Pris?
Fra : Nina Svanholm

Dato : 14-09-02 08:24

Hej

Min far spurgte mig om hvor meget min Pinto egentlig er værd
(forsikringsspørgsmål)-det kunne jeg faktisk ikke svare ham på, måske kan i
hjælpe?
Han er uden papirer, 6år gammel-jeg gav kun 3500kr for ham da han var 8
måneder.Umidelbart ville jeg selv mene at han er 10.000-15.000kr værd hvis
jeg skulle sælge ham, men hvad siger i?
Jeg ved godt at det kan være svært at svare på når man ikke har set ham, men
alligevel....

Venlig hilsen Nina Svanholm.

Fra : Camilla Fruergaard

Dato : 14-09-02 09:08

Hvor høj er han?
Hvad kan han? spring /dressur?
Hvordan er hans gang?
Er han krafid eller let tybe?
Trafiksikker?
Har han nogle staldfejl?
Er han ren i en bøjprøve?

Med venlig hilsen Camilla

Selv ejer af en pinto

Fra : Nina Svanholm

Dato : 15-09-02 16:54

Hej
Tjaaa, hvor høj er han...mellem 148 og 150 i stang tror jeg.
Jeg har redet ham lidt westernagtigt, selvom vi aldrig har fået undervisning
i det(damen han står hos er westernrytter)han er helt og aldeles
trafiksikker!- Jeg er mest til at ride ture i det blå. Jeg har aldrig prøvet
at springe på ham, men let dressur kan han godt. Typemæssigt er han en
mellem ting. Han har ingen staldfejl, han er meget rolig at have med og
gøre-for det meste Sidst han fik en bøjprøve var det helt fint.

Fra : Ole Braad-Sorensen

Dato : 14-09-02 20:28

"Nina Svanholm" <hammer@telefona.dk> wrote:

>Jeg ved godt at det kan være svært at svare på når man ikke har set ham, men
>alligevel....

Ja, men hvis det havde været en annonce jeg havde set, så var det den
alder/pris som jeg ville have reageret på, med at indhente yderligere
oplysninger.

Og så har en pinto en stor fordel = Den er ikke "forbudt" )

Med venlig hilsen
Ole Braad-Sørensen

braadso@soholm.com
www.soholm.com

Fra : Nina Svanholm

Dato : 15-09-02 16:58

> Ja, men hvis det havde været en annonce jeg havde set, så var det den
> alder/pris som jeg ville have reageret på, med at indhente yderligere
> oplysninger.
Det er også det jeg ser mest på i en annonce-men han er _ikke_ til salg
)

> Og så har en pinto en stor fordel = Den er ikke "forbudt" )
Nåhh ja, det er også rigtigt-gad vide om han så er mere værd?!*GRINE*

Venlig hilsen Nina Svanholm.

Fra : Ole Braad-Sorensen

Dato : 15-09-02 18:30

"Nina Svanholm" <hammer@telefona.dk> wrote:

> Det er også det jeg ser mest på i en annonce-men han er _ikke_ til salg
>)

Surt

Med venlig hilsen
Ole Braad-Sørensen

braadso@soholm.com
www.soholm.com

Fra : PMJ

Dato : 14-09-02 20:45

"Nina Svanholm" <hammer@telefona.dk> skrev i en meddelelse

Har du prøvet at spørge pintoklubben?: http://www.pinto.dk/

mvh
pmj

Fra : Nina Svanholm

Dato : 15-09-02 16:59

Næ, men det kan jeg jo gøre nu, takket være dig Tak for hjælpen.

Fra : Charlotte Andersen

Dato : 16-09-02 12:44

Hej Nina

For en rum tid siden skulle jeg købe ny hest - og fandt jordens bedste
Oldenborg. Nå - men da jeg ledte efter en firbenet, kiggede jeg på alt, for
jeg vidste ikke lige på det tidspunkt hvad jeg ville ha. Hestehandleren
havde en pinto stående med svenske papirer - egentlig stamtavle var det
ikke, til 23000 kr. Det var en hoppe på 14 år som absolut intet kunne - den
kunne da gå de 3 gangarter men noget dressur kunne man ikke få den til. Men
den var rolig og rar. Jeg tror at en hestehandler vil tage mellem 25000 og
30000 for din på 6 år, hvis den kan lidt. Pintoer står i høj kurs.

Hilsen Lotte

Fra : Nina Svanholm

Dato : 16-09-02 20:45

Jeg tror at en hestehandler vil tage mellem 25000 og
> 30000 for din på 6 år, hvis den kan lidt. Pintoer står i høj kurs.
>
> Hilsen Lotte

Wow, det var godt nok en del!!! Men nu er han altså uden papirer, så han er
vel mindre værd uden dem???

Venlig hilsen Nina Svanholm.