemmelavet covers. Kan desværre
> ikke huske titlen på filmene men det var tydeligt at se at coveret var

Du kan også få Episode II på DVD alerede nu.

Fra : Martin Møller

Dato : 16-09-02 12:54

> Du kan også få Episode II på DVD alerede nu.

Højst sandsynligt en piratkopi da originalen først får dvd premiere til oktober/november.

Martin

Fra : Per Kristensen

Dato : 16-09-02 15:12

"Martin Møller" <mm.randers@musikskole.dk> skrev i en meddelelse

> Højst sandsynligt en piratkopi da originalen først får dvd premiere til
oktober/november.

> Martin

Ja naturligvis, men den har alle menuerne og alle de rigtige lydspor.

Fra : Morten DH

Dato : 16-09-02 15:47

"Per Kristensen" <pzk@crayon.dk> skrev i en meddelelse

> oktober/november.

> Ja naturligvis, men den har alle menuerne og alle de rigtige lydspor.

Og så er den i dårligere kvalitet da den ligger på en sigle layer disc og
altså er mere komprimeret end den rigtige udgivelse - har jeg læste et
sted... Utorligt folk gider bruge tid og penge på at få filmen en måned
hurtigere...

Fra : Per Kristensen

Dato : 17-09-02 13:35

"Morten DH" <morten@FJERNdrejoe.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> altså er mere komprimeret end den rigtige udgivelse - har jeg læste et
> sted... Utorligt folk gider bruge tid og penge på at få filmen en måned

Ja billedkvaliteten er ikke for god. Jeg skal dog selv have R2 udgaven.